![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tuo mikä itteä arveluttaa, on Land Rover freelander jossa abs n kanssa pelaava luiston esto hommeli, eikai siinä ole mitään lukkoja perissä kuitenkaan tietääkseni. Jossain sanotaan että tuon luistoneston takia ei voisi tavallisessa 2 pyörä dynossa testata, en tiedä.
Tuolla jonkun tekemä tutkinto työ jossa näitä on kerottu eri autoista. http://publications.theseus.fi/bitst...pdf?sequence=2 Viimeksi muokannut tonnisata : 16.05.2013 23:05 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Salossa testasivat -01 a4 Quattro jarrut.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Herttoniemessä testasivat appiukon explorerin, neliveto kitkalla, eikä ole sen jälkeen toiminut.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Turvallisin varmaan kysyä ensin koska on paljon eroja varmasti.
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Ei ne testannut jarruja mun Subaru Justystä. Oli niin hemmetin liukasta, joten ajoin katsastukseen nelivetopäällä. Sehän on nappi nelivedolla varustettu, eli kytkettävä. Katsuri ollut ikinä nähnytkään Justyä. Kysyi vaan onko tämä neliveto kun kyljessä lukee 4wd. Sanoin vaan että juu. Jonnekin talon taakse se sillä hurautti ja totesi että jarru on ihan ok. Kunnes nosti auton ja katseli jarruja ettei siellä ole paljoa jarrupaloista jäljellä..
Mitä me tästä opimme? Vaikka kuin saa huijattua jarrutestin niin katso että jarrupaloissa on ainakin pintaa ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Quatroa leimattu niin siitä revitty nappi irti ja laitettu peitelätkä vaan päälle. Jos meinaa silti viedä rullille, niin hieno vihjaus torsenin lukon hintaa muuttaa mielen aika nopeasti. Kerran tosin vain näin käyny.
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Viimeksi kun kävin A8:silla, se ajettiin kiltisti rullien ohi, tutun A4 oli joutunut dynoon. 4x4 Voyagerit on mennyt aina ohi dynon. Joskus yksi inssi sanoi että esim. Sierra/Scorpio nelivedot kestää 15sekuntia ajaa dynolla per akseli. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
^^
Bemarit kestää myös tuon 15sekkaa testata. Oli tuollainen vm-94 neliveto bemari joskus ja näin konttorilla osattiin kertoa. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
scorpioissa ja myös opeleissa se on vissiin sen systeemin kesto kokonaisuudessaan !
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Ei oikeen 6kk jälkeen huvita mennä vinkuun. |
#12
|
||||
|
||||
![]()
mites tuommoinen lc120:nen kestääkö testin vai onko vaarana hajota?
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
Tosta ei oikein voi enää syyttää jarrumittausta ollenkaan, voinut rikoutua muutenkin. Ensi kerralla kannattaa sanoa että on jatkuva nelikko, ettei käy vastaavia tapauksia.
|
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Onko Matti asia tosiaan noin, VAG torseni-vehkeitä saa ajaa rullilla?
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Minulla oli 2000 ja 2004 malliset nelivetopassatit (eli pitkittäiskoneella ja torsenilla) ja ne kyllä aina testattiin ihan tavalliseen tapaan jarrudynossa. Joskus sitä joku katsastusmies arpoi muistaakseni, mutta ei ne autot siitä jarrudynosta ollut moksiskaan.
|
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Koskaan (6-7 vuotta) eivät ole tarjonneet autoa rullille. Näin kahdella eri konttorilla.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#17
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Voihan sitä itekkin demota pyörittämällä keula tai perä ilmassa kaverin kaa renkaita samaan suuntaan. LC120:ssä myös keskitasauspyörästö planeetalla/torsenilla, ei ongelmia. Sama tossa mun manuaali-FJ:ssä, sitä oon pyöritelly monet kerrat. |
#18
|
|||
|
|||
![]()
Tuolla
http://publications.theseus.fi/bitst...pdf?sequence=2 opinnäytetyö vuodelta 2009: Nelipyörävetoisten ajoneuvojen jarrujen tarkastaminen määräaikaiskatsastuksen yhteydessä. |
#19
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#20
|
|||
|
|||
![]()
Tais olla Dodgen Nitroo tarjolla kytkettävällä ja jatkuvalla nelivedolla.
