Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.06.2013, 20:07
Villeri:n Avatar
Villeri Villeri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 30.06.09
Sijainti: Karvia
Viestit: 612
Perusasetus

Siitä tilaukseen. Tää pykälähän oli nyt hlöautoihin ja pakuihin, mutta miksei esim ramiin voisi laittaa tommosta vetopöytää vois laittaa ja tommosta kärryä perään. Tosin toi joutsenkaula tarvis olla vähä korkeempi

http://www.fifthwheeleurope.eu/en/pr...er-bevf62.html


Viimeksi muokannut Villeri : 13.06.2013 21:45
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.06.2013, 09:24
tekniikkamies tekniikkamies on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Villeri Näytä viesti
Siitä tilaukseen. Tää pykälähän oli nyt hlöautoihin ja pakuihin, mutta miksei esim ramiin voisi laittaa tommosta vetopöytää vois laittaa ja tommosta kärryä perään. Tosin toi joutsenkaula tarvis olla vähä korkeempi
http://www.fifthwheeleurope.eu/en/pr...er-bevf62.html
Löytys niille RAMeillekin silloin järkevä käyttötarkotus!

Omasta mielestä tuo linkin kärry olis parempi korkeammilla renkailla, vaikka jollain Sprinteristä tutuilla 225/70/15 C renkailla.

Meikäläisen suosikkijousituksiin ei kuulu kumivääntöjouset vaikka niissäkin parempia ja huonompia on. Ilmajouset olis tietenki makeet!

Kuseekos tää homma kuitenkin siitä jos kärry käy vain yhteen autoon, tuleeko silloin kallista kärryä hommattua?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.06.2013, 09:41
Villeri:n Avatar
Villeri Villeri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 30.06.09
Sijainti: Karvia
Viestit: 612
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Kuseekos tää homma kuitenkin siitä jos kärry käy vain yhteen autoon, tuleeko silloin kallista kärryä hommattua?
Noi linkin takana olevat kärrythän on melkeen kun jotain assemssia johon vaan laitettu joutsenkaula. Yhdessä kuvassa näkyy lavamallin defen perässä ja siinäkin on tuo kaula tosi lähellä lavaa. Ei kärsi vetää paljo muuta kun tasasella tiellä

Joka autossa tarvis olla tuo vetopöytä lavalla, 13napanen pistoke ja sinne vedetty jarrupolkimelta signaali. 10senttiä näky olevan vetopäässä säätövaraa. Sinänsä fiksu tuossa kärryssä on se, että sähköjarrujen ohjausboxi on tuola kärryssä ja se haistelee itse vaadittavan jarrutehon kuormituksen mukaan. Autosta tulee vaan pelkkä jarrutuskäsky. Jenkeillähän on niin että autossa on se jarrujen ohjauslaite ja siitä itte manuaalisesti säädetään jarrutusteho.

Kyytiin pari pätkämaasturia ja menoks

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.06.2013, 10:33
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

En tiedä minkälaisia ohjainlaitteita noilla jenkeillä on, mutta ainakin ainakin ennen olivat lievästi sanottuna "kauniin kesäpäivän avustimia" -> Nuo suomessa käytettävät työntöjarrut toimii huomattavan hyvin; oikein käytettynä ja -huollettuina/kunnossa olessaan
Toki sitten, kun aletaan siittämään yhteen auton tietokonetta/kärryn tietokonetta, niin päästään varmaan parempaan tulokseen.....

Aikanaan traktoreissa oli kärryn jarrut vastaavia, toki vieläkin jotkut, ON/OFF tyypisiä, ja toimii telikärryssä; jos jarrut vain toisessa akselissa!

Vanhemmat rekkakuskit varmaan muistaa ajan ennen kärryn ALP(?) venttiilejä.... nuppi täynnä, kuormain perässä, niin talvikelillä tyhjä kärry oli "heti" poikittain, kun jarruvalot syttyi.... (joissain kärryissä oli isäntälinjan asennuksella oma paineenalennin, ja sen ohitushana...)

p.s aletaan saamaan noista puolikkaan veturi- pik-up: eistakin vähän enemmän DSL- veroja
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.06.2013, 20:19
A-P A-P ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.04
Sijainti: Rehakka, ei enää niin vapaassa Janakkalassa..
Viestit: 2.497
Perusasetus

Hotellin ikkunan alla on juurikin esimerkki ruotsalaisesta vetopöydällisestä kevytkuorma-autosta. Perävaunua varten paineilmat. Toisenkin vastaavan Ivecon bongannut täällä kukkakauppiaan torikärryn vetäjänä.
Tässäkin asiassa malli tulee Ruotsista?



