![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#851
|
|||
|
|||
![]()
Millä nimellä kulkee sähköeristin joka tulee läpivientipultin eristämiseen?
Hitsauskoneesta hajosi eristin josta kulkee 6mm pulttia pitkin hitsausvirta pellin toiselle puolelle, pitäisi löytää uusi/korvaava osa...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#852
|
|||
|
|||
![]()
Miten olis ihan läpivientikumi?
|
#853
|
|||
|
|||
![]() Jos periaate sama kuin bosch:saLainaus:
Siis säädin näkee tuon 0,6v pienemmän jännitteen, mitä todellisuudessa on. -> siis säädin haluaa esim. 14v, niin laturin pitää ladata 14,6v että säädin saa 14v. Noissa uudemmisssa vehkeissä todennäköisesti erillinen jännitteen tunnustelu, jonka väliin tuo boosteri kytketään. Korvaako tuo boosteri sulakkeen? tuolla PTC:llä on se ominaisuus, että kun ylivirtaa, niin lämpenee silmänräpäyksessä, ja sita kautta ehkäisee virran kasvun. (PTC= kuumana vastus suuri, eli johtaa huonosti sähköä) |
#854
|
||||
|
||||
![]()
Kysymystä pukkaa
![]()
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#855
|
|||
|
|||
![]()
On siis sellainen kovamuovinen/keraaminen...Läpivientikumi voisi olla viimeinen oljenkorsi, kumi kun hapertuu kuitenkin aika nopeasti.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#856
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Vaihtoehto 2: Insinöörin lahjat käyttöön ja laskee rattaan kammiotilavuuden.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#857
|
||||
|
||||
![]()
kun on olemassa asetyleeni&happi kaasupolttopillejä. ja esim romujoppareilla näkee usein nestekaasupullot happipullojen vieressä, niin pelaako niissä samat kahvat yms osat?
että voiko heittää asetyleenipullon tilalle nestekaasupullon ja laittaa 0-2bar säätimellä toimiin? paljokos maksaa happipullo, tai vuokraten? |
#858
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot |
#859
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
eikai se selviä ku kokeilemalla ![]() niin ja käyttö vähäistä... |
#860
|
||||
|
||||
![]()
hmm...
vene, ihan perämoottorilla... meneekö pilalle jos haluais sen vähän kulkevan enemmän ja ostais erilaisen potkurin. nyt potkurina 13 1/4x 17 kaasu pohjassa koneesta 5800 rpm ja 29 solmua, kiihtyy hyvin ja nousee n.4000-4300rpm plaaniin kuormasta riippuen, pysyy vielä jollain 3500 rpm jos on vaan pari-kolme jamppaa kyydissä kannattaisko ja kuinka paljon potkuria muuttaa? paljoko se vaikuttaa kulkuun ja mitä ominaisuuksia siinä menettää. |
#861
|
|||
|
|||
![]() Nestekaasulla leikkaaminen:Lainaus:
Juottaminen onnistuu pelkastään pullon ja säätimen vaihdolla, pehmyt juottaminen jopa paremmin kuin asetilla? Mutta hitsaaminen ei onnistu kovinkaan hyvin, ja RomuUkot käyttää palasteluun nimenomaan hestekaasu/happi leikkureita. Kerran äherrettiin aga x11 leikkauspolttimen asetti/happisuutinta, porattiin joitain reikiä isommaksi (en muista mitä, aikaa yli 20v) ja saatiin pikkuisen paremmin leikkaamaan nestekaasulla, kuin vakio kahvalla/suuttimella nestekaasulla; toki kaukana asetista.. |
#862
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kannattaa kokeilla tuleeko sitä vauhtia esim tuuman muutoksella nousussa tai lavan kokoa kasvattamalla.. Ja sit sekin miten alhaalla kone on perään verrattuna. Tuolla venefoorumilla paljon hyvää tietoo. moottorivene.info
__________________
Emmie tiiä |
