Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.06.2013, 05:20
NiFa1 NiFa1 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 10.04.13
Sijainti: Lumijoki, Suomi
Viestit: 235
Perusasetus

Mulla on jotenkin kummallinen tuo oma Terhi kun käyntiin sen kyllä saa ilman mitään ongelmia

Nooh, jospa se lopettaa käynnistymästä heti kun kaiken muun saa kuntoon

__________________
Jos pyörä ei vedä, se hidastaa.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.06.2013, 17:47
NiFa1 NiFa1 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 10.04.13
Sijainti: Lumijoki, Suomi
Viestit: 235
Perusasetus

Muahahaha!

Se toimii! Kertanykäisyllä käyntiin ja vaihteet pelaa!

Vaihdetanko oli noin 3 mm liian pitkäksi säädetty, ilmeisesti kiristysmutteri ei ollut riittävän kireällä ja sillä päässyt jatkumaan. Pienestä nuo vehkeet joskus on kiinni, vaikka kyllähän Formuloissaki maailmanmestarit on sekunnin tuhannesosista kiinni
__________________
Jos pyörä ei vedä, se hidastaa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.08.2013, 18:46
pastirolli pastirolli ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.07.07
Sijainti: Kurikka
Viestit: 2.174
Perusasetus

Onkos porukalla tietoa noista sisäperämoottoreista? Jumalaton venekuume iski ja tekee mieli jotain jokeen sopivaa bilevenettä. Tehoa saisi olla 100-130hv.

Tälläisistä koneista haluaisin saada faktaa. Heikot kohdat ja muut huomioitavat seikat. Osia taitaa saada joka moottorin ihan suomesta.

OMC 2,3: Ilmeisesti joku Ford Pinton kone?
BMW B130: Marinoitu M10.
Volvo Penta 2.3: Marinoitu volvon kone.
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde-

Yritin epäonnistua. Onnistuin.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.08.2013, 21:50
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pastirolli Näytä viesti
Onkos porukalla tietoa noista sisäperämoottoreista? Jumalaton venekuume iski ja tekee mieli jotain jokeen sopivaa bilevenettä. Tehoa saisi olla 100-130hv.

Tälläisistä koneista haluaisin saada faktaa. Heikot kohdat ja muut huomioitavat seikat. Osia taitaa saada joka moottorin ihan suomesta.

OMC 2,3: Ilmeisesti joku Ford Pinton kone?
BMW B130: Marinoitu M10.
Volvo Penta 2.3: Marinoitu volvon kone.
OMC: Kuollut merkki, käyttänyt jenkkikoneita, esim. GM ja Ford samana vuonna, riippuen tehoista. Itselläni Omc:n (itseasiassa evinrude) vetolaite, mallia 800; ja noin -70 luvun alusta; ja sikäli erikoinen, että ns. sähköperä, siis vaihteet sähköllä; 1,2 Amppeeria 12 voltilla, ja magneetti nykäsee spiraalijousen potkuriakselilla olevan hammaspyörän selkään, ja sitten mennään. (hajoaa ensimmäisessä kiihdytyksessä, jos pistää väärän hyväksynnän OMC:hyväksytyt öljyt) Osia löytyy jenkeistä, kuten myös uudempiin, laatu vaihtelee paljon! ja koneiden varaosat löytyy mm. us-parts.

BMW: Myös vissiin kuollut? sisäperämerkki, vetolaitteiden osien saatavuudesta minulla ei tietoa.... rantaparlamentin mielestä luja, mutta osien saanti vaikeaa. moottoreihin nähtävästi löytyy helpommin?

Volvo Penta: rivi koneet (bensat, ja yli 10v?), siis suora 4 ja 6:nen nimenomaan volvon koneita, ja vetolaitteisiin saa osia jenkeistä! siis ne vetolaitteet on volvo pentan omia, ja leivottu tuossa länsinaapurissa; mutta ainakin tuohon minun VP 270 ja 280 osat löytyy helpoiten jenkeistä (ja ylivoimaisen halvalla, ja tuplasti nopeammin!!!! kuin lähempää)
siis tuo aikaisempi (-60 luvun?) 100 sarjan sisäperän vetolaitteet alkaa olla ongelma, mutta 200 sarjaa (200, 270, 280, 290 yms) löytyy käytännössä kaikkea.

