![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|||
|
|||
![]() hei kiitos!! tolla ruuvipenkkeilyllä lähti ![]()
|
|
||||
|
||||
![]()
No kyl mun mielestä ainakin. Tee ajankuluksi laakeripukki ja käy ostamassa pari liuskaa tarrapainoja rengasliikkeestä niin saat ni painoihin itsekin kunnolla.
|
|
|||
|
|||
![]()
ok. kuulat poikkeens. Ja seuraava kysymy kun en ikinä ole paloilla mitään tasapainottanut...mistä sen tietää mihin niitä pitää liimata?
|
|
||||
|
||||
![]()
Pyörä pukkiin kiinni, pyöräytät ja arviosta laitat alemmaksi jäävän kohdan vastapuolelle painon ja pyöräytät uudestaan. Toistat tätä niin kauan kunnes pyörättäessä pyörä pysähtyy jotenkin muutoin kuin että sama kohta on aina alimmaisena.
|
|
||||
|
||||
![]()
Itse olen tuossa painotuksessa käyttänyt vanhoja irroitettuja painoja apuna siten, että niistä teipillä kiinnitettynä olen hakenut oikean painomäärän. Saa sitten liimata uudet painot siististi yhdestä tai kahdesta palasta.
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Omassa suskassa (dr600, siis enduro) tasapainotin, siis tarkistin painotuksen, irroittamaalla tekaa ketjun, ja jarru niin löysälle ettei koske ollenkaan, ja sitten vaan ilmassa olevaa pyörään sormella vauhtia, ja odotetaan että pysähtyy; ja siihen yläreunaan liitulla merkki. Sama toistetaan noin 10-30 kertaa, ja jos noita liitumerkkejä alkaa tulla jollekkin renkaan osalle enemmälti, niin sinne lisää painoa esim. kurapyörissä 20 g, ja sitten painepesurilla rengas puhtaaksi, ja uusiksi; ja jos merkit hajoaa ympäri rengasta, niin silloin riittää tarkkuus, ainakin minulle. eturenkaassa sama homma, ketjua ei tosin tarvi irroittaa. Ja painoksi voi laittaa auton liimarengaspainoja, toki tahtoo hävitä lervassa, mutta.... Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 25.06.2013 22:05 |
|
|||
|
|||
![]()
no nyt tyhmäkin ymmärsi
![]() Ensimmäisen pyörän kans on vähän hakusessa kaikki. Kuten miksi öljyt ja vesi sekasin ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Apuväline tasapainotukseen...
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on kans tollanen ei pyöri yhtä herkästi kun sellasilla "lautaslaakereilla" mut ihan hyvin pystyin painottaan omani. Eikä ollu ongelmia radalla eikä missään 250km/h vauheissa..
Mun mielestä ihan toimivia nuo rengasvehkeet mitä mopoihin myydään biltemassa,eikä kalliita |
|
||||
|
||||
![]()
Paitsi tinasta tehty rengasrauta, tai ainaki yhtä pehmeeltä tuntu ku vääntyili miten sattuu.
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
??? Jeesiä Kuopion suunnalla huomenna??? | Rompe1 | Chit-Chat | 2 | 28.10.2010 22:00 |
Sorvarin apua/tietoutta kaivattas.. | kokkolanpoika | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 07.03.2007 22:13 |
Joulu siivous apua kaivattas. ? | kokkolanpoika | Chit-Chat | 6 | 17.12.2006 09:29 |
Nyt tarttis vähä jeesiä | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 29.02.2004 15:20 | |
unrealed 3 jeesiä | Lars | Computer Games | 0 | 08.04.2003 01:01 |