|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
range rover 1979 alias FRANCARSTEINMoro! Ny löyty oikee auto ajoon ja projektiks. Mörköön on asennettu om617 mesen 3.0 td kone, mut vielä ilman turboo. (tulossa) Pitäs saada välityksiin jotain tolkkua, koska auto tulee myös maantiekäyttöön (nyt joka päiväisessä ajossa, kuten "aina"). tekniikka siis kuitenkin orginelli range -79. mistäs löytäs välityksiin jotain osaa tai onk tuossa kyseisessä lootassa "säätömahkuja"? loikkaa hyvin satasen mut siihen se jää ja kierroksia on ihan liikaa tuolloin pelissä!!! eli kysymykset tyhmiä koska oon kiesin kanssa alkutaipaleella ja muutenkin eli ottakaa kantaa, kaikki jutut ja kommentit vievät asiaa eteenpäin! korotus on nyt 5 cm luokkaa jousistossa, tulossa jotain suurempaa vielä jos vain sopivaa pulikkaa löytyy... ja tietty koneesta otetaan irti turbolla newtoneita joten aksilat kaipaa kai jotain fiksausta kytkimen ohella... renkaita vanteita jne... huhuh
Viimeksi muokannut dirtydog : 22.10.2013 05:05 |
#2
|
|||
|
|||
range roverin saranat...
eli ovien saranat antanut kaikkensa, ovet roikkuu ja tarttis saada uudet saranat ja hilppeet, mutta mistä? myös tarttis saada tiivisteet pyörän navoille eli vuotaa siis tuolta "vetonivelen" päästä, etuperä ei vuoda mutta tuo renkaan takaa antaa läpi öljyjä! tiivistesarja vai kuinka?
|
#3
|
|||
|
|||
Offroadpaja http://www.offroadpaja.fi/ karaasi http://www.karaasi.com/ tai joku ukomaanelävien osaputka
Kannattaa kysellä esm. niiden saranoiden hita kaupanuutena ennenkuin alkaa nikkaroimaan Etunpoihin tarttet ne isot stefat sitä kromikuulaa vasten, siellä on alunperin öljyä, huonojen tiivisteiden kanssa voi yrittää sitkutella vähän sitkeämmällä liukasteella, ihan erikseen rooverin pyörännapoja varten tehty, öljyn ja vaseliinin välistä viskositeetiltaan. Kannattaa tarkistaa olkalaakereiden kunto samalla, ja pyöränlaakerien tilanne kans. Ja jarrusatuloiden mäntiäkin kannattaa ehkä liikutela, vaikka edestä ne hitaammin jumii. Jos kromikuulat on huonona niin varmaan syö tiivisteitä nopeesti. Kuuliakin saa uusina, niinkuin melkeen mitä vaan osaa ja palikkaa, iäkkäitä rangeja on kuitenkin maailamalla "muutama". -Paavo |
#4
|
||||
|
||||
Lainaus:
http://www.paddockspares.com/571766kit-swivel-kit.html Samasta firmasta löytyy kivasti melkein kaikki osat, eikä ole kauhean kalliita. Hanki eka tilaukseen varaosakirja yms. opuksia, niin auttavat jatkossa... Saranat: http://www.paddockspares.com/390415-....html?___SID=U (Kaikki samanlaisia)
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) Viimeksi muokannut ZeiZei : 06.05.2013 20:30 |
#5
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#6
|
|||
|
|||
Tuolla toisaalla oli äskettäin juttua kans.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=110303 Kuten tuolla käy ilmi, niin pelkkä kuulien tiivisteiden vaihto ei välttämättä ole pitkäaikainen ratkaisu jos kuulat on päässeet karhenemään ja/tai olka-akseleiden laakerit on väljät. Itselläni uudet tiivisteet piti muutaman kuukauden ja sen jälkeen vuotivat taas. Laitoin vetonivelrasvaa kuuliin. Hieman sottasempi vaihtaa murros, mutta muuten on kyllä itselläni toiminut. Minulla nyt ei tule ajoa kovin paljoa joten jos kovin paljon ajelee niin ehkä joku toinen ratkaisu on parempi. |
#7
|
||||
|
||||
Omaani laitoin tuollaiset uudet kääntäpallot hiluineen ei vuoda öljyä.
