Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porin SNAFU
Joo asia ymmärretty, järjenkäyttö kielletty  (älä ota henk koht vihtuiluna)
Kaksiosainen tuo ajatelmani olisi ollut ja samaa tekstiä tulkitsin että "kaari" on yhdestä kappaleesta, mutta lätkä siihenkin on hitsattava ja sitten lattiaan pultattava, niin vaan tuo ajatukseni jossa ihan samat perusvahuudet kuin pelkkä "pääkaari" ajatuksessa olisi itseä helpottanut.
Mut tehdään sitten perinteisellä tavalla, nou hätä.
-Joel
|
Täällä tulee vittuilua aikaajoin ja olen siihen jo tähän ikään tottunut, mutta asiaan.
Pääkaareen ei hyväksytä muita kuin kiinteitä rakeneteita ja tuo holkkiratkaisu vastaa kiellettyä "korotuