Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi
mites uus etu pyörän laakeri kuuluis kiristää hojossa? kiinni hampaat irvessä ja vartti auki?
|
Tuollai ku tekee niin tulee hyvä. Itse käytän digitaalista kalavaakaa niin ei tarvi arvailla. Itse pyörittelen napaa renkaan kera ihan kunnolla ennen mittauksien tekemistä niin ylimääräiset rasvat poistuu laakerista, muuten jää helposti löysälle vaikka mittaushetkellä ok. Stefan ja laakerin vastus on yleensä noin 4-5kg. Mittauksia kannattaa tehdä pariin kertaan ja vielä lukitusmutterin kiristyksen jälkeen. Laakeri kiristyy liikaa melko pienestä mutterin liikkumisesta kun ollaan lähellä ylärajaa. Liian löysälle ei myöskään kannata jättää tai saa kohta olla kirraamassa uudestaan. Ja rengas tietty navalta pois ku mitataan.
Napalukon rungon kartioprikat lähtee parhaiten kun laittaa pultin jatkomutteriin pinnapulttia vasten. Isku on pulttiin lyödessä paljon terävempi kuin jatkomutteriin lyödessä.