![]() |
![]() |
|
Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Ja ovet jos on paikoillaan, niin siinä pitää olla "sisäpinta" (pahvi, puu, metallilevy tai jms...) Ovet tulee olla avattavissa ULKOpuolelta
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#2
|
||||
|
||||
![]() TURVAKAARISTA YLEISESTI
Tämä auto oli Sveitsissä ns. "viimeinen pisara". Eli sääntöasioita käsitellessä keskustelimme "korin" mitoituksesta, kuin ka suuri kori/turvakehikko pitää olla?
Paljoakaan pienempää ei pysty tekemään ja minkälaisia autoja aletaan valmistamaan jos tällaiseen ei puututa??? 2013 sääntökirjassa PITI olla asiaan korjaus, mutta puuttumaan jäi... 2014 asia tullaan korjaamaan!
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#3
|
||||
|
||||
![]() no Vit** tää on menny ihan ohi eli ovet pois tai hitsaa ne kiinni |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Eikös Tare ne sinun ovet ole ulkopuolelta avattavissa vaikka lukitus onkin sisäpuolella
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Pitää alkaa virittelemään jotain kahvaa oven ulkopuolelle ![]() Mä olen ollut lapsellisesti siinä uskossa, että nuoli tai merkki ulkopuolella riittää osoittamaan oven aukaisukohdan... ![]()
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#6
|
||||
|
||||
![]()
eurotrial sääntö sanoo näin kuin edelläkin lukee (kopioin vaan osan)
3.7.2.13 Body attachment Doors/netdoors must be able to open from the outside, or have a marking on the outside that shows where the opening is on the inside of the door. eli riittää juurikin tuo merkki ulkopuolella ovessa mikä osoittaa avauskohdan. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tekninen häiriö ihan ittellä, kun katoin hommissa koneelta tuota sääntöä, ja olikin 1.0versio 2013 säännöistä jääny tuonne pilven muistiin!!!! SUURI anteeksipyyntö asianosaisilta ylimääräisestä sydämmentykytyksestä... ![]() ![]() ![]() Ja tämähän oli sen takia, koska parissa maassa on pakolliset "ikkunaverhot" jolloin oven avaaminen sisäpuolelta on tietenkin hivenen haasteellisempaa.
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- Viimeksi muokannut Mikki : 07.05.2013 22:30 |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Missäs kohtaa toi oviristikko sit lukee, ku en löytäny....tai ehkä tajunnu??
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ihan vaan turvallisuuden takia...
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- Viimeksi muokannut Mikki : 08.05.2013 08:35 |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
3.7.2.3 Dimension / Vehicle outline (loppuosasta kohtaa) The body has to be minimum the allowed size from the bottom of the body to at least the beltline. eli korin pitäisi olla lantiokorkeuteen asti, lasketaanko ovet koriksi? ei varmaan jos ne kerran saa poistaa. 3.7.2.13 Body attachment (keskeltä otettu pätkä) doors may be removed. ja ovet saa poistaa. ja yllä kuvassa olevassa autossa lantiolinja peittyi, kun sitä silloin kyseltiin eikä siinä ole edes oviputkea, koska 2010 eurotrialsäännöissä ei sitä vaadittu |
#12
|
|||
|
|||
![]() EUROTRIAL RULES 2013 PART III - TECHNICAL RULESLainaus:
EUROTRIAL RULES 2013 PART III - TECHNICAL RULES 3.2.6.2 Specification of parts in the rollcage Doorbar Mandatory for all vehicles in class Pm and P. A minimum of one longitudinal member must be fitted on each side of the vehicle. The lateral protection must be as high as possible, and if using a single bar, at least 10 cm from the bottom of the seat at the hip. The purpose of the doorbar is to protect the driver's and codriver's hips in the event of rollover. For competitors without a co-driver, doorbars only need to be fitted on the driver's side. Single-seaters must have doorbars on each side. The doorbar must be welded to the rollcage and/or frame. There must also be some kind of net and/or tube that prevent the lower parts of the leg from falling outside the vehicle in the event of a rollover. This net/tube can be part of a door and may be able to open. 3.4 TRIAL GROUP O (ORIGINAL VEHICLES) 3.4.2.12 Protective netting /Armstraps Protection nets or armstraps must be used. Net must cover the door/window area so the arm/hand cannot come outside the car. This also applies to armstraps. If arm straps are used they must open together with the harness. 