Jos kuulat on hyvässä kromissa, helpoin vaihtaa pelkät tiivisteet kuiten. Paras tulee kuitenkin rempaamalla kokonaan. Ashcroft Transmission englannissa myy akseleihin vahvempia kamppeita jos voima alkaa pakottamaan paikkoja. Kumma kyllä, heiltä ei löydy minkäänlaista mielenkiintoa tuohon Rangen yleisimpään vaihdelaatikkoon (LT95) Muihin löytyy lääkkeet.
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#8
|
|||
|
|||
Hei, täältähän järkeviä huomioita heti! kiitos, alanpa kaivelemaan tuota uutta joko tiivistesarjaa tai sitten koko kääntäpallot! hyväähän yritän ja paljon tulee maantieajoo joten ehkä parempi laittaa uudet pallotkin... saranat tietty uudet heti alkuunsa, ovat roikkuu liika pahasti jo! tulee lumi ja vesi sisään ehkä tiivisteetkin menee samalla vaihtoon!
|
#9
|
|||
|
|||
välityksistä vielä
miten muuttaa rangessa välityksiä helpoiten? uudet perät, laatikko, välipoksilla vai miten? ei tarttis ihan noin tiuha olla, maantie ajoo nimittäi aatellen...
__________________
Mihin vain... |
#10
|
||||
|
||||
Laita kehältään suuremmat renkaat...
__________________
Jeep ISORY |
#11
|
|||
|
|||
Isommat kiekot alle siis
mulla korissa noin 7cm korotus... jos laittaa isommat kiekot niin tykkääkö inssi katsastusasemalla kyttyrää, kun kokonaiskorkeus nousee liikaa... millaseet kiekot muilla on jos isoja on laitettu? metalli vanteet haluisin alla pitää joten alkup 16" kelpaa? ja juu, en halua myöskään tehä koriin leikkauksia, miten isot sopii pyörimään alla? ja mistä niitä löytää, rengaskauppojen sivuilta ei tunnu löytyvän mitään...
eli kääntöpallot menee ainakin uusiks, offipajalta turusta 104 € kpl ja paddockilta 46 puntaa... aion tehä kerralla hyvin tuon homman etten pelkkää korjaussarjaa laita vanhojen pallojen keralle... tarttenko siis samalla tuon korjaussarjan tuohon hommaan, swivel kit, ja swivel housing http://www.paddockspares.com/571766kit-swivel-kit.html ja http://www.paddockspares.com/571766-swivel-housing.html tää on tallasta kun rookie alottelee uuden merkin keralla, sorry
__________________
Mihin vain... Viimeksi muokannut dirtydog : 07.05.2013 17:25 |
#12
|
||||
|
||||
Lainaus:
Rangessa suurimmat kumit mitkä saa alle leimaan on 31x10,5x15 tai vaihtoehtoisesti 245/75/16 tai 265/70/16. Jos joskus aikanaan leimattu isommilla ja otteessa niin silloin saapi laittaa sen kokoiset - siis laillisesti. Muutenhan voi riskillä laittaa alle mitkä vaan ja käyttää leimalla virallisen kokoisilla. Tosin miliisi voi kyllä sitten laittaa sakkolappua kouraan ja onnettomuustilanteessa voi vakuutusyhtiökin alkaa nikottelemaan...
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! http://www.roverfriends.fi/ 3 Amigos-never travel alone Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 07.05.2013 21:47 |
#13
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! http://www.roverfriends.fi/ 3 Amigos-never travel alone |
#14
|
|||
|
|||
hyvää tietoa taas kiitos, tuota koria ei oo vie korotettu joten sekin pitänee tehä! 75 mm kuulostas hyvältä korillekkin... mistä osia!?
