Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.05.2013, 06:01
trouble trouble ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 08.11.05
Sijainti: turku, Finland.
Viestit: 352
Perusasetus

Voiskos se ahdistaa letkun pienuudesta... Onko siinä paluulinjassa tiukkoja mutkia?
Vaikka pitäishän sen jo ahdistaa ennen ratin veivaustakin....

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.05.2013, 06:13
Teme74:n Avatar
Teme74 Teme74 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.11
Sijainti: Salo/Pertteli
Viestit: 882
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja trouble Näytä viesti
Voiskos se ahdistaa letkun pienuudesta... Onko siinä paluulinjassa tiukkoja mutkia?
Vaikka pitäishän sen jo ahdistaa ennen ratin veivaustakin....
Ei siinä oikein tiukkoja sellaisia ole. Letkut 3/8 kokoa. Mä olen käynyt läpi koko järjestelmän. Pumppu on putsattu ja kaikki mutkat suoristettu. Otin virtausventtiilitkin pois välistä, jos ne olisivat ahdistaneet. Orbi on testattu, että se toimii oikealla tavalla. Kiitos niistä neuvoista Tumpille Pumpun ja moottorin välityssuhde on siten että pumpussa on isompi hihnapyörä, eli liikaa kierroksia ei pitäisi olla. Olen kokeillut erillaisia öljyjä, joista nyt sisällä oleva ATF-X toimii selvästi parhaiten.
Onko sellainen orbiohjauksessa normaalia, että pumppu ja hihna pitää aika kovaa ääntä?
Mä uskon että nyt sillä pystyy ajamaan kisat, kunhan välillä jäähdyttelee. Se vaan on aika kiusallista, jos pahassa paikassa ohjaus puuroutuu
__________________
____________________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.05.2013, 06:20
tare:n Avatar
tare tare ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.051
Perusasetus

onko danfossin orbi? mikä malli merkintä?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.05.2013, 06:29
Teme74:n Avatar
Teme74 Teme74 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.11
Sijainti: Salo/Pertteli
Viestit: 882
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tare Näytä viesti
onko danfossin orbi? mikä malli merkintä?
Pitää tarkistaa. Tuo danfoss kuulostaa tutulta
__________________
____________________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.05.2013, 06:22
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.710
Perusasetus

mitkä letkukoot sulla on käytössä? ja paljonko on säiliön tilavuus? tuo orbi näyttäis sellaselta että siinä on ulkoinen paineensäädin eli siinä ei ole säätöä rattiakselin puoleisessa päädyssä tulpan alla vaan siinä erillisessä irtosäätimessä.

mulla on vähää vaille valmiina orbiohjaus jossa läpivetävä 30/50 varsi/mäntä ja isku rajattu 155mm, 100 cc orbi sisäisellä säätimellä ja olikohan 8,5 litran vai 10 litran 2-sarjan rataspumppu. paine ja paluulinja 1/2" letkulla ja sylkylle menevät 3/8" letkulla. imupuoli pumpulle 28mm sisäreiällä ja säiliön koko rapiat 10 litraa.

laskennallinen reunasta reunaan ohjaus n.2 kierosta ilman ohivuotoa. asiantuntijalausuntojen mukaan tämä kombo pitäisi olla mitoitukselleen toimivan kuuloinen, toivottavasti sitä myös käytännössä. kokeiluun pääsee kunhan puristaa letkut ja kasaa etualeksin ja pari muuta pikkujuttua....
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.05.2013, 06:31
Teme74:n Avatar
Teme74 Teme74 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.11
Sijainti: Salo/Pertteli
Viestit: 882
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lepoantti Näytä viesti
mitkä letkukoot sulla on käytössä? ja paljonko on säiliön tilavuus? tuo orbi näyttäis sellaselta että siinä on ulkoinen paineensäädin eli siinä ei ole säätöä rattiakselin puoleisessa päädyssä tulpan alla vaan siinä erillisessä irtosäätimessä.

