|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
Roverin "swivel seal" tiiviste 8mm vs 12,5mmNäkeekös ton päällepäin, että kumpi tiiviste mahtaa olla käytössä tuollasssa 1990 vuoden Discoveryssä siinä etuakselin kääntökuulalla. Alkanu tihkuun, niin pitäs varmaan vaihdella uuteen, mutta mutta pitäs tietää kumman tiipparin sinne hankkii
|
#2
|
||||
|
||||
Lainaus:
Front Axle to JA032850 tai Front Axle non ABS from JA032850 http://www.paddockspares.com/parts-a...ry-1/axle.html Tossa '90 mallissa ei mielestäni ole vielä ABS jarruja, sillekin on oma kohta tuolla sivulla Front Axle with ABS ja siinä on sama 8mm. Kannattais varmaan tilata se koko kitti rasvoinenn kun ei ole kovin kallis....
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! http://www.roverfriends.fi/ 3 Amigos-never travel alone Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 29.04.2013 12:16 |
#3
|
|||
|
|||
Mä Rangeen vaihdoin noi stefat ja muutaman kk meni kuivana kunnes taas alkoivat vuotamaan. Sen jälkeen laskin öljyt pois ja ruuttasin kuulan täyteen vetonivelrasvaa. Ei oo vuotanut sen jälkeen.
Toki murros on sottasempi vaihtaa joten jos meinaa murroksia hajotella ahkerasti niin ei kannata tehdä noin. Itsellä on hajonnut vain kerran murros joten olen kokenut hyödyn haittoja suuremmaksi. |
#4
|
||||
|
||||
Lainaus:
DA3163P - Swivel Kit - no ball (with 12.5mm swivel seal) - front axle to JA032850 tai DA3164P - Swivel Kit - no ball (with 8mm swivel seal) - front axle to JA032850 |
#5
|
||||
|
||||
Lainaus:
Ihan sillä perusteella että mulla VIN on toi isompi ja 300 TDi vm 97 / 24 spline akselit ja tilasin omaani aikanaan 8mm Swivel housing oil seal 8mm - OE Manufacturer FTC3401G Olisin aika varma että sulla olis toi 12,5mm / 200 TDi '90:ssä. Kaitsu
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! http://www.roverfriends.fi/ 3 Amigos-never travel alone |
#6
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#7
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! http://www.roverfriends.fi/ 3 Amigos-never travel alone |
#8
|
||||
|
||||
Lainaus:
Ja sit vilasta miltä se mun 97 Discon tiivari näyttää päällepäin näkyykö eroa. Kaitsu
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! http://www.roverfriends.fi/ 3 Amigos-never travel alone |
#9
|
|||
|
|||
Lainaus:
Ja mulla ei ihan vähän 'hikoillu' ne kuulan stevat vaan renkaat oli kummatkin märät alaosasta, kun auto oli seisonut muutaman päivän. |
#10
|
||||
|
||||
Lainaus:
Koitin kuuklettaakin, mutta en pikaiseen ainakaan löytäny ongelmaan ratkaisu kuvaa. |
#11
|
||||
|
||||
Osta jomman kumman malliset swivel kit:it ja siihen lisäksi sitten ne toiset isot stefat irrallaan?
Ei ne niin hinnan kiroissa ole tuolla enklannin maalla http://www.paddockspares.com/da3164p...-ja032850.html http://www.paddockspares.com/571890-...al-12-5mm.html Ja voi olla että vuotaminen johtuu kuluneista käännön laakereista,ne myös tulee mukana noissa kiteissä Viimeksi muokannut Racingrabbit : 29.04.2013 14:09 |
#12
|
||||
|
||||
Kysäisin piruttaan Paddockilta, vastaus oli sama kuin kaimalla tossa yllä:
"Hello Both of these are for a 200tdi vehicle. Both kits are the same except for the swivel seal diameter. Unfortunately there's no way of knowing what you have fitted until the old assembley has been stripped down. If you are ordering for a pre JA032850 vehicle, most people will buy one kit and then the other seal." Mutta katon nyt kuitenkin näkeekö niistä mitään päältäpäin, ilmeisesti ei...
