Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.07.2013, 09:06
petpi petpi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 10.03.10
Sijainti: Tampere
Viestit: 251
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Jos löydätte korvaavaa anturia, niin olis kiva tietää, niitä orkkis antureita ei enää saa Moparilta, kokeilin just tilata niitä, ei saa enää...
Nopealla guuglettamisella löytyi aiheeseen liittyvää keskustelua.
http://www.jeepgarage.org/f203/new-5...-fix-3495.html
http://thespeedfreaks.net/archive/index.php/t-4962.html
eli anturiksi ilmeisesti kävisi jompi kumpi "ECH TS4015" tai SU109
http://www.napaonline.com/Catalog/Ca...015_0366163310
http://www.autozone.com/autozone/par...ntifier=146258

__________________
________________

-98 Jeep Grand Cherokee 5.9 LX
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.07.2013, 19:19
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Ei se vain tunnu auttavan vaikka mitä tekisi että tämän vekottimen etuperän saisi pysymään ehjänä

Tällaista jälkeä tuli pikku kallionousulta Kulmakorvessa Koneessa tasaisella vedolla ~1500rpm pikkupuolen ykkösellä, etulukko päällä, ei mitään hypyytystä -> *naps* .... eli kertarusaus ja etupään veto hävisi. No, D30:n ongelma tunnetusti on "gear deflection" eli veto päällä lautaspyörä lähtee pinionilta karkuun. Kai tämä on siitä sitten aika selkeä tapaus, tosin sattui sitten vääntämään samalla lukkomurikan solmuun, uursi parin- kolmen millin urat banjon sisälle, tuhosi poskilaakerit ja poskilaakeripukit sekä toisen poskilaakerin perän kiinnitysreiän kierteet. Pitkän puolen vetari jymähti niin tiukkaan kiinni perämurikan sisälle että joutuu pilkkomaan murikan ensin rälläkällä osiin että saa sen prässättyä pullotunkilla helvettiin

Luonnollisesti tuho on sitä luokkaa, että saa alkaa etsiä uutta etuakseliputkea - vahvempaa sellaista. Tiedä sitten mistä helvetistä löytäisi tyhjän high pinion D44:n... Low pinionia en ihan vähällä tahdo. Tämä hajonnut oli high pinion D30.


Lautaspyörä, lukko ja poskilaakeripukki (sekin on oikeasti vinossa, jos ei tästä näe) vituillaan:




Hammaspeikko:




Tosta näkee ehkä vielä paremmin kuinka vituillaan toi murikka on perän sisällä. No, totaalituho siitä tuli. Laakeripukit kun otti tallin pihassa pois niin ropisi vain ulkokehän palasia, laakerirullia, metallihilettä, lukon paloja ja taisi siellä olla jotain osia banjostakin..

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 27.07.2013 19:22
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.07.2013, 19:26
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.016
Perusasetus

Eikö noihin amerikan periin pysty tekemään jälkeenpäin tälläistä engelsmannien "diff peggingiä"?
http://www.ashcroft-transmissions.co...d&productId=63
http://www.ashcroft-transmissions.co...&productId=371

Mulle tehdään Roverin taka akselille tälläinen ARB:n asennuksen yhteydessä.

Viimeksi muokannut Racingrabbit : 27.07.2013 19:33
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.07.2013, 19:38
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Kyllä kait tuon vois tehdä... mutta en taida jaksaa enää koittaa tehdä paskasta parempaa kun kuitenkin joudun nyt rakentamaan uuden akselin. Olishan mulla tuo yksi alumiinikoppainen D44 taka- akseliputki ylimääräisenä mistä voisi pynnertää etuakselin, mutta siinä vähän samaa ongelmaa ettei ne ihan parhaita ole - ja se on low pinion eikä siihen saa käytännössä mitään lukkoja.

