![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Nyt kun tuo leimalle meno alkaa olla taas ajankohtanen ja tuo mun pätkä paje on henkilöauto.Niin oli tälle katastuksele tarkotus muuttaa h-autoksi. Ja säännöisä lukkee että painoa pittää olla vähintään se 1800kg. Nii milläs mie taion tuohon 150kg lissää painoa?? Hyviä ja halpoja keinoja saa laitella tulemaan. Ja jos mie laitan sinne tk-pakin, niin lasketaan ko painoksi joka ikinen hylsykin mitä siellä on?? Ja mites vararengas, kattoteline puskurit yms jälkeenpäin lisätty paino?? ![]() ![]() ![]()
__________________
Siinä hetken aikaa tuumailtuani totesin, että asiat menivät yllättävän nopeasti vituiksi... ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Järeestä vanerista työkalulaatikko, siihen ruuvipenkki päälle ja vaikka alasin pulteilla lattiaan kiinni, vaikka 5 mm pellin päälle, niin äkkiä on 1800 kg rikki. Ja tankki täynnä mitataan. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Semmosta piti vielä kysyä et kun katsurin mielestä auto oli kauhean korkea ja jouset vihreät niin olisi pitänyt muutoskatsastaa. Että onko siinä joku raja millon pitää muutoskatsastaa kun tässä on +60mm jouset ja 235/85/r16 renkaat.
__________________
Tiäräksää tuanoi |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Piti käydä oikeen kurkkaamassa mitä oman hodarin otteessa lukee: "Varustettu kiinteällä työkalulaatikolla työkaluineen"
Takatilassa on tosiaan muovinen pikku pakki pultattuna lattiaan kiinni ja siellä muutama lenkkiavain+ruuvari sisällä. Just viime viikolla hommasin auton, saas nähdä tuleeko sanomista kun tota ekaa kertaa menen katsastamaan
__________________
HDJ100 -99 Ex: HDJ80 -91 VW Taro -90 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Näitä 'siitä yli mistä aita on matalin' -huoltoautovarusteluja kun lukee niin aina tulee mieleen että miksei sitä voi tehdä kunnolla niin että varusteista on sitten jotain hyötyäkin.
Omassa ei tuota ruuvipenkkiä ole (varusteina työkaluvarustus ja vinssi) mutta muutaman kerran sitäkin olisi metsäremonttien yhteydessä kaivattu, ja jos sellainen olisi sitten jollain popniiteillä kiinnitettynä ollutkin jossain konepellin äänieristepahvissa niin mitään hyötyähän siitä ei olisi ollutkaan.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi (perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f) wonk.sytes.net/76s/ |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Tiäräksää tuanoi |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Yleensä se muovinen tarjoustalon pakki itseporautuvilla lattiassa kiinni ja ruuvipenkki jossai pyöräkotelon päällä. Tosi tökerön näköistä ja käytettävyys sitä myös. Härskeimmillään oli hyvinki terveen oloisen 2000-luvun Rangeen pultattu ruuvipenkki paksun kankaisen lattiamaton läpi takajalkatilaan, siis sellasen irtonaisen herrasväen kuramaton läpi. ![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Mulla katsuri vähensi 30 kiloa mitatusta painosta kun oli tankki täynnä. Sano ettei sitä lasketa painoon. Tosin paino tuli ilman sitäkin täyteen.
__________________
Huono tie, parempi mieli. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Miksei sitä valmista voi muuttaa sellaiseksi kuin haluaa eli laittaa ne laatikot sinne.
Ei se auton hinta nouse vaikka lattiaan pulttaisi 1500€ edestä laatikostoa ja puristinta ja jos tarvii isomman tilan roinan kuljetukseen niin ne laatikostot on vaan haitolla. Kaikki mitä huoltoautoja on myyty ei ostajaa ole kiinnostanut vähääkään ne laitteet mitä siellä on kunhan on, ettei tartte katsastukseen niitä ostella.
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos ei perse kestä ajella bensakoneella... ![]()
__________________
------------------------------------ Etelä-Suomen Offroad ry ------------------------------------ |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Lähinnä siksi, että autoilijoita on niin helppo kupata. Suomen ajoneuvoverotus ja nykyinen "ympäristöperusteinen" käyttömaksusirkus ei ole mitään muuta kuin rahan lypsämistä. Kun autokanta on 0,4% koko maailman autoista, on haihattelua edes olettaa että maapallo pelastuisi kun HJ61 henkilömallin omistajalle lähetetään reilun tonnin lasku vuodessa +niistetään vielä polttoaineverotuksen kolehti...Jos sellaisella autolla pitää/tarvitsee ajaa mutta ei kiinnosta maksaa niin siitähän mennään missä aitaa ei ole, kyllä tämä on päivänselvää.
Ensin http://www.iltalehti.fi/uutiset/200806177811782_uu.shtml Sitten http://www.uusisuomi.fi/raha/24964-katainen-ei-armahda-dieselkuskeja Ei päätä ei häntää.
__________________
Tiäräksää tuanoi Viimeksi muokannut vartiainen : 15.06.2013 06:19 |
#13
|
||||
|
||||
![]()
No, matkailuautoille ainakin on tulossa tiukennettuja ehtoja verovapaudelle Trafista. Ai mikskö, no olisko nämä vaneri-klaffisänkyiset verhoilemattomat peltikoriset "retkeilyautot" syynä...?
![]() |