![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Voiskos se ahdistaa letkun pienuudesta... Onko siinä paluulinjassa tiukkoja mutkia? Vaikka pitäishän sen jo ahdistaa ennen ratin veivaustakin....
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Onko sellainen orbiohjauksessa normaalia, että pumppu ja hihna pitää aika kovaa ääntä? Mä uskon että nyt sillä pystyy ajamaan kisat, kunhan välillä jäähdyttelee. Se vaan on aika kiusallista, jos pahassa paikassa ohjaus puuroutuu ![]() ![]()
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#3
|
||||
|
||||
![]()
onko danfossin orbi? mikä malli merkintä?
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Pitää tarkistaa. Tuo danfoss kuulostaa tutulta
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#5
|
|||
|
|||
![]()
mitkä letkukoot sulla on käytössä? ja paljonko on säiliön tilavuus? tuo orbi näyttäis sellaselta että siinä on ulkoinen paineensäädin eli siinä ei ole säätöä rattiakselin puoleisessa päädyssä tulpan alla vaan siinä erillisessä irtosäätimessä.
mulla on vähää vaille valmiina orbiohjaus jossa läpivetävä 30/50 varsi/mäntä ja isku rajattu 155mm, 100 cc orbi sisäisellä säätimellä ja olikohan 8,5 litran vai 10 litran 2-sarjan rataspumppu. paine ja paluulinja 1/2" letkulla ja sylkylle menevät 3/8" letkulla. imupuoli pumpulle 28mm sisäreiällä ja säiliön koko rapiat 10 litraa. laskennallinen reunasta reunaan ohjaus n.2 kierosta ilman ohivuotoa. asiantuntijalausuntojen mukaan tämä kombo pitäisi olla mitoitukselleen toimivan kuuloinen, toivottavasti sitä myös käytännössä. kokeiluun pääsee kunhan puristaa letkut ja kasaa etualeksin ja pari muuta pikkujuttua.... |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#7
|
||||
|
||||
![]()
jos ratti rupee täristää niin eikai se kavitoi?
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Ei siinä ratti täristä lainkaan. Pumppu tärisee, joka johtuu ilmeisesti siitä, että remmi antaa luistoa, joka ilmenee tärinänä.
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Olikos sulla ongelmaa sen lämpenemisen kanssa jo edellisellä pumpulla?? Eikös silloin ollut ongelma, että voimaa puuttu ohjauksesta? Mut ohjauksen nopeushan on ollut sama jo silloin....eikö?
Siis onko ohjaus nyt muilta osin tismalleen sama, kuin ennen paitsi pumppu, jonka olet vaihtanut? Ja nyt ongelma, että ohjauksen öljyt kuumenee lyhyessä ajassa? Ja samalla tuntuu, että pumppu ottais pirusti voimaa koneelta, jos kerran moottori sammuu rattia kääntäessä? |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#11
|
||||
|
||||
![]() Jos en ihan väärin laskenu, niin sun sylkky tekee työtä 800kg voimalla, jos pumpun paine 100bar luokkaa. Eli jos tehoton, niin painetta lisää tai isompi sylinteri ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Otin pienen pätkän juutuubiin. Siinä kuuluu se surina mikä pumpusta lähtee. Videolla se ei vaan kuulu niin kovaa. Ymmärrän kyllä, että ääntä tuollaisesta lähtee jonkin verran. Ajoin videolla renkaat vähän pahempaan paikkaan, jotta raati näkisi kuinka se käyttäytyy.
http://www.youtube.com/watch?v=rpg6b...ature=youtu.be
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Kaalimadon sylkky tais olla 25 varrella ja 50 männällä, jolloin siin olis 100bar paineella voimaa heikommalla puolen 1500kg ja toisella 2000kg.
|
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#16
|
|||
|
|||
![]()
kyllä välitys on liki 1:1, jos alkaa litrojen takia tökkiä niin sitten vaihdetaan pumppu vähän isompaan. kone on pieni bentseeni mjoottori jota joutuu varmasti ajamaan vähän kierroksillakin. ajatuksena ettei liian isolla tuotolla vatkaa suotta öljyjä kuumaksi. mutta pitää nyt ensiksi saada laite kasaan niin sitten tietää kuinka teoria ja käytäntö kohtaavat....
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
viisaammilta neuvoja | jmtr83 | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 10.04.2013 00:28 |
Suzukiin vinssi neuvoja ? | HaKu | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 02.05.2008 16:02 |
NEUVOJA TARVITAAN! | nizzan | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 19.03.2007 11:54 |
Neuvoja tarvitaan... | Petexxx | Vuosimallit 1968-1982 | 2 | 02.01.2004 14:31 |
Audio neuvoja... | Vuosimallit 1968-1982 | 2 | 07.03.2003 08:47 |