Ja noista varaosahinnoista; noihin auton moottoreihin, varsinkin bensa, jenkkeihin sekä volvoihin: Tonnilla saa melkein kaiken, mikä voi kulua...
Mutta Vetolaite: esim. vaihteiston suunnan vaihdon hammasrattaat, 3 kpl (aika monta kertaa paskana "pikkuvikaisessa"; maksaa aina yli 1000e, ja mahtuu voileipärasiaan, laakerit, stefat, tiivisteet ja siirtohaarukka voi olla +1000+e)

-> siis koneen voi vaihtaa, vaikka miten päin (ainut sääntö on käytännössä, että ilmoitat trafille: muutettu 90 hv xx-yyy 500 hv xx-yyy, vakuutusten suhteen voi olla ongelmia, mutta Suomessa Mies saa tehdä veneen... ja jos tekee vaarallisen, ja sattuu vahinko, niin hyvä ei heilu. ) mutta vetolaite yleensä se kallein/vaikein osa: ei olisi ensimmäinen "rapsuttava"vetolaite halvassa veneessä, minkä korjaus uusilla osilla maksaisi enemmän, kuin koko vene varusteineen....
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.08.2013, 22:02
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.434
Blog Entries: 5
Thumbs up

PERKINS


Se on PERKINS! 4108 on jo legenda
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.08.2013, 16:22
pastirolli pastirolli ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.07.07
Sijainti: Kurikka
Viestit: 2.174
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti

BMW: Myös vissiin kuollut? sisäperämerkki, vetolaitteiden osien saatavuudesta minulla ei tietoa.... rantaparlamentin mielestä luja, mutta osien saanti vaikeaa. moottoreihin nähtävästi löytyy helpommin?
Tuollainen löytyi : http://www.espoonveneosa.fi/3
Kovasti ainakin lupaavat kaikkia mahdollisia varaosia.

Jos/kun menen venekaupoille niin mitä kaikkia tarkastuskohteita vetolaitteesta löytyy? Selviääkö potkuria käsin pyörittämällä mitään vai pitääkö veneellä päästä välttämättä veteen jotta mahdolliset viat löytyy helpommin?

Kaikki sopivat projektit on aina vedetty maihin...
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde-

Yritin epäonnistua. Onnistuin.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.09.2013, 16:08
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Mun veneilyt on enempiki tällästä pieni muotoisempaa....ainaki toistaseks.

Tuli toukokuussa käytyä veneilees ja nyt jo sain tehtyä videon siitä....vitsi mä oon nopee
Kannattaa veivaa musat mukaan "täysille", ku mun mielestä se antaa hyvää fiilistä tohon videoon lisäks.

PS. alumiininen jettiveneen hankinta kuume nousi taas kun teki tätä videoo ja muisteli kevään paria kurvailua!! Mistähä sellasen sais halvalla????

Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.09.2013, 20:33
antti.h antti.h ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.10.10
Sijainti: Lemu
Viestit: 145
Perusasetus

itekkin tuli siirryttyä nyt kesälomalla kotimaisesta perärutku tuulilasipaatista tuohon jenkkiveneilyn ihanuuteen

tuollainen tuli hommattua, tehoa 175hv ja tankissa vissiin on reikä tai jonkin sortin kaivo mihin bensaa vain koko ajan häviää



takasin siihen jenkin ihanuuteen.......tilanne nyt..





nyt jo sen verran purettu lisää että kone on enää paikoillaan ja kaikki jäykkärit poistettu ja huomenna lähtee kone ja perälaudan vaneri
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
veneilijät herätys mettäsika Chit-Chat 9 09.08.2007 17:37


Sivu luotu: 02:52 (GMT +2).