Eipä noita juurikaan kukaan seuraa, viimeisen 24v aikana ei kukaan ole kysellyt tarran perään eikä kaasupottujen kuljetustapaa ole tarkasteltu.
Aika lailla on samanlaista hysteriaa noista ilmoilla kun sikalentusta aikoinaan, toki se vahinko jos sattuu on sitten iso...
Amikseen aikoinaan tuotiin esille asettipottu mihin oli hitsattuna kahva, letkuja on posahdellut ja kerran itseä polttanut letkujen pettäessä. Ennen noita pullojen letkurikkoventtiilejä on omia aikojaan (jokunen minsa) hitsauksen jälkeen pullot mosahtaneet valkeeseen, silloin olivat autosta pois, jonkinasteen takatuli...
Jälki petonkilattiassa oli aika karua, kaveri päästi vettä niskaan ja kävin vääntääs pullot kiinni, liekitkin oli katu-uskottavat, vaan ei hätää kun painetta on potuissa niin palaa pitkällä ulkona, vaan kun laskee paine ja imaisee pullon hengen sisälle....
Nykmääräysten mukaiset letkut on todella ikävät käyttää, vaan sellaisetkin tiedän koeponnistetun kun 18m korkeuteen jäänyt työkaveri kiipesi sellaisia pitkin alas, n.90kg elopainolla

Mutta kyllä se varmaan jo edellä tuli että fiktiota.
Noita kaasunkuljetusrekkoja kun seurailtiin joskus niin aika moni kuski veteli röökiä, hieman suurempi pottu on kumminkin tarakalla.