Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.04.2013, 11:55
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Roverin "swivel seal" tiiviste 8mm vs 12,5mm


Näkeekös ton päällepäin, että kumpi tiiviste mahtaa olla käytössä tuollasssa 1990 vuoden Discoveryssä siinä etuakselin kääntökuulalla. Alkanu tihkuun, niin pitäs varmaan vaihdella uuteen, mutta mutta pitäs tietää kumman tiipparin sinne hankkii

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.04.2013, 12:10
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.219
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Näkeekös ton päällepäin, että kumpi tiiviste mahtaa olla käytössä tuollasssa 1990 vuoden Discoveryssä siinä etuakselin kääntökuulalla. Alkanu tihkuun, niin pitäs varmaan vaihdella uuteen, mutta mutta pitäs tietää kumman tiipparin sinne hankkii
Katos mikä siinä sun autossa on sarjanumero (VIN) ja sit tuolta paddockin sivulta clikkaat vastaavaan kohtaan:

Front Axle to JA032850
tai
Front Axle non ABS from JA032850

http://www.paddockspares.com/parts-a...ry-1/axle.html


Tossa '90 mallissa ei mielestäni ole vielä ABS jarruja, sillekin on oma kohta tuolla sivulla Front Axle with ABS ja siinä on sama 8mm.

Kannattais varmaan tilata se koko kitti rasvoinenn kun ei ole kovin kallis....
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
http://www.roverfriends.fi/


3 Amigos-never travel alone

Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 29.04.2013 12:16
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.04.2013, 12:12
maddis maddis ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.11.09
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 504
Perusasetus

Mä Rangeen vaihdoin noi stefat ja muutaman kk meni kuivana kunnes taas alkoivat vuotamaan. Sen jälkeen laskin öljyt pois ja ruuttasin kuulan täyteen vetonivelrasvaa. Ei oo vuotanut sen jälkeen.

Toki murros on sottasempi vaihtaa joten jos meinaa murroksia hajotella ahkerasti niin ei kannata tehdä noin. Itsellä on hajonnut vain kerran murros joten olen kokenut hyödyn haittoja suuremmaksi.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.04.2013, 12:16
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
Katos mikä siinä sun autossa on sarjanumero (VIN) ja sit tuolta paddockin sivulta clikkaat vastaavaan kohtaan:

Front Axle to JA032850
tai
Front Axle non ABS from JA032850

http://www.paddockspares.com/parts-a...ry-1/axle.html


Tossa '90 mallissa ei mielsetäni ole vielä ABS jarruja.
GA ja paljon numeroita, ja eikös G ole ennen J:tä, niin siitä menin sit front axle to JA032850 osioon ja sieltä tulee silti 2 vaihtoehtoa:

DA3163P - Swivel Kit - no ball (with 12.5mm swivel seal) - front axle to JA032850


tai

DA3164P - Swivel Kit - no ball (with 8mm swivel seal) - front axle to JA032850




Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.04.2013, 12:29
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.219
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
GA ja paljon numeroita, ja eikös G ole ennen J:tä, niin siitä menin sit front axle to JA032850 osioon ja sieltä tulee silti 2 vaihtoehtoa:

DA3163P - Swivel Kit - no ball (with 12.5mm swivel seal) - front axle to JA032850


tai

DA3164P - Swivel Kit - no ball (with 8mm swivel seal) - front axle to JA032850




Joo, oudolta näyttää, ihan kuin siellä olis virhe niiden sivuilla.

Ihan sillä perusteella että mulla VIN on toi isompi ja 300 TDi vm 97 / 24 spline akselit ja tilasin omaani aikanaan 8mm Swivel housing oil seal 8mm - OE Manufacturer FTC3401G

Olisin aika varma että sulla olis toi 12,5mm / 200 TDi '90:ssä.

Kaitsu
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
http://www.roverfriends.fi/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.04.2013, 12:34
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
Joo, oudolta näyttää, ihan kuin siellä olis virhe niiden sivuilla.

Ihan sillä perusteella että mulla VIN on toi isompi ja 300 TDi vm 97 / 24 spline akselit ja tilasin omaani aikanaan 8mm Swivel housing oil seal 8mm - OE Manufacturer FTC3401G

Olisin aika varma että sulla olis toi 12,5mm / 200 TDi '90:ssä.

