Kyllähän nuo krympit on siinä mielessä parempia että sen saa ainakin just eikä melkein, tosin tarpeeksi shimmien kanssa pelaten onnistuuhan niinkin. Mä joskus kasasin Jeeppiin etuperän pinionin shimmeillä, takaperään meni sitten krymppi kun oli Fordin perä ja siihen ei shimmejä voinut/ saanut laittaa. Muistaakseni Fordin 8.8 perässä toi krymppiholkin maksimi kiristysmomentti oli jotain 650Nm luokkaa.. sai olla aika pitkä jatkovarsi.
Jousikuormitteinen pieni momenttiavain on paras apuväline pinionin laakerien esijännityksen mittaukseen, mutta menee se näppituntumallakin jos on herkät sormet. Kuten tuolla ylempänä todettiinkin, niin se ei saa klapata yhtään mutta neljäsosakierros liikaa kiristystä voi jo jumittaa pinionin laakeria niin että se kärähtää.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.
Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.
Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
|