3.4.2.13 Body attachment Hardtop, tarpaulin with linkages inclusive all locked mounting plates, tailgate, rear seats, spare wheel, spare wheel handle, mirror and mirror handle, door and back windows may be removed. Edgeways mouldings, side turn signal, door handles and the original doorsmust be present. Original doors can be reduced to half doors. Interior door panel must be present. Material free, however not paper, cardboard, fabric or similar. Vehicles delivered without doors must likewise be equipped with at least half doors. It's the drivers responsibility to prove that the vehicle is delivered without doors, otherwise the original doors must be used. The material must be splinter-proof, for example wood, metal, Lexan, and the material must not be transparent. Definition for half doors with vehicles without serial doors: There must be a cover available, which prevents feet or legs from falling out when the vehicle is tilted. This cover must have at least the height of the belt line of the vehicle. In addition the cover must have at least the height of the highest point of the unloaded seat. The cover can be made to be opened. The door must be able to open from the outside, or have a marking on the outside that shows where the opening is on the inside of the door. Belt line is defined as follows: In front the line of the bonnet. For open vehicles back and side, the side above the wall. For closed vehicles, if no open version exists, the bottom edge of the side window, and the back window Viimeksi muokannut Byrocrat : 08.05.2013 22:57 |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Pääsee helpommalla kun kysyy täällä ja joku muu jolla on aikaa niin kaivaa sen esille! |
#14
|
|||
|
|||
![]() Niinpä, välillä eläkeläinenkin ehtii koneen ääreen.Lainaus:
![]() Toki saa ja on parempi kysyäkin ennakkoon niin tulee monesti halvemmaksikin kun ei tartte useaan kertaan rakennella ![]() Autetaan täältäkin jos ehditään ja osataan ![]() Viimeksi muokannut Byrocrat : 08.05.2013 13:23 |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Haetaas taas tulkintoja sääntöihin!
Lainaus:
Miten tulkitaan tuo oviputkea koskeva kohta jos autossa on ulkopuoliset kaaret? esim. suunnistukseen tehty auto jossa ulkopuolisissa kaarissa oviputkenkäyttö ulkopuolella kaariin hitsattuna ei onnistu koska haittaa merkittävästi oven käyttöä! säännön mukaan oviputki hitsattava turvakaariin ja/tai runkoon. (vai mitä kaikkia suomennoksia on sanalle, frame?) eli jos tommoisessa perus maasturissa jos tuo rungosta oviputken niin on aika mielenkiitoinen ![]() ![]() putkirunkoisessa jossa kaarikehikko alkaa vasta ylempää niin toihan on ymmärrettävää kunhan tuli mieleen tossa tätä lueskellessa http://forums.offipalsta.com/showpos...0&postcount=67 Viimeksi muokannut tare : 16.05.2013 06:10 |
#16
|
||||
|
||||
![]()
mietin eilen illalla samaa... mä en keksiny mitään järkevää.
ellei tee lappuja ja hitsaa sitä sisäpuolelle???
__________________
M.O.C Viimeksi muokannut junnu78 : 16.05.2013 06:29 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Nordic trial 2013 | Byrocrat | Tapahtumat | 117 | 13.06.2013 22:29 |
RC Formula Offroad Kausi 2009 Kisapäivät | zazukizazazyy | Tapahtumat | 0 | 30.01.2009 16:44 |
M: Offroad Trial kausi -95 | zazukizazazyy | O/M/V Muut | 38 | 03.04.2008 18:15 |
Formula Offroad 2007 kausi tarkastelussa | Linkit | 0 | 07.07.2007 09:57 | |
Trial-kausi 2003 | imported_offroadjouni | Tapahtumat | 0 | 22.01.2003 09:33 |