Kaitsu
Näinhän mäkin epäilen, MUTTA just siks kyselinki, että näkeekö päältäpäin, että kumpi se olis ilman auton halvaannuttamista ja purkaa tiivisteen käteen ja mittaa
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.04.2013, 12:35
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.219
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja maddis Näytä viesti
Mä Rangeen vaihdoin noi stefat ja muutaman kk meni kuivana kunnes taas alkoivat vuotamaan. Sen jälkeen laskin öljyt pois ja ruuttasin kuulan täyteen vetonivelrasvaa. Ei oo vuotanut sen jälkeen.

Toki murros on sottasempi vaihtaa joten jos meinaa murroksia hajotella ahkerasti niin ei kannata tehdä noin. Itsellä on hajonnut vain kerran murros joten olen kokenut hyödyn haittoja suuremmaksi.
Tossa on vielä niin, että jos ne akselin tiivarit ei pidä, niin peräöljyt huuhtelee niitä murroksen rasvoja, eli jos ne on väljät niin kannattaa vaihtaa. Jotkut tosin kuulemma jättää ne tarkoituksella jopa pois > kuulat ja perä lillii samassa ölpässä....tiedä sit onko se hyvä vai huono...
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
http://www.roverfriends.fi/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 29.04.2013, 12:42
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.219
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Näinhän mäkin epäilen, MUTTA just siks kyselinki, että näkeekö päältäpäin, että kumpi se olis ilman auton halvaannuttamista ja purkaa tiivisteen käteen ja mittaa
Voin kattoa illemmalla mun 90:stä Rangesta, siinä on sama akseli kun sulla.

Ja sit vilasta miltä se mun 97 Discon tiivari näyttää päällepäin näkyykö eroa.

Kaitsu
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
http://www.roverfriends.fi/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 29.04.2013, 13:01
maddis maddis ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.11.09
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 504
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
Tossa on vielä niin, että jos ne akselin tiivarit ei pidä, niin peräöljyt huuhtelee niitä murroksen rasvoja, eli jos ne on väljät niin kannattaa vaihtaa. Jotkut tosin kuulemma jättää ne tarkoituksella jopa pois > kuulat ja perä lillii samassa ölpässä....tiedä sit onko se hyvä vai huono...
Mulla kyllä akselin stefa pitää, mut kuula on ilmeisesti sen verran karkea että söi stefan huonoksi, vaikka silmällä katseltuna näyttivät ihan kiiltäviltä ja sileiltä kummatkin. Ja vaikka sinne kuulaan hieman öljyä tuliskin niin ei se ainakaan ulos ole tullut joten siitäkin päättelisin että akselin stefa pitää.

Ja mulla ei ihan vähän 'hikoillu' ne kuulan stevat vaan renkaat oli kummatkin märät alaosasta, kun auto oli seisonut muutaman päivän.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 29.04.2013, 13:04
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
Voin kattoa illemmalla mun 90:stä Rangesta, siinä on sama akseli kun sulla.

Ja sit vilasta miltä se mun 97 Discon tiivari näyttää päällepäin näkyykö eroa.

Kaitsu
Kiitos vilkaise vaan.

Koitin kuuklettaakin, mutta en pikaiseen ainakaan löytäny ongelmaan ratkaisu kuvaa.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 29.04.2013, 14:07
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Hämeenkyrö, .
Viestit: 3.991
Perusasetus

Osta jomman kumman malliset swivel kit:it ja siihen lisäksi sitten ne toiset isot stefat irrallaan?
Ei ne niin hinnan kiroissa ole tuolla enklannin maalla

http://www.paddockspares.com/da3164p...-ja032850.html
http://www.paddockspares.com/571890-...al-12-5mm.html

Ja voi olla että vuotaminen johtuu kuluneista käännön laakereista,ne myös tulee mukana noissa kiteissä

Viimeksi muokannut Racingrabbit : 29.04.2013 14:09
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 29.04.2013, 14:41
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.219
Blog Entries: 5
Perusasetus

Kysäisin piruttaan Paddockilta, vastaus oli sama kuin kaimalla tossa yllä:

"Hello
Both of these are for a 200tdi vehicle. Both kits are the same except for the swivel seal diameter. Unfortunately there's no way of knowing what you have fitted until the old assembley has been stripped down. If you are ordering for a pre JA032850 vehicle, most people will buy one kit and then the other seal."

