Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.06.2013, 20:30
THE THE ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.03.13
Sijainti: Tornio
Viestit: 38
Perusasetus

aina ne on ollu tiukassa ja aina ne on irronnu ruuvipenkissä. Eli purista kumi ihan vanteen vierestä puristimella kasaan ja avita rengasraudalla. Näin saat kumeksen irti reunasta ja pääset raudoilla vääntämään kumin pois.


Viimeksi muokannut THE : 25.06.2013 20:34
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.06.2013, 20:40
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja THE Näytä viesti
aina ne on ollu tiukassa ja aina ne on irronnu ruuvipenkissä. Eli purista kumi ihan vanteen vierestä puristimella kasaan ja avita rengasraudalla. Näin saat kumeksen irti reunasta ja pääset raudoilla vääntämään kumin pois.
Tuolleesti lähtee nopeasti ja helposti!
Vieläku irrtoittaa koko kumin reunoista irti ja puristaa kumin reunan vanteen keski syvennykseen ja sitten lähtee yhdestä kohin kampeamaan raudalla ja samalla katsoo että loppu renkaan reuna pysyy siellä keski syvennyksessä niin lopulta irtoaa käsin
__________________
Jeep


ISORY

Viimeksi muokannut KoniJeep : 25.06.2013 20:42
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.06.2013, 20:59
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

täällä on renGaskone, jos jaksat kurvailla ... paikan muistanet

ja etuaksilaan tosiaan pultti, johon tarvittaessa tuplamutteri
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.06.2013, 21:29
hazzinen:n Avatar
hazzinen hazzinen ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 04.01.06
Sijainti: Heinola, Finland.
Viestit: 927
Perusasetus

mulla ei lähteny konepyörästä renkas tolla ruuvipenkki-hoidollakaan. sitte käytin tätä metodia, johan irtos: http://www.youtube.com/watch?v=DNrhMUPxI3o
__________________
kötköttimet on kivoja
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.06.2013, 21:34
Cental73 Cental73 ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 12.05.04
Sijainti: Jokela, Tuusula
Viestit: 1.886
Perusasetus

hei kiitos!!

tolla ruuvipenkkeilyllä lähti onko muuten tappoajatus tasapainottaa niillä muovikuulilla?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.06.2013, 21:39
Late_:n Avatar
Late_ Late_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: Hamina
Viestit: 979
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Cental73 Näytä viesti
hei kiitos!!

tolla ruuvipenkkeilyllä lähti onko muuten tappoajatus tasapainottaa niillä muovikuulilla?
No kyl mun mielestä ainakin. Tee ajankuluksi laakeripukki ja käy ostamassa pari liuskaa tarrapainoja rengasliikkeestä niin saat ni painoihin itsekin kunnolla.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.06.2013, 21:43
Cental73 Cental73 ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 12.05.04
Sijainti: Jokela, Tuusula
Viestit: 1.886
Perusasetus

ok. kuulat poikkeens. Ja seuraava kysymy kun en ikinä ole paloilla mitään tasapainottanut...mistä sen tietää mihin niitä pitää liimata?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.06.2013, 21:49
Late_:n Avatar
Late_ Late_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: Hamina
Viestit: 979
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Cental73 Näytä viesti
ok. kuulat poikkeens. Ja seuraava kysymy kun en ikinä ole paloilla mitään tasapainottanut...mistä sen tietää mihin niitä pitää liimata?
Pyörä pukkiin kiinni, pyöräytät ja arviosta laitat alemmaksi jäävän kohdan vastapuolelle painon ja pyöräytät uudestaan. Toistat tätä niin kauan kunnes pyörättäessä pyörä pysähtyy jotenkin muutoin kuin että sama kohta on aina alimmaisena.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 25.06.2013, 22:02
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Cental73 Näytä viesti
ok. kuulat poikkeens. Ja seuraava kysymy kun en ikinä ole paloilla mitään tasapainottanut...mistä sen tietää mihin niitä pitää liimata?
Onko siis minkä nopeusluokan pyörä? Jos ajat yli 300 km/h niin vaatii enemmän, kuin nuo kurapyörät, millä ajetaan tappajan raivolla, kypärä leukaremmin varassa, rekasta ohi (matkailuauto takavalossa kiinni)

Omassa suskassa (dr600, siis enduro) tasapainotin, siis tarkistin painotuksen, irroittamaalla tekaa ketjun, ja jarru niin löysälle ettei koske ollenkaan, ja sitten vaan ilmassa olevaa pyörään sormella vauhtia, ja odotetaan että pysähtyy; ja siihen yläreunaan liitulla merkki.
Sama toistetaan noin 10-30 kertaa, ja jos noita liitumerkkejä alkaa tulla jollekkin renkaan osalle enemmälti, niin sinne lisää painoa esim. kurapyörissä 20 g, ja sitten painepesurilla rengas puhtaaksi, ja uusiksi; ja jos merkit hajoaa ympäri rengasta, niin silloin riittää tarkkuus, ainakin minulle.

eturenkaassa sama homma, ketjua ei tosin tarvi irroittaa.

Ja painoksi voi laittaa auton liimarengaspainoja, toki tahtoo hävitä lervassa, mutta....

Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 25.06.2013 22:05
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
??? Jeesiä Kuopion suunnalla huomenna??? Rompe1 Chit-Chat 2 28.10.2010 22:00
Sorvarin apua/tietoutta kaivattas.. kokkolanpoika Tekniikka & Jutustelu 8 07.03.2007 22:13
Joulu siivous apua kaivattas. ? kokkolanpoika Chit-Chat 6 17.12.2006 09:29
Nyt tarttis vähä jeesiä Tekniikka & Jutustelu 8 29.02.2004 15:20
unrealed 3 jeesiä Lars Computer Games 0 08.04.2003 01:01


Sivu luotu: 06:15 (GMT +2).