Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.05.2013, 11:07
-MAKE-:n Avatar
-MAKE- -MAKE- ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 11.02.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 3.789
Perusasetus

Isceon 49 on mennyttä aikaa. Nykyään pannaan 49plus eli R-437A.
R-12 saa laittaa enää pimeessä navetan takana ja jos tuulee ekokemille päin.

49plussaa oon laittanut 12 tilalle ja hyvin potkii. Ei tarvii vaihtaa öljyjä, pestä putkia eikä uusia muutakaan ylimääräistä, ellei oo rikki. Jos sen lauhduttimen vaihdat niin hommaa samalla uusi kuivain. Kuivain menee sudeks aika nopeesti eli se kannattaa laittaa vasta kun on tyhjiöinti ja täyttö käsillä. Noitten osien mukana lähtee vähän öljyä eli ehkä loraus uutta lisäksi.

Jos siellä koneessa on vielä vanhaa ainetta niin sehän tarttee sitten ottaa talteen tai tulee otsooniin reikä, tallis muuttuu kasvihuoneeks ja joudut tyrmään.

Puhtaalle 134:lle muuttamista en lähtis edes miettimään.
Ja kyllä minä ainakin merkkaan tarralla jos aine on vaihdettu. Ja uuden aineen määrän kanssa.

__________________
Lukekaa ne ohjeet
K.T 10/06
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.05.2013, 11:19
Jhl Jhl ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 22.10.07
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 363
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis onko järjestelmä auki; siis onko sinne päässyt likaa ja kosteutta?
Ei ole tietääkseni ollut auki, kaikki putket ym. näyttävät ehjiltä silmämääräisesti. Tuosta lauhduttimesta puuttuu siis sitä lauhdutusrivastoa, ei vaikuttane tiiveyteen.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MAKE- Näytä viesti
Jos sen lauhduttimen vaihdat niin hommaa samalla uusi kuivain. Kuivain menee sudeks aika nopeesti eli se kannattaa laittaa vasta kun on tyhjiöinti ja täyttö käsillä. Noitten osien mukana lähtee vähän öljyä eli ehkä loraus uutta lisäksi.
Jos siellä koneessa on vielä vanhaa ainetta niin sehän tarttee sitten ottaa talteen tai tulee otsooniin reikä, tallis muuttuu kasvihuoneeks ja joudut tyrmään.
Lauhdutin ja kuivain on ollut mielessä hankkia itse, koska sen verran erikoinen pirssi, että muuten osille voi tulla hintaa. Viitselijäs ilmastointihuoltopaikka täytyy vielä etsiä osien sijoituksen vuoksi, nosturin vaatii ainakin.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MAKE- Näytä viesti
Ja kyllä minä ainakin merkkaan tarralla jos aine on vaihdettu. Ja uuden aineen määrän kanssa.
Toivotaan että ei kaikki laita tarroja, hyvähän olisi, että tätä olisi edes joskus huollettu. Varmaan täytyy kysyä, jos tekisivät vuototestin tähän kanssa?


Tässä vaiheessa jo kiitokset nopeista monipuolisista vastauksista
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.05.2013, 12:01
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.071
Perusasetus

Tarrojen kanssa on se vaikeus, että ei kaikki tukkurit edes niitä myy, omankin huoltolaitteen myyjä tykkäs ehdotuksesta kun ehdotin tarroja, laittoivat harkintaan, tekevätkö...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.05.2013, 15:45
-MAKE-:n Avatar
-MAKE- -MAKE- ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 11.02.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 3.789
Perusasetus

Ei mullakaan mitään ostettuja tarroja ole. Tarrakirjoittimella vaan. Tärkeintä, että tiedot on edes jollain lapulla.

Enkä edes tee millään automaattimööpelillä näitä vaan ihan normi kylmätyökaluilla.
__________________
Lukekaa ne ohjeet
K.T 10/06
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.05.2013, 15:56
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.071
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MAKE- Näytä viesti
Ei mullakaan mitään ostettuja tarroja ole. Tarrakirjoittimella vaan. Tärkeintä, että tiedot on edes jollain lapulla.

Enkä edes tee millään automaattimööpelillä näitä vaan ihan normi kylmätyökaluilla.
Jaa kirjottimella, miten sellaisessa tekstit säilyy?? Mimmonen kirjoitin??
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.05.2013, 16:56
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Jaa kirjottimella, miten sellaisessa tekstit säilyy?? Mimmonen kirjoitin??
Veikkaan että Dymolla.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.05.2013, 17:08
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Tuossa kuva huoltoliittimien eroista:



Jos systeemi on muutettu R12 -> R134a niin todennäkoisesti noiden orkkisten päälle on ruuvattu adapterinipat. Jotkut on ihan onnistuneesti hoitanu homman noilla adaptereilla, mutta monesti järjestelmä on talven jäljiltä tyhjä, koska molekyylitasolla R134a on pienempää tavaraa ja tulee vanhoista letkuista läpi (ja just hokasin et Jamant tän molekyyli asian jo kertoi ).
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96

Viimeksi muokannut HeikkiH : 29.05.2013 17:16
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty ilmastoinnin kompura GM 6.5td ja suutinputket tare O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 05.12.2011 08:05
Myyty Käyttö ja huolto-ohjeita, esitteitä. khonkonen O/M/V Muut 6 29.07.2009 22:09
Myyty Land Roverin huolto- ja korjauskäsikirja Team Lypsikki O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 29.07.2009 08:38
M: 4wd -89 Hiluxin etu ja takaperä(hintä päivitys) Hharri O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 31.07.2006 15:26
Offailu- ja huolto-opas " Offailun ABC " ? Tekniikka & Jutustelu 0 27.01.2005 17:51


Sivu luotu: 06:56 (GMT +2).