Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.06.2013, 23:52
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Joo -o, onhan niitä tehty; mutta missä niistä kerrotaan?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jull Näytä viesti
Joku on kuulemma joskus vaihtoehtoisesti käyttänyt myös tarkoitukseen tehtyjä tuotteita, esim. Dinitrol tai Tectyl.
Siis ongelmahan on se, että oikeat maastoautot ovat suurimmalta osaltaan yli 20 vuotiaita, ja yleensä jo vähintään 3 omistajalla; noihin 20 vuoteen/reiluun 500000km mahtuu monen moista;

Tuota "avohammaspyörä- tai suolaisen veden kestävää vaseliini-" hoitoa olen suihkutellut noihin omiin ja muutamaan läheisen ja kaverin autoon ja mm. venetrailerin karvaiseessa ruosteesa olevaan runkoon.

En kiistä, ettei nuo esim. Dinitrol tai Tecty. olisi parempia, mutta v. 1990 ostin tähän astisen autoilun uusimman auton; mitsu galant 2.3td vm.-81 (82) joka oli lahonut melkein poikki etujalkatiloista ja etuovista puuttui alanurkat;! ja nuo vassu suojaukset piharemonttina/hitsauksena kesti ainakin 10v... ja silloin noita "parempia" aineita ei myyty, vaan käytettiin itse...

p.s tuossa nykyisen hdj:n helmat/muutama ovet kärsii ryömivstä rasvasta...

Mutta: vaikka meillä on vanhin autokanta, niin se on myös aika rikas?
Ja loppukevennyksenä: jokaiselle apinalle löytyy oma kiikku..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.06.2013, 10:46
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.005
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis ongelmahan on se, että oikeat maastoautot ovat suurimmalta osaltaan yli 20 vuotiaita, ja yleensä jo vähintään 3 omistajalla; noihin 20 vuoteen/reiluun 500000km mahtuu monen moista;
Meikäläinen puolestaan miettii mikä olisi kohtuuhintainen, riittävän tehokas ja mukavuudeltaan siedettävä tapa poistaa auton pohjasta auton omia massoja ja toisaalta itse suihkutettuja kotelusuojia ja sekotuksia...

Hiekkapuhalluksella tuntuu aika moni lähtevän, mutta kun on riittävän hankalaa massaa vastassa, se kuluttaa tarpeettomasti peltejä.

Vielä on selvittämättä myös mikä on paras tapa irroittaa kotelonsuojaa kun tavallisella pienellä voimavirtapesurilla se ei lähde sellaisella kesyllä viuhkasuihkulla, en tiedä auttaisiko riittävästi lämmin vesi esim 50 astetta yhdistettynä pyörivään pesusuuttimeen.

Noillaa 3000 barin pesuvehkeillä lähtisi kyllä kaikki paska, mutta ne on liian kalliitan.

Taas olisi tänään tarkoitus mennä hiekkapuhaltamaan.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Alustan panssarointi? Lehis Tekniikka & Jutustelu 2 19.04.2010 11:38
alustan puslat Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 0 11.07.2009 22:38
Alustan muutos alvari Tekniikka & Jutustelu 23 01.04.2009 07:00
Alustan virittelyä Duell Tekniikka & Jutustelu 2 01.02.2009 15:15
Alustan virittely? Tekniikka & Jutustelu 7 07.01.2004 14:49


Sivu luotu: 03:03 (GMT +2).