![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() eipä menny eilen läpi muutoskatsastus 33" renkaille perkele sanovat että poikkeusluvalla saapi jos on hyvät perusteet mutta maksaa kuulemma satasia. Kaverin lj.ssä on ottees 33" merkintä mutta en tiiä sit että onko ne siinä pokkeusluvalla saatu merkitä. Vittu kummallista ku ei saa kunnon renkaille hyväksyntää saatana
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot |
#4
|
||||
|
||||
![]()
millähän lapulla saisin ne vakuuttuneeksi että nua 33"x12,5x15" saa otteeseen?! katsuri väitti että kun rekisteriotteessa kun on 205- 16" tuo koko ilmoitettu suurimmaksi niin toi mutikan koko / suureneminen on kirjan mukaan liian suuri. Joo muutoskatastus makso 80e ja homma keskeytettiin että saan mennä uuestaankin tolla maksulla konttorille.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ilmeisesti tällä lapulla on moni muutoskatsastanut niitä 33":sia, voithan ettiä myös ohjekirjasta (jos tallessa) rengaspainetaulukon ja näyttää sieltä että Läjää on ollut myös 10R15-renkaalla.
__________________
Toyota RJ70 -89 Toyota HDJ80 -92 - Eastcoast Offroad ry - |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Uu jeah, selvisi sitten syy sille miksi toi pyöreälamppuinen Läjä on noin 1½ vuoden aikana oireillut aina vain enemmän ja enemmän - nelospytyssä 'ei ole ketään kotona' = puristuksia alle puolet siitä mitä pitäisi olla.
Reilu vuosi sitten ei missään sylinterissä tuntunut kulumaa (ja toi oireili jo silloin) joten elättelemme nyt aluksi toiveita että vika löytyisi kannesta. Lämmöthän tuossa ovat aina seilanneet omituisesti, tosin muita kansivaurio-oireita (lähinnä veden hukkaa) ei ole ilmennyt. Jos tuo nyt menee männän irroittamiseksi niin saako tuosta öljypohjan pois koneen ollessa autossa ja/tai tuleeko muita esteitä eteen?
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi (perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f) wonk.sytes.net/76s/ |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Siitä taitaa olla jo 10 vuotta niin alkaa hämärtyä...mutta kyllä sen pohjan saa pois ilman että konetta pois nostelee. Varmaan kannattaa miettiä etukäteen mikä on järkevintä. Voihan siellä olla jo muutakin laitettavaa.
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Mikäs tuli läjän koneeseen ku n. 1200km sitte tehty täydellinen koneremppa ja eilen ku oli ajelemassa niin alko kone heilumaan ja rytkäämää, kun ajoin kotipihaan niin meni jumiin. Ei pyöri mihinkään suuntaan ja savutti pirusti ennen ku sammu.
__________________
Meni se ainaki eilen siitä... Apostolin kyyti OY |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Joo no sehän tässä hilpiätä onkin että historian perusteella laitettavaa ei pitäisi olla ja nyt oli puristukset mitä oli.
Mutta! Tänään kun käytiin tuumasta toimeen niin kaveri funtsi ääneen venttiilinvälyksiä (joita on ennenkin funtsittu mutta sattuneesta syystä ei pitänyt olla relevanttia) joten päätettiin kuitenkin tsekata ne ennen suurempaa purkutoimintoa. Ja todettiinkin sitten että nelosen (pako)venttiilissä ei ollut minkäänlaista välystä ja sitä sai ihan jonkun verran löysätä että sitä välystä saatiin, oisko tossa ollut kantoa lähemmäs millin. No ei muuta kuin koneet tulille ja homma pelasi selvästi paremmin. Mitattiin sitten kuumana taas puristukset ja nehän olivatkin nousseet siitä 50% (vrt speksattuun) noin 75% eikä pakoputkestakaan enää kuulunut putputusta. Tuo tilannehan on ollut kehittymässä ilmeisesti melkein pari vuotta kun joskus '11 syksyllä panin merkille että rupeaa oireilemaan omituisesti. Nythän on sitten todennäköistä että venttiili ja/tai seeti on ottanut itseensä, mutta ajellaan nyt vähän aikaa jos se vaikka jotenkin tosta tokenisi. Syöttöä käännettiin pienemmälle ja nyt ei pitäisi savuakaan tulla liikaa - jos vaan kiertää tarpeeksi ja kierrosten nousuaika ei ole liian pitkä kun meni vahingossa vähän turhankin 'laihalle'. Mutta katsellaan. Jos tuohon nyt leiman saa niin ajellaan tämä kesä näin ja talvella kansi irti.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi (perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f) wonk.sytes.net/76s/ |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hdj:n omistajat tänne. | Kratz | Tekniikka & Jutustelu | 2309 | 03.09.2025 06:41 |
4Runnerin omistajat tänne | Daddy's Toy | Chit-Chat | 34 | 12.10.2022 09:51 |
Suzukin omistajat tänne | Suzukisj410K | Chit-Chat | 260 | 17.06.2015 12:01 |
Volvon omistajat tänne | hoojii | Chit-Chat | 77 | 12.12.2014 23:54 |
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! | baxxter | Chit-Chat | 16 | 24.05.2013 20:27 |