Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.06.2013, 21:08
ZAU:n Avatar
ZAU ZAU ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.11.05
Sijainti: vaasa
Viestit: 2.957
Perusasetus

Ja muistutetaan että 5,9 perä on heikko kohta. 5.2 on huomattavasti järkevämpi kaikinpuolin mitä nyt muutama hassu heppa puuttuu koneesta vs 5,9 .
Jotenkin omaan näppiin jäi sellanen tuntuma että vanhemmat gc:t on laadukkaammin tehty kuin 98.

__________________
Uaz/Gaz/Zil varaosia-> UAZ Osia.

zau(ät)offipalsta.com

Nolnelnol-7181850
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.06.2013, 05:46
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ZAU Näytä viesti
Ja muistutetaan että 5,9 perä on heikko kohta. 5.2 on huomattavasti järkevämpi kaikinpuolin mitä nyt muutama hassu heppa puuttuu koneesta vs 5,9 .
Jotenkin omaan näppiin jäi sellanen tuntuma että vanhemmat gc:t on laadukkaammin tehty kuin 98.
No eihän tässä taas ole mitään järkeä.. sekä 5.9 että 5.2 on sama perä '96- '98, eli se alumiinibanjoinen D44 missä tahtoo laakerit mennä. Välitysten puolesta se tosin on helvetin vahva perä, kestää kuitenkin yli 500hp tehoja. Vanhemmissa taas on aina D35, missä ei toki mene laakerit mutta on muuten heikko.

Jos puhutaan 5.2 '96-'98 väliltä niin nimenomaan 5.2 on huonompi vaihtoehto heikomman vaihdelaaatikkonsa takia, ja toisaalta vähemmän tehonsa puolesta. Jos on jäänyt 5.9 ajamatta niin ei välttämättä keksi mikä se pieni ero noitten koneitten välillä on vanhemmat '93- '95 mallit ei ole mitenkää paremmin/ laadukkaammin tehty, samaa paskaa ne on kaikki Ainoa oleellinen ero on eri diagnostiikka (OBD I vs. OBD II), ja 5.2 koneen perässä ollut hydrauliohjattu vahvempi 46RH vs. uudemmassa 44RE. 5.9:ssä on taas vahvempi sähköohjattu 46RE.

Edit: ja D44a:n laakeriongelmaan aika hyvä ratkaisu on ottaa koneistamossa poskilaakeripukkien pohjasta esim. satku tai pari pois. Jos metsässä ajaa, niin trussi akseliin ja ongelmat pitäisi hävitä sillä. Alubanjoisen välitys on vahvempi kuin perinteisen D44:n.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 29.06.2013 06:03
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.06.2013, 08:35
Janne1986:n Avatar
Janne1986 Janne1986 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.08
Sijainti: hamina
Viestit: 958
Perusasetus

Alustat ovat näissä vähän perseestä.
Tuntuu että jokaisessa on tukivarsissa ym väljää.
Tosi paska vetää painavaa kärriä löysällä alustalla.(lähtee helposti hakemaan laidasta laitaan)
Viskokytkin ongelmia oli juuri itsellä mutta se oli aika simppeli vaihtaa.(laatikko)
Jarrut vähän heikko tekoiset pysähtyy kyllä mutta kuluvat nopeasti ja herkkiä jumittumaan (satula).
Tekniikka on hyvä ja muuten ajoltaan mukava jos ei tuota kärriä tarvi joka päivä vetää.
Itsellä tuo 1998 5.2v8
Ja tietysti se bensan kulutus on huimaa.=)
Mutta onneksi täältä suunnalta saa tuota venäjältä.(pelaa myös 92)
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.06.2013, 08:57
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Minä kyllä sanoisin niinpäin, että alustat näissä hakkaa jakarialustat mennen tullen niin maantiellä kuin metsässä käytöksellään ja ominaisuuksillaan - mutta ovat vain tahtoneet puslat kulahtaa. Toisaalta jos ajattelee, niin vanhimmat ZJ:t on jo 20 vuotta vanhoja, uusimmat 15 vuotta ja aika monet on 250- 350tkm ajettuja. Ei mua ainakaan ihmetytä jos siinä vaiheessa alkaa puslat olla kulahtaneita..

Toki tojota- miehillä puslat kestää ainakin tuplasti pidempään, mut Jeepit onkin jenkkiromuja
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
jeeppiä ostamassa kannattaako? AAVE Tekniikka & Jutustelu 15 30.11.2012 10:01
Oisko mitään järkeä? Rausku4x4 Tekniikka & Jutustelu 9 11.10.2009 14:37
jeeppiä ostamassa.Auttakaa!! Tumppi_77 Tekniikka & Jutustelu 6 15.02.2005 09:28
Onko järkeä? Firebird Vuosimallit 1984-1996 30 02.11.2004 23:38
Onko järkeä bj45lava Tekniikka & Jutustelu 9 06.07.2004 10:27


Sivu luotu: 05:36 (GMT +2).