Mutta katon nyt kuitenkin näkeekö niistä mitään päältäpäin, ilmeisesti ei...
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
http://www.roverfriends.fi/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 29.04.2013, 15:40
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

Oon liki 100-varma että sulla on ne isommat stefat. Mutta jos ne vuotaa niin aina ei stefan vaihto auta. Ei aikanaan mulla auttanut, vaan kuulat pitäisi uusia, kun pinta on kulunut ha "harmaa". Ja noi halpis-stefat ei ehkä ole pohjolan kylmissä oloissa ne parhaat. Ei ne paljoa maksa vaikka satsaisi vähän laatunkin.

TT
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 29.04.2013, 17:56
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.219
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
Kysäisin piruttaan Paddockilta, vastaus oli sama kuin kaimalla tossa yllä:

"Hello
Both of these are for a 200tdi vehicle. Both kits are the same except for the swivel seal diameter. Unfortunately there's no way of knowing what you have fitted until the old assembley has been stripped down. If you are ordering for a pre JA032850 vehicle, most people will buy one kit and then the other seal."

Mutta katon nyt kuitenkin näkeekö niistä mitään päältäpäin, ilmeisesti ei...
Kattelin noita ja ei siitä kyllä päällepäin pysty sanomaan yhtään että kumpi on kampi. Seal retainer - levy siinä päällä vielä peittää sopivasti osan tiivistettä.

Kaks vaihtoehtoa tohon jää, eli purkaa ja mittaa tai sit tilaa ton sarjan + toisen tiivarin, ellei maahantuojalla sitten joku osaa VIN-numeron perusteella sanoa satavarmasti kumpi ko. autossa on....

Kaitsu
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
http://www.roverfriends.fi/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 29.04.2013, 19:48
armas:n Avatar
armas armas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.07.05
Sijainti: Etelä-Savo
Viestit: 481
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Racingrabbit Näytä viesti

Ja voi olla että vuotaminen johtuu kuluneista käännön laakereista,ne myös tulee mukana noissa kiteissä
Juuri näin ja samalla kun vaihtaa käännön laakerit, kannattaa shimmata se kääntövastus kohdilleen, sillai hieman -nahkeaksi- näppituntumalla. Tai jos oikein hifistelee, voi sen tehdä jollain kalapuntarilla mittamalla manuaalin arvoihin..
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 30.04.2013, 06:21
maddis maddis ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.11.09
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 504
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja armas Näytä viesti
Juuri näin ja samalla kun vaihtaa käännön laakerit, kannattaa shimmata se kääntövastus kohdilleen, sillai hieman -nahkeaksi- näppituntumalla. Tai jos oikein hifistelee, voi sen tehdä jollain kalapuntarilla mittamalla manuaalin arvoihin..
Ja näin se yksinkertainen kääntökuulien stefojen vaihto onkin laajentunut jo aika tavalla.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 30.04.2013, 06:40
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja maddis Näytä viesti
Ja näin se yksinkertainen kääntökuulien stefojen vaihto onkin laajentunut jo aika tavalla.

Totta

En mä niitä olkalaakereita ala enää säätää, ku faija sen jo tehny ennen leimaa, mutta toi tiiviste hiukka tihkuu ja tiputtaa, niin meinasin sen vaihtaa.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 30.04.2013, 06:42
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Hämeenkyrö, .
Viestit: 3.991
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja maddis Näytä viesti
Ja näin se yksinkertainen kääntökuulien stefojen vaihto onkin laajentunut jo aika tavalla.
Ei se uusikaan stefa tiivisty,jos käännön laakerit on väljät.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 30.04.2013, 06:46
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Hämeenkyrö, .
Viestit: 3.991
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Totta