#863
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________________________________________ _________________________ Nykyinen potkurinne on ilmeisesti alumiininen. Ilmoittamasi kierrosluku on oikeastaan täydellinen ja osuu valmistajan suosittelemalle alueelle. Mikäli nopeutta halutaan lisää sekä samalla pitoa niin oikeastaan paras vaihtoehto on siirtyä joko komposiitti potkuriin tai teräspotkuriin. Parhaimman suorituskyvyn saa teräksisellä ja tässä tapauksessa koko on 13 1/4 X 17. Potkurin hinta on 399,- euroa toimituskuluineen. Tämän avulla nopeuden tulisi nousta niin matka kuin huippunopeudessa noin 2 - 3 solmua. Toisena vaihtoehtona on komposiitti potkuri jolloin kokona on 13 X 17 XB kustannukseltaan 169,- euroa toimituskuluineen. Tämän avulla vauhtia tulisi saada 1-2 solmua lisää kaikilla osa-alueilla. Teräksisen haittana on mahdollinen karille ajo ja sitä kautta korkeammat korjauskustannukset. Komposiittipotkurin etuna taas puolestaan se että keskiö sekä akselisto ei vaurioidu mahdollisen vahingon yhteydessä. Tällöin tarvitsee vain vaihtaa uudet lavat. Teräksinen on aina paras suorituskyvyltään mutta myös kallein. Komposiitti taas hinta/laadultaan lyömättömin. Alumiinista en suosittele sillä edes kokoa muuttamalla ei tässä tapauksessa saada parempia tuloksia. __________________________________________________ _________________________________ nykyinen tosiaan on alumiininen, ja ihan huvikseen ihan kokeilun vuoksi ei viittisi noita potkureita ostella, mutta tuntuis silti siltä että vähä enemmän kun toi pari solmua sais muuttua ja ittellä ei oikeastaa hajuakaan veneasioista. |
#864
|
||||
|
||||
![]()
Kellään havaintoa mistä suomesta löytys osia 80-luvun Toyota Crowniin? Koneeseen löytyy jopa motonetiltä kivasti osaa (2,2dsl) Mutta korinosat kiven alla... Ebayssa on melko lahjakkaasti kans nuita koneenosia.
En ole suuremmin koittanukkaa vielä ettiä, mutta nuin niinko vastaisuuden varalle ![]()
__________________
Vaikken mie mistään mittään tiijjäkkää!! Isuzu D-Max 3.0 TDi AT -10, Nissan King Cap -97 (ex), Suzuki Bandit 1250 -08, Toyota Crown -80 (siirtynyt ajasta ikuisuuteen) |
#865
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=110373 |
#866
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
HJ61 MMC |
#867
|
|||
|
|||
![]() Olisko tuosta apujaLainaus:
![]() http://www.crown-corona.net/phpBB3/i...a8ec10a470cd05 |
#868
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#869
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
"hmm... vene, ihan perämoottorilla... meneekö pilalle jos haluais sen vähän kulkevan enemmän ja ostais erilaisen potkurin. nyt potkurina 13 1/4x 17 kaasu pohjassa koneesta 5800 rpm ja 29 solmua, kiihtyy hyvin ja nousee n.4000-4300rpm plaaniin kuormasta riippuen, pysyy vielä jollain 3500 rpm jos on vaan pari-kolme jamppaa kyydissä kannattaisko ja kuinka paljon potkuria muuttaa? paljoko se vaikuttaa kulkuun ja mitä ominaisuuksia siinä menettää." Siis kukaan itseään kunnioittava potkurimyyjä/laskija ei noilla tiedoilla ehdottele potkuria? Siis tuon kauppiaan oletuksen, alumiinipotkurin ("vakio") lisäksi tiesi varmaan moottorin tyypin/tehon, ja varmaan jotain veneestäkin? p.s noissa potkurikysymyksissä vain kaksi asiaa osapuilleen täsmällisesti tiedossa; voima tulee standardi tapista ja poistuu veteen, toki maksimihalkaisijakin on yleensä tiedossa. Ammatikseen laskijoillekkin sattuu joskus virhearvauksia, vaikka käytössä kaikki mahdollinen tieto; yksi ht ei kerran halunnut lähteä liukuun bravo3:lla, vaikka yrittivät mitä; bravo 1, vai oliko peräti 2:nen, niin saivat tuohon mustaan turbodieseliin senverran kierroksia, että heräsi ja lähti liukuun. |
#870
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
tossa kuva jos se korvaa tuhat ja yksi sanaa |
#871
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jos tuo 5900 on pienellä polttoainelastilla, ja yhdellä hengellä, niin ei paha, kuten myyjä jo totesi. (saisi vissiin olla 6000, jopa hetkellisesti hivenen ylikin????) Jos paikallaan yamahan oma alumiini potkuri, ja nimenomaan kolhuton, niin tilanne varmaan aika pitkälle tuon myyjän kuvaama. Tuohon nousun lisäämiseen tulee aika äkkiä raja vastaan, sillä liukuunlähtö huononee huomattavan nopeasti. sitä voi pikkasen arvailla siitä, että jos nyt kestää normaalin maksimikuorman lisäksi ottaa suuruusluokkaa 10-15% lisää kuormaa veneen maksimipainosta (siis vene+kone+tankit täynnä+hyötykuorma) niin se vastaa noin tuuman lisäystä nousuun, ja nimenomaan saman laiseen potkuriin verrattuna. Onko tuo RIB tosiaankin noin kevyt, että ajokuntoisena painaa noin 600kg, kun katselee tuota kärryä? kone painaa reilu 150kg? ja noinkin takana trailerilla. Teräspotkuri yleensä parempi "hyötysuhteeltaan" joten se solmu, jopa pari vois tulla lisää samalla nousulla, mutta JOS sattuu kopisemaan kiviin, niin voi tulla kalliiksi... Vauhdin/suorituskyvyn kannalta tuo teräs on paras, samalla koolla voi saada solmun pari lisää, mutta ompa sattunut niinkin, että alumiinillä jaksaa nousta liukuun, teräksellä ei. Ja koko kuvio muuttuu vielä lavan muodon yms. johdosta, puhumattakaan jos vaihdetaan 4 lapainen 3 lapaisen tilalle, taikka pienettäisi halkaisijaa hivenen.... Paljonko tuon rib:n maksimitehosuositus on? Ja minäkin vain arvailen noita muutoksia ihan omiin tarpeisiin. |
#872
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#873
|
|||
|
|||
![]()
jos ilmastoinnin kompura pyörii koko ajan, niin olisiko mahdollista että liian vähän ainetta/painetta järjestelmässä? viimeisin tosite on 2007 vuodelta, muuta ei löytynyt.
vai olisiko anturi vika...? ja jos tulee se tunkkainen haju ilmastointi päälle laitettaessa, niin olisiko kennossa kakkaa? raitisilmasuodatin tarkistettu, ei ollut oikeastaan likainen eikä kostea, eikä haissut pahalle.
__________________
t5 portteri -07 mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät |
#874
|
||||
|
||||
![]()
Kuka perhana vei miun kypärän?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#875
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Enempi kääntyy kennon termostaatin puolelle tuon tyylinen häiriö.
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HILUX- kysy ja vastaa- palsta | KepesJokke | Tekniikka & Jutustelu | 5057 | 16.07.2025 22:43 |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2012 ! | SuurSyömäri | Chit-Chat | 1015 | 03.01.2013 18:46 |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan ! | SuurSyömäri | Chit-Chat | 2358 | 31.08.2012 20:55 |
mitä tehä patrollille ku ei käänny?? | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 21.03.2011 16:41 |
Kysy Piinalta, Piina tietää! | piina | Kysy Piinalta | 0 | 02.11.2005 22:21 |