Topikkiin liittyen, itellä ol joskus Subru legacy jatkuvalla nelivedolla, en antanu jarrupenkissä testata, eivät kyllä halunneetkaan. Subaru taitaa ilmottaa että jossain hitaasti pyörivillä rullilla saa testata, mutta mites sitten ku auto on vanha ja kulunu, vieläkö kestää testata. Subrun neliveto manuaalin yhteydessähän on neliveto keskitasauspyörästöllä jossa kitkalukko omassa öljytilassaan. Sti malleissa ol sit vielä omia sähkösesti säädettäviä keskilukkoja. Automaateissa on sit paria eri sähkösesti ohjattua viskokytkintä. |
#21
|
||||
|
||||
![]()
Ei ole koskaan ajettu dynoon noita minun T3 Syncroja, ja pihalla jarrutteli myös tuon Countryn jarrut. Countryn kai pystyisi peruuttamaan dynoon, mutta ei taida kukaan katsuri viitsiä alkaa venkslaamaan. Viscohan noissa molemmissa ja myös eri suuntiin pyörivillä rullilla voisi mitata.
|
#22
|
||||
|
||||
![]()
juu 78 vuoden bj.täkään ei oo ajettu yhellä konttorilla dynolle kun on neliveto.. ja toyotan ohjekirja kieltää käsijarrun käytön vauhdissa eli kardaani käsijarrua ei valmistajan ohjeiden mukaan saa testata dynossa.
|
#23
|
||||
|
||||
![]()
ittellä vm97 a6 2.5 tdi (5pyttynen) quotro audi
ja kerran joku katsuri vetäs sen jarrudynoon ja auto rysky, hyppi ja paukku siinä dynössä jonkun aikaan sanottaan vaikka että joku 5-15 sekunttia. mitään ei kyllä mennyt rikki et ainakin vielä on neliveto toiminut ihan moitteetomasti tästä aikaa kolme vuotta. |
#24
|
||||
|
||||
![]()
Vähän Diagnon tekemää listaa nelikkoautoista jarrudynossa:
![]() VW-konsernin nelivetoautojen jarrutesti Audit pitkittäismoottoreilla • Torsen-keskustasauspyörästö jakaa momenttia aina 100 % asti pitävälle pyörälle. • Jarrujen testaus on mahdollista jarrudynamometrillä normaaliin tapaan, kun ei ylitetä telanopeutta 6 km/h (lähde: Audi SSP 76 ”Torsen Verteiler Differential”). • Ns. ”Urquattrossa” oli aikanaan manuaalisesti lukittavat keskustasauspyörästö ja taka-akselin tasauspyörästö (vaijeri- tai alipainekäyttö ohjaamosta). VW-konsernin autot poikittaismoottoreilla • Autot, joissa takaveto kytkentään tarvittaessa sähköhydraulisella Haldex-kytkimellä (esim. VW 4Motion), testataan dynamometrillä moottori sammutettuna ja virta pois päältä (alipainetta tehostajalla riittää normaalin jarrutestin ajaksi). • VW:n Synchro-mallit Golf II ja III, Passat, Sharan 4Motion: etuakselin jarrut testataan ajettaessa takaperin teloille. Viimeksi muokannut -MaTTi- : 04.06.2013 14:00 |
#25
|
||||
|
||||
![]()
Ei vaan taida joka asemalla olla noita eri suuntaan pyöriviä rullia...
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Visko | LCHJ61 | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 22.07.2012 07:38 |
O: Pajeron visko | Arska-tehtaalta | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 22.12.2007 16:09 |
ajovalonpesimet katsastuksessa? | DieselPower | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 28.07.2006 15:10 |
toyon visko | julmajari | O/M/V Muut | 1 | 01.09.2005 09:59 |
Ongelmia katsastuksessa? | LENNY | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 19.08.2005 07:37 |