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! http://www.roverfriends.fi/ 3 Amigos-never travel alone |
#13
|
|||
|
|||
Oon liki 100-varma että sulla on ne isommat stefat. Mutta jos ne vuotaa niin aina ei stefan vaihto auta. Ei aikanaan mulla auttanut, vaan kuulat pitäisi uusia, kun pinta on kulunut ha "harmaa". Ja noi halpis-stefat ei ehkä ole pohjolan kylmissä oloissa ne parhaat. Ei ne paljoa maksa vaikka satsaisi vähän laatunkin.
TT |
#14
|
||||
|
||||
Lainaus:
Kaks vaihtoehtoa tohon jää, eli purkaa ja mittaa tai sit tilaa ton sarjan + toisen tiivarin, ellei maahantuojalla sitten joku osaa VIN-numeron perusteella sanoa satavarmasti kumpi ko. autossa on.... Kaitsu
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! http://www.roverfriends.fi/ 3 Amigos-never travel alone |
#15
|
||||
|
||||
Juuri näin ja samalla kun vaihtaa käännön laakerit, kannattaa shimmata se kääntövastus kohdilleen, sillai hieman -nahkeaksi- näppituntumalla. Tai jos oikein hifistelee, voi sen tehdä jollain kalapuntarilla mittamalla manuaalin arvoihin..
|
#16
|
|||
|
|||
Ja näin se yksinkertainen kääntökuulien stefojen vaihto onkin laajentunut jo aika tavalla.
|
#17
|
||||
|
||||
Lainaus:
Totta En mä niitä olkalaakereita ala enää säätää, ku faija sen jo tehny ennen leimaa, mutta toi tiiviste hiukka tihkuu ja tiputtaa, niin meinasin sen vaihtaa. |
#18
|
||||
|
||||
Ei se uusikaan stefa tiivisty,jos käännön laakerit on väljät.
|
#19
|
||||
|
||||
Lainaus:
Hieman painava möntti käsitellä,mutta tehtävissä kyllä kun on varovainen ettei pudota sitä varpailleen |
#20
|
||||
|
||||
Ei kai se niin paljon paina, ku mogin napa
|
#21
|
||||
|
||||
Onkos muut huomannu et menee napojen "moly-svivel-grease" perään? Kun vaihdoin uudet vetoakselit & stefat, rasva kulkeutui perään. Tämän jälkeen käänsin nämä stefat toisinpäin ja laitoin vielä huohotinletkut napoihin. En ole saanut aikaseks koko systeemin pesua enkä ole varma vaeltaako voiteluaineet puolelta toiselle.
Yhdessä toisessa topicissa oli juttua toisenlaisista stefoista joita vois sit kokeilla. Kannattaa olla tarkkana kun ostaa stefoja, olen saanut ihan zaissea kerran vaikka ostin OEM osia. Se hintaero on niin pieni verrattuna vaihtoon käytettävään aikaan.
__________________
Juha |
#22
|
||||
|
||||
Lainaus:
Lainaus:
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! http://www.roverfriends.fi/ 3 Amigos-never travel alone |
#23
|
||||
|
||||
Lainaus:
Jos laakerit on kunnossa ja säädettynä, niin tekee kuten tuossa kuvattu; laipasta irti, stefa vaihtoon ja laippa kiinni. |
#24
|
|||
|
|||
..Eli mulla menossa tuo operaatio rangessa -79.
vuotaa öljyjä palloista, mut pallot on kirkkaat tosin... menis kai vaan tolla kitillä tuo remppa!? toisaalta jos pallot ei kalliit niin vois vaihtaa nekin... sais ainakin kerralla hyvät, laakeritkin tietty vielä päälle ni menis pitkään!!!
__________________
Mihin vain... |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu roverin 16" vanteet 8" tai 10" leveet | POHTO | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 11.02.2013 21:21 |
Myyty 33"12,5"/15" tai 32"11,5/15" | anssi80 | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 28.11.2012 17:32 |
3/4" unf tilalle 22x1,5mm kierre? | Tollukka | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 05.10.2010 20:15 |
Mistä 16" x 10"/12" teräsvanteita? 8x6,5" jaolla. | veijon-esso | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 14.03.2009 16:48 |
Myydään V: 33" 12,5" r15 Kromit / 37-35" 15- 13,5" r15 | savlari | O/M/V Renkaat ja vanteet | 5 | 10.10.2008 16:03 |