Tarkemmin kun aamusella tuota katselin, niin siinähän onkin saksalaiset kilvet.
__________________
A-P
*Muovi on saatanasta*
KAIKKI ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat.

Viimeksi muokannut A-P : 15.06.2013 16:10
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.06.2013, 21:41
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Yks päivä naureskelin töissä saksalaisissa kilvissä olevaa "neljä pyttystä rekkaa". 818 Atego + vasikka (eli keskiakseli peräkärry).

Oli vaikuttavan näköinen lastauslaiturissa. Vuoroonsa odotteli scania ja pari turkkilaista 1844 Actrosta perässään 3 akselinen puoliperä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.11.2020, 17:43
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Tästä vetoauto....

On ilmajarrut ja vaatimaton 6000 kilon vetomassa...oisi hyvä viiä Bobbaria. Tai sitten perään saa koko heppatallin heloineen päivineen.

https://www.carforyou.ch/en/auto/suv...41719474784336





Eikä oisi kaukana...

__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi

Viimeksi muokannut Bj Andy : 06.11.2020 17:51
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.11.2020, 18:14
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

https://www.carforyou.ch/en/auto/suv...tandard-987124

Tämä jo suorastaan luo kaihoisia katseitaan kohti Suomea ja offipalstaa...

Oisi kylän krväkkäin vintturi ja ja vetokita.

Millaisen halvauksen Matti saisi jos tämmöisen yhistelmän ajaisi rekisteröinti katsastukseen ...?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.01.2021, 16:23
JasuT:n Avatar
JasuT JasuT ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.10.17
Sijainti: Korpilahti
Viestit: 553
Perusasetus


https://www.hemmings.com/classifieds...0KK7J50ZfMVb50

Mitenkähän mahtaisi tämmöisen kanssa käydä, jos sattuisi osallistumaan tuommoisen huutokauppaan, jos voittaisi sen huutokaupan, ja ennen haavelua moisiin jos sattuisi löytymään likviditeettiä tarpeeksi? Ehtisi ainakin jonnekin, vetoautokin kulkee reippaan 200 km/h ja kyytiläinen yli 200 MPH...
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 30.05.2021, 23:09
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Puoliperävaunu voi olla "yhtä puuta" vetoauton kanssa?


Siis käsitinköhän oikein, puoliperävaunu voi olla kiinteästi kiinni, siis ei liiku käännöksissä tms. yhtään?
-> ja päälleppäin huomaa vain siitä, että takavaloja on kahdet peräkkäin, ja takimmainen/näkyvä rekisterikilpi on kärryn?

https://www.nettikone.com/artikkeli/...aa_kantavuutta

Mielenkiintoinen "yhdistelmä"
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 14.06.2013, 09:43
Jhl Jhl ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 22.10.07
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 363
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Villeri Näytä viesti
Siitä tilaukseen. Tää pykälähän oli nyt hlöautoihin ja pakuihin, mutta miksei esim ramiin voisi laittaa tommosta vetopöytää vois laittaa ja tommosta kärryä perään. Tosin toi joutsenkaula tarvis olla vähä korkeempi

http://www.fifthwheeleurope.eu/en/pr...er-bevf62.html
http://www.youtube.com/watch?v=8fSSzuqy6-Q#!
Hyvin suojatut liittimet suolakylvyssä
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 14.06.2013, 09:48
Villeri:n Avatar
Villeri Villeri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 30.06.09
Sijainti: Karvia
Viestit: 612
Perusasetus

Heti ensimmäinen rajote kärryyn.. Ei saa vetää kuin kesällä kuivalla kelillä Vois kuvitella että tohon tulis joku suojakansi päälle vielä. Ei noista Alankomaista tosin tiedä vaikkahan olisivatki noin tyrkyllä tuola alustassa.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 14.06.2013, 23:01
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- on kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jhl Näytä viesti
http://www.youtube.com/watch?v=8fSSzuqy6-Q#!
Hyvin suojatut liittimet suolakylvyssä
Toihan on näemmä täkäläisetki direktiivit täyttävä jarrulaite. Oli LED-sensoria ja akselin asentotunnistinta eli kuormantuntevaa anturia... Mitenhän tuo tarkalleen ottaen toimii?
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 14.06.2013, 23:10
Villeri:n Avatar
Villeri Villeri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 30.06.09
Sijainti: Karvia
Viestit: 612
Perusasetus

