![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#27
|
||||
|
||||
![]()
Jos kriteerit oli halpa ja hyvä niin olen alan asiantuntija.
![]() Jos haluat vaimentaa matalia taajuuksia niin siihen tarvitaan massaa, siis painavaa materiaalia. Saat kääriä pääsi telttapatjaan ennenkuin sillä on mitään merkittävää vaikutusta. Tosin kerrosrakenne- piki- telttapatja-piki jne. antaa parhaan paino/vaimennussuhteen mutta vie tilaa paljon. Juniorina hifistelin autoa ja hain kattohuopatehtaalta 2x40kg rullan sekundamattoa jossa ei ollut pintakiveä. Sitä tohottelin jokapaikkaan ja kun se suli yhtenäiseksi osaksi peltiä niin toimi hyvin. Työtä ja palovaara tuollaisissa on mutta toimii yhtä hyvin kuin sama määrä jotain ihmeakustosupermassaa. maksoi n 20€ rulla kauan sitten. Kaikki kevyet materiaalit vaimentaa vain korkeita taajuksia ja ne on hifistelyssäkin viimeinen ongelma autossa.(mielestäni) Valitettavasti nämäkin perustuu fysiikkaan joita edes motoruppi ei kumoa, samat säännöt vaikka tuote olisi kuinka kallis. Rungollisessa autossa pitää ensin estää alustamelun johtuminen koriin, rungottomassakin metallinen yhteys pitää estää voimansiirrosta ja pyöristä, hiljaiset renkaat ja tiivis kori, mielestäni niistä pitää aloittaa.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Blazerin äänieristys | Piippuparta | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 17.04.2010 14:30 |
Äänieristys | milsim | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 16.07.2008 09:12 |