mulla on vähää vaille valmiina orbiohjaus jossa läpivetävä 30/50 varsi/mäntä ja isku rajattu 155mm, 100 cc orbi sisäisellä säätimellä ja olikohan 8,5 litran vai 10 litran 2-sarjan rataspumppu. paine ja paluulinja 1/2" letkulla ja sylkylle menevät 3/8" letkulla. imupuoli pumpulle 28mm sisäreiällä ja säiliön koko rapiat 10 litraa.

laskennallinen reunasta reunaan ohjaus n.2 kierosta ilman ohivuotoa. asiantuntijalausuntojen mukaan tämä kombo pitäisi olla mitoitukselleen toimivan kuuloinen, toivottavasti sitä myös käytännössä. kokeiluun pääsee kunhan puristaa letkut ja kasaa etualeksin ja pari muuta pikkujuttua....
Säiliön tilavuus on noin 3,5l+järjestelmä. Letkukoot mulla on samat kun sulla.
__________________
____________________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.05.2013, 06:44
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

jos ratti rupee täristää niin eikai se kavitoi?
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 16.05.2013, 06:50
Teme74:n Avatar
Teme74 Teme74 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.11
Sijainti: Salo/Pertteli
Viestit: 882
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja smgt Näytä viesti
jos ratti rupee täristää niin eikai se kavitoi?
Ei siinä ratti täristä lainkaan. Pumppu tärisee, joka johtuu ilmeisesti siitä, että remmi antaa luistoa, joka ilmenee tärinänä.
__________________
____________________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 16.05.2013, 06:47
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Olikos sulla ongelmaa sen lämpenemisen kanssa jo edellisellä pumpulla?? Eikös silloin ollut ongelma, että voimaa puuttu ohjauksesta? Mut ohjauksen nopeushan on ollut sama jo silloin....eikö?

Siis onko ohjaus nyt muilta osin tismalleen sama, kuin ennen paitsi pumppu, jonka olet vaihtanut? Ja nyt ongelma, että ohjauksen öljyt kuumenee lyhyessä ajassa? Ja samalla tuntuu, että pumppu ottais pirusti voimaa koneelta, jos kerran moottori sammuu rattia kääntäessä?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 16.05.2013, 06:56
Teme74:n Avatar
Teme74 Teme74 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.11
Sijainti: Salo/Pertteli
Viestit: 882
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Olikos sulla ongelmaa sen lämpenemisen kanssa jo edellisellä pumpulla?? Eikös silloin ollut ongelma, että voimaa puuttu ohjauksesta? Mut ohjauksen nopeushan on ollut sama jo silloin....eikö?

Siis onko ohjaus nyt muilta osin tismalleen sama, kuin ennen paitsi pumppu, jonka olet vaihtanut? Ja nyt ongelma, että ohjauksen öljyt kuumenee lyhyessä ajassa? Ja samalla tuntuu, että pumppu ottais pirusti voimaa koneelta, jos kerran moottori sammuu rattia kääntäessä?
Juuri näin. Nyt kyllä on voimaa paremmin ja nopeus sama Eilen kun tuossa testailin, niin öljyt eivät juurikaan lämmenneet. Jossain vaiheessa vaan tuntui tehottomuutta.
__________________
____________________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 16.05.2013, 08:36
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Teme74 Näytä viesti
Jossain vaiheessa vaan tuntui tehottomuutta.