En mä niitä olkalaakereita ala enää säätää, ku faija sen jo tehny ennen leimaa, mutta toi tiiviste hiukka tihkuu ja tiputtaa, niin meinasin sen vaihtaa.
Eli purat ulkopään irti akselin laippaliitoksesta?Muuta kautta ei stefaa saa vaihdettua.
Hieman painava möntti käsitellä,mutta tehtävissä kyllä kun on varovainen ettei pudota sitä varpailleen
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 30.04.2013, 07:08
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Racingrabbit Näytä viesti
Eli purat ulkopään irti akselin laippaliitoksesta?Muuta kautta ei stefaa saa vaihdettua.
Hieman painava möntti käsitellä,mutta tehtävissä kyllä kun on varovainen ettei pudota sitä varpailleen
Ei kai se niin paljon paina, ku mogin napa
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 30.04.2013, 08:05
Td5:n Avatar
Td5 Td5 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 19.10.03
Sijainti: Vantaa, Suomi.
Viestit: 468
Perusasetus

Onkos muut huomannu et menee napojen "moly-svivel-grease" perään? Kun vaihdoin uudet vetoakselit & stefat, rasva kulkeutui perään. Tämän jälkeen käänsin nämä stefat toisinpäin ja laitoin vielä huohotinletkut napoihin. En ole saanut aikaseks koko systeemin pesua enkä ole varma vaeltaako voiteluaineet puolelta toiselle.
Yhdessä toisessa topicissa oli juttua toisenlaisista stefoista joita vois sit kokeilla.

Kannattaa olla tarkkana kun ostaa stefoja, olen saanut ihan zaissea kerran vaikka ostin OEM osia. Se hintaero on niin pieni verrattuna vaihtoon käytettävään aikaan.
__________________
Juha
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 30.04.2013, 08:17
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.219
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Td5 Näytä viesti
Onkos muut huomannu et menee napojen "moly-svivel-grease" perään? Kun vaihdoin uudet vetoakselit & stefat, rasva kulkeutui perään. Tämän jälkeen käänsin nämä stefat toisinpäin ja laitoin vielä huohotinletkut napoihin. En ole saanut aikaseks koko systeemin pesua enkä ole varma vaeltaako voiteluaineet puolelta toiselle.
On huomattu:

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
Tossa on vielä niin, että jos ne akselin tiivarit ei pidä, niin peräöljyt huuhtelee niitä murroksen rasvoja, eli jos ne on väljät niin kannattaa vaihtaa. Jotkut tosin kuulemma jättää ne tarkoituksella jopa pois > kuulat ja perä lillii samassa ölpässä....tiedä sit onko se hyvä vai huono...
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
http://www.roverfriends.fi/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 30.04.2013, 11:47
armas:n Avatar
armas armas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.07.05
Sijainti: Etelä-Savo
Viestit: 481
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Racingrabbit Näytä viesti
Eli purat ulkopään irti akselin laippaliitoksesta?Muuta kautta ei stefaa saa vaihdettua.
Niin, ei sitä napaa tekemisen ilosta tarvi palastella.
Jos laakerit on kunnossa ja säädettynä, niin tekee kuten tuossa kuvattu; laipasta irti, stefa vaihtoon ja laippa kiinni.
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 07.05.2013, 11:45
dirtydog dirtydog ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 06.05.13
Sijainti: kokkola
Viestit: 212
Perusasetus

..Eli mulla menossa tuo operaatio rangessa -79.
vuotaa öljyjä palloista, mut pallot on kirkkaat tosin... menis kai vaan tolla kitillä tuo remppa!? toisaalta jos pallot ei kalliit niin vois vaihtaa nekin... sais ainakin kerralla hyvät, laakeritkin tietty vielä päälle ni menis pitkään!!!
__________________
Mihin vain...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu roverin 16" vanteet 8" tai 10" leveet POHTO O/M/V Renkaat ja vanteet 0 11.02.2013 21:21
Myyty 33"12,5"/15" tai 32"11,5/15" anssi80 O/M/V Renkaat ja vanteet 0 28.11.2012 17:32
3/4" unf tilalle 22x1,5mm kierre? Tollukka Tekniikka & Jutustelu 2 05.10.2010 20:15
Mistä 16" x 10"/12" teräsvanteita? 8x6,5" jaolla. veijon-esso Tekniikka & Jutustelu 12 14.03.2009 16:48
Myydään V: 33" 12,5" r15 Kromit / 37-35" 15- 13,5" r15 savlari O/M/V Renkaat ja vanteet 5 10.10.2008 16:03


Sivu luotu: 11:11 (GMT +2).