Mikähän se ledi siinä etulaidassa oli? Käsitin että joku merkkiledi vain Kielitaito kun ei oo paras.. Sen verran aukes että kaiketi kun lähdetään kärryä vetään niin jarrua pitää painaa ensin 3 kertaa että toi järjestelmä aktivoituu tai jotain
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 14.06.2013, 23:14
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- on kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Villeri Näytä viesti
Mikähän se ledi siinä etulaidassa oli? Käsitin että joku merkkiledi vain Kielitaito kun ei oo paras.. Sen verran aukes että kaiketi kun lähdetään kärryä vetään niin jarrua pitää painaa ensin 3 kertaa että toi järjestelmä aktivoituu tai jotain
Juurikin noin. Tuolta löyty näemmä vähä lisätietoo ja tuo toinen video: http://www.fifthwheeleurope.eu/en/pr...ng-system.html

Eli siis täysin itsenäinen/autosta riippumaton järjestelmä. Tunnistaa kuorman ja jarrutusmomentin. Sen kun vaan lyö valotöpselin kiinni niinku ennenki, muuta ei tarvita.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 14.06.2013, 23:21
Villeri:n Avatar
Villeri Villeri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 30.06.09
Sijainti: Karvia
Viestit: 612
Perusasetus

Suht fiksulta vaikuttais toi systeemi, vielä kun noi sähkölaitteet olis niin suojattu ettei ekan talven jälkeen oo hapettunu ja ruostunu pilalle. Tuo kuormantunnistus homma on oikeestaan ihan ehdoton tossa perävaunujarrussa. Jenkkimallin manuaalisäädöllä kun otat täyden kuorman ja unohdat säätääkkin lisää tehoja isommalle niin siinä on hetken ihmeissään kun kärry työntää ihan pirusti

Tässä oon katellu noita jenkkilän lavettipuolikkaita joita ne vetää fullsize lavureilla. Ovat melkeen järjestään 2.60 leveitä. Ei sitä saisi edes suomen pykälien mukaan vetääkkään, kun se puoliperävaunun leveyshän oli +35senttiä auton leveyteen, mitattuna etuakselin kohdalta. Fullsizet on siinä noin 2metriä leveitä.

Kevyemmissä perävaunuissa taisi olla vielä vähemmän toi leveyden ylitys?

Viimeksi muokannut Villeri : 14.06.2013 23:27
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 15.06.2013, 09:31
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.616
Perusasetus

Se ledi kertoo jos järjestelmässä on jotain vikaa, vilkkukoodien muodossa, kuten noissa isoissa kärryissäkin. Noihin jarrupurkkeihin (EBS) voi tehdä ajonvakautuksesta lähtien vaikka millaisia toimintoja, tosin sit tarvitaan jo ilmajousitus

edit/ Olikin tuossa Matin laittamassa linkissä tuo vilkkukoodi kerrottu.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96

Viimeksi muokannut HeikkiH : 15.06.2013 09:33
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 15.06.2013, 20:55
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- on kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Villeri Näytä viesti
Kevyemmissä perävaunuissa taisi olla vielä vähemmän toi leveyden ylitys?
Ei oo tuota 35 cm leveempi -sääntöä enään nykyään voimassa.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Villeri Näytä viesti
Aiemmin noita ei ole saanut vetää kun kuorma-autolla. Tuleva sääntö ilmeisesti sallii tommosen kärryn vetämisen vaikka hiacella..?
Näin on, kuorma- tai linja-autolla saa vaan vetää toistaseks, lokakuusta eteenpäin myös henkilö- ja pakettiautolla.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Henkilö auton Vanteita ja renkuloita tarjolla !!! rekisteröimätön O/M/V Renkaat ja vanteet 3 14.01.2011 11:49
Ostetaan Rekan perävaunu iso ja halpa ORR O/M/V Muut 7 18.08.2009 14:50
M/V: rengassarja pakettiautoon yms (ei off?) VonLeka O/M/V Renkaat ja vanteet 1 29.06.2007 07:08
Myydään 4x4 ja henkilö/muut erikseen Jare Chit-Chat 9 22.04.2007 18:53
"M" Jeep Cherokee ltd 90/Vaihto pakettiautoon! HEKULIINI O/M/V Muut 38 16.09.2005 07:23


Sivu luotu: 21:24 (GMT +2).