Jos en ihan väärin laskenu, niin sun sylkky tekee työtä 800kg voimalla, jos pumpun paine 100bar luokkaa. Eli jos tehoton, niin painetta lisää tai isompi sylinteri
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 16.05.2013, 09:15
Teme74:n Avatar
Teme74 Teme74 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.11
Sijainti: Salo/Pertteli
Viestit: 882
Perusasetus

Otin pienen pätkän juutuubiin. Siinä kuuluu se surina mikä pumpusta lähtee. Videolla se ei vaan kuulu niin kovaa. Ymmärrän kyllä, että ääntä tuollaisesta lähtee jonkin verran. Ajoin videolla renkaat vähän pahempaan paikkaan, jotta raati näkisi kuinka se käyttäytyy.

http://www.youtube.com/watch?v=rpg6b...ature=youtu.be
__________________
____________________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 16.05.2013, 09:17
Teme74:n Avatar
Teme74 Teme74 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.11
Sijainti: Salo/Pertteli
Viestit: 882
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Jos en ihan väärin laskenu, niin sun sylkky tekee työtä 800kg voimalla, jos pumpun paine 100bar luokkaa. Eli jos tehoton, niin painetta lisää tai isompi sylinteri
Oliko se niin että jousta pumpusta vähän pidemmäksi, niin pumpusta lähtee lisää jerkkua? Voiko laittaa prikkoja alle yms?
__________________
____________________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 16.05.2013, 10:05
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Jos en ihan väärin laskenu, niin sun sylkky tekee työtä 800kg voimalla, jos pumpun paine 100bar luokkaa. Eli jos tehoton, niin painetta lisää tai isompi sylinteri
Kaalimadon sylkky tais olla 25 varrella ja 50 männällä, jolloin siin olis 100bar paineella voimaa heikommalla puolen 1500kg ja toisella 2000kg.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 16.05.2013, 10:00
TimJus:n Avatar
TimJus TimJus ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 1.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lepoantti Näytä viesti
mitkä letkukoot sulla on käytössä? ja paljonko on säiliön tilavuus? tuo orbi näyttäis sellaselta että siinä on ulkoinen paineensäädin eli siinä ei ole säätöä rattiakselin puoleisessa päädyssä tulpan alla vaan siinä erillisessä irtosäätimessä.

mulla on vähää vaille valmiina orbiohjaus jossa läpivetävä 30/50 varsi/mäntä ja isku rajattu 155mm, 100 cc orbi sisäisellä säätimellä ja olikohan 8,5 litran vai 10 litran 2-sarjan rataspumppu. paine ja paluulinja 1/2" letkulla ja sylkylle menevät 3/8" letkulla. imupuoli pumpulle 28mm sisäreiällä ja säiliön koko rapiat 10 litraa.

laskennallinen reunasta reunaan ohjaus n.2 kierosta ilman ohivuotoa. asiantuntijalausuntojen mukaan tämä kombo pitäisi olla mitoitukselleen toimivan kuuloinen, toivottavasti sitä myös käytännössä. kokeiluun pääsee kunhan puristaa letkut ja kasaa etualeksin ja pari muuta pikkujuttua....
pumppu on aika pieni ellet välitä sitä pyörimään kovempaa ku moottori.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 16.05.2013, 18:21
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.710
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja G-69 Näytä viesti
pumppu on aika pieni ellet välitä sitä pyörimään kovempaa ku moottori.
kyllä välitys on liki 1:1, jos alkaa litrojen takia tökkiä niin sitten vaihdetaan pumppu vähän isompaan. kone on pieni bentseeni mjoottori jota joutuu varmasti ajamaan vähän kierroksillakin. ajatuksena ettei liian isolla tuotolla vatkaa suotta öljyjä kuumaksi. mutta pitää nyt ensiksi saada laite kasaan niin sitten tietää kuinka teoria ja käytäntö kohtaavat....
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
viisaammilta neuvoja jmtr83 Tekniikka & Jutustelu 12 10.04.2013 00:28
Suzukiin vinssi neuvoja ? HaKu Tekniikka & Jutustelu 1 02.05.2008 16:02
NEUVOJA TARVITAAN! nizzan Tekniikka & Jutustelu 1 19.03.2007 11:54
Neuvoja tarvitaan... Petexxx Vuosimallit 1968-1982 2 02.01.2004 14:31
Audio neuvoja... Vuosimallit 1968-1982 2 07.03.2003 08:47


Sivu luotu: 03:36 (GMT +2).