Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 10.05.2013, 23:37
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Noi lämpöeristeet mahtaa lisätä halkeamisefektiä, kun putki pysyy niiden avulla lämpimänä.

Mites onko mielipiteitä tohon halkeamiseen liittyviin korjaustoimiin? Joku (olikohan "454SS") kommentoi, että TIGillä käsittely pitäisi hoitaa ylimääräiset jännitykset pois ja estää uudet halkeamat. Korjautin omani halkeamat, katkeamiset yms. tosiaan TIGillä ja nyt odottavaisin mielin miten käy. Toholla hehkuttaminen luulisi ajavan saman asian.

Laitoin joidenkin kovista ruostumisvaroituksista huolimatta thermotekit pakosarjaan, johon alle ensin alumiinipohjaista 800°C kestävää lämpömaalia ruostumista ehkäisemään. Kun maalin käyttöohjeissa puhuttiin kuivumisen jälkeisestä voimakkaasta savuamisesta ja kun lämpönauhan asennusohjeissa puolestaan kehoitettiin laittamaan vettä nauhoihin asennuksen helpottamiseksi, niin en ihan heti osannut odottaa tälläistä höyrynmuodostusta:
http://www.youtube.com/watch?v=ozQHf...OcjNTQ&index=2
http://www.youtube.com/watch?v=lGwtB...OcjNTQ&index=1

Mutta imusarja on nyt moottorin käydessä melkoisesti viileämpi kuin aiemmin.

Ootko Rytari mitannu polttoaineenkulutuksen muutosta teipeillä ja ilman?

tigillä on ehkä pienin lämmöntuonti siihen materiaaliin että sinällään vähiten vetelyä, mutta aina hitsaus tekee jännityksiä, eriasia on sitten se hitsausmäärä ja järjestys, kai kun sen pakosarjaan uunittais ja päästäis niin sais hitsausjännitykset pois mutta lämpiäähän se ajossakin.

mulla oli sitä kuparithermotekkiä mikä asennataan kuivana ja sen päälläkin sama lämpömaali kun sarjassa, nauhan maalaaminen estää sen pakosarjan ruostumisen sieltä nauhan alta todella tehokkaasti, mutta savua siitä tuli kyllä enemmän kun taikurin teltasta, ei olisi voinut sisällä tolleen tallissa käyttää ollenkaan.

sain sen haljenneen pakosarjan takuuseen rikkinäisen tilalle, se oli huomattavasti paremmin tehdyn ja hitsatun näköinen, saumat tasaiset ja siistit, ehkä se edellinen oli vain jonkun perjantaina varttia vaille neljä hitsaama...

kulutusta ei ole kyllä tullut 31" laiton jälkeen mitattua, aika vähällä se menee, kerran viikossa joutuu tankkaan mun ajoilla, toki nyt ei ole tullu omilla autoilla kuukauteen ajettuakaan taas kun on niin komiat kelit että on parempiakin vaihtoehtoja.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Käyttöauto max.700€ R4p1d0 O/M/V Ajoneuvot 3 12.05.2010 18:00
Ostetaan käyttöauto teamosmo O/M/V Ajoneuvot 1 01.12.2009 21:01
Myydään käyttöauto x 2 osatauno O/M/V Ajoneuvot 4 06.11.2008 17:02
Ostetaan Käyttöauto max 1500€ kuningaskulkuri O/M/V Ajoneuvot 11 04.10.2008 09:46
O: Käyttöauto panzer O/M/V Ajoneuvot 7 28.01.2008 21:16


Sivu luotu: 03:29 (GMT +2).