__________________
Mihin vain... |
#15
|
|||
|
|||
kah niimpä mut kun ei tunne osien nimityksiä kiitos avusta kaitsu!
__________________
Mihin vain... |
#16
|
||||
|
||||
Lainaus:
Kannatta muistaa et jos korotat koria niin sitten vaihdekepit jää alemmas ja puskurit, eli niitä sit pitäis vastaavasti nostaa yhtä paljon että näyttää hyvältä...ja korjailtu tonne edelliseen noita rengaskokoja.
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! http://www.roverfriends.fi/ 3 Amigos-never travel alone |
#17
|
||||
|
||||
Välityslaskuri:
http://www.ashcroft-transmissions.co...atio_calc.html Turhia korotuksia kyllä välttäisin... Mitkä renkaat Rangessa on nyt? Kuvatkin olis kivoja
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#18
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Jeep ISORY |
#19
|
|||
|
|||
ranges ny renkaat 16" ja 215/75 alla
tollaset 31" ois jees! nyt tilattuna uudet swivel kitit paddocilta! ja saranat oviin... kuvia tulee kyllä meneekö korin korotus vaan noilla nailoneilla vai pitääkö jotain palkkeja hitsailla.?
__________________
Mihin vain... |
#20
|
|||
|
|||
En osannu käyttää välityslaskinta, nolo homma,
__________________
Mihin vain... |
#21
|
||||
|
||||
Miksi haluat nostaa koria? Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn,,
__________________
Jeep ISORY |
#22
|
||||
|
||||
31" renkailla ei tartte leikellä lokareita. Toi korotus mikä sulla on pitäis riittää noille renkaille. Rajoittimia ehkä joudut rukkaamaan edestä ettei ota äärilaidassa tukivarsiin jos karkeakuvioisemmat uusiokumit kun ovat monesti nimelliskokoaan suuremmat.
Korin korotus on aika turhaa munkin mielestä. EDIT: ja kuten tuolla aikaseemin jo mainitsi, joudut sitten kikkailemaan lisäpaloilla puskuritkin ylemmäs ja vaihdekepit jäävät normaalia alemmas.
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! http://www.roverfriends.fi/ 3 Amigos-never travel alone |
#23
|
|||
|
|||
korin korotus syitä: ulkonäkö -> rumahan tuo on mut vois olla rumempi, äänieristys ois helpommin toteutettavissa, mersun diisseli on aivan konepeitossa ja rintapellissä kiinni, osittain tuota jo leikeltykkin, renkaat mahtuis paremmin (ulkonäkö)
__________________
Mihin vain... |
#24
|
|||
|
|||
käsijarrukahvalle tarvii myös korotuksen
|
#25
|
|||
|
|||
Ahaa, niimpä tietty, se onkin aika tumppi se j-kahva, tosin luulin et se on korissa kiinni eikä tarttis mitään! mut muuten korotus menis esim. tällä sarjalla!? http://xpajun.com/product_info.php?products_id=100
eli muuta ei tartte, vai meneekö vielä hitsihommiksi alustan osalta?
__________________
Mihin vain... Viimeksi muokannut dirtydog : 08.05.2013 07:49 |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu Land Rover / Range Rover 15x7 Mangels teräsvanteet | Turpo-Urpo | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 22.06.2012 18:03 |
Myydään Land Rover Range Rover kattoteline taakkateline CAP500040, 1 kpl | kuusesa | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 21.11.2011 15:44 |
Myydään M: Land ROver/Range Rover uretaanipuslat | Karvinen | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 02.08.2009 20:24 |
M/V: Range Rover/Land Rover | LRV8 | O/M/V Muut | 15 | 05.01.2006 12:06 |
Land Rover vai Range Rover? | HEKULIINI | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 19.08.2004 08:33 |