Jos jostain löytäisi - halvalla tietenkin ( ) - tyhjän HP D44 akseliputken niin kasaisi siitä D44/30 hybridin. Tässä kun kuitenkin täytyy olla ABS:it kiinni niin melkein väkisin joutuu säästämään D30 ulkopäät. Ne kyllä kestää cromo- vetareilla sen mitä tarvitsee. Pyöränlaakeritkaan ei vielä kauheasti valita 32" renkaista, 35" renkailla niitä sitten saisikin jo vaihtaa useammin..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.07.2013, 23:06
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Smile

http://www.my4x4parts.com/


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Kyllä kait tuon vois tehdä... mutta en taida jaksaa enää koittaa tehdä paskasta parempaa kun kuitenkin joudun nyt rakentamaan uuden akselin. Olishan mulla tuo yksi alumiinikoppainen D44 taka- akseliputki ylimääräisenä mistä voisi pynnertää etuakselin, mutta siinä vähän samaa ongelmaa ettei ne ihan parhaita ole - ja se on low pinion eikä siihen saa käytännössä mitään lukkoja.

Jos jostain löytäisi - halvalla tietenkin ( ) - tyhjän HP D44 akseliputken niin kasaisi siitä D44/30 hybridin. Tässä kun kuitenkin täytyy olla ABS:it kiinni niin melkein väkisin joutuu säästämään D30 ulkopäät. Ne kyllä kestää cromo- vetareilla sen mitä tarvitsee. Pyöränlaakeritkaan ei vielä kauheasti valita 32" renkaista, 35" renkailla niitä sitten saisikin jo vaihtaa useammin..
http://www.my4x4parts.com/
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.08.2013, 11:09
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Onhan se nyt perhana, ettei nää vehkeet kestä! Kuvan perusteella taka-akselilla oli painoa ja siten pitoa - toisin kuin edessä - joten miten ihmeessä toi levisi sitten edestä? Tuntemattomia ovat off-road-jumalien tiet... Lieneekö siinä D30 ja D35 -akselien konkreettinen kestävyysero nähtävissä?
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.08.2013, 18:58
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Ei se D35 kestä varsinkaan kasikoneen kanssa juurikaan sen paremmin kuin D30 edessä. D44a välitys on oikeasti pirun kestävä, vetarit lähes samaa luokkaa normaalin D44:n kanssa, mutta banjo on ihan paska ilman trussia. D35 ei ole oikein mitään hyvää

Mysteeri tuo on miksi etuperä hajonnut, mutta tod.näk. ensin on pettänyt lukkomurikan runko joka murtui, se sitten aiheuttanut täystuhon. Toinen mahdollinen järkeenkäypä vaihtoehto on D30:n perisynti "gear deflection" jossa lautaspyörä karkaa pinionilta koska banjo ei tahdo kestää, vääntää siis banjoa, laakereita ja murikkaa ja voi rikkoa jotain tai kaikki niistä yhdellä kertaa. Mulla oli etuperä tiukaksi shimmattu ja hammaskosketus varsin syväksi juuri em. asian takia, mutta voi silti olla että tuo on ollut ainakin osasyynä. Silti mysteeri on, miten noinkin helposti hajosi...

No, olen jo selvitellyt että jenkkien eBayn kautta löytyy aika helposti Ford F-150/ F-250 '78-'79 high pinion D44 murikoita putket katkaistuna, tuontikuluineen 200-300€.. ei kovin paha. Sellainen tulee kunhan ehdin tilata ja siitä D44/ D30 hybridiakselia rakentamaan, 3" halkaisijalla, 12mm seinämällä olevilla putkilla, trussi, 30- spooriset cromovetarit (ts. samat kuin täysverisessä D44:ssä olisi), WJ:n knucklet jarrut ja ohjaus mikä nytkin on. Jos se hajoaa 32" renkailla niin on jo kumma...
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Grand cherokee WJ Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 15.03.2010 22:29
Ostetaan Cherokee/Grand Cherokee 4.0 (huoltokirjalla) Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 1 20.02.2010 18:48
O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. 454SS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 16.02.2008 17:49
cherokee tai grand cherokee kokemuksia Chit-Chat 8 16.05.2007 18:55
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 06:34 (GMT +2).