Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #10  
Vanha 06.06.2013, 23:52
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MAKE- Näytä viesti
Se alumiininen kehys on täynnä kosteutta imevää ainetta. Silikageeliä tms.
Sen kosteuden imukyky on nyt loppunut ja siitä ei pääse yli eikä ympäri.
Lasit voi kyllä purkaa ja kasata uudestaan. Jos jostain löydät vaan lasiliikkeen joka vielä tekee itse lämpölasihommia. Se alumiinilista menee kokonaan uusiksi ja sinne pannaan ennen kittaamista uudet jyvät sisään. Näitä on edelliessä elämässä tehty jokusia.
juurikin näin, lähes kaikki läpäisee kosteutta.... mutta yleensä Jos elementissä on kosteutta, niin siellä on usein myös silmin havaittava vaurio/vuoto sikakitissä; (pikkasen nirhattu elementtiä, kohotettu ruuvimeisselillä, jäänyt joku purse aukkoon....)

Jos haluat kokeilla Hokkus-Pokkus konstia, niin yksi tapa on seuraava; irroita elementti, poraa/kaiverra sikakittiin esim. 4mm reijät vastakkaisiin nurkkiin, ja aseta elementti lämmitettävään alipainekaappiin
ja sitten imetään lasien välistä ilmaa, ja hiljalleen päästetään pikkuisen kuivaa kuivaa ilmaa alipainekaappiin elementin toiseen nurkkaan esim. pakastearkusta... Siis esim 130 C astetta, 700 mm elohopeaa alipainetta ja muutama tunti, niin välilistoissa oleva materia on kuivunut? sikakitillä reiät kiinni, ja ikkunat paikoilleen.

Toki tuo lämmittäminen ilman alipainettakin toimii joten kuten, ainakin joillain listoilla, mutta se kosteus täytyy tuulettaa pois lasien välistä, ja siihen käy kuiva ilma; onko se sitten pakasteesta vai kuorma-auton ilmankuivurin läpi imettyä, vai peräti normaalia ulkoilmaa, on juttu sinänsä kestävyyden suhteen.

Ja ennen selektiivilaseja on käytetty jalokaasuja ikkunoiden sisällä, olikohan argon?

p.s myös karkaistuun lasiin saa reiän helposti, esim. bilteman timanttihiomapäillä ja -"dremelillä", pitää vaan jäähdyttää/voidella/puhdistaa esim. puhtaalla vedellä.... mutta helpompi tehdä tuohon sikakittiin/alumiinilistaan
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty tupla Jari O/M/V Muut 0 03.01.2012 00:49
tavaraa turku-kajaani välistä stemey Tekniikka & Jutustelu 6 28.01.2011 17:13
Ostetaan ostetaan 235/75r15 ja 31/10,5r15 välistä olevia renkaita!! jonza O/M/V Renkaat ja vanteet 4 25.05.2010 20:40
Lasien irroitus? jambo72 Tekniikka & Jutustelu 1 21.11.2004 11:28
Lasien tummennus kottero Tekniikka & Jutustelu 1 14.11.2004 10:34


Sivu luotu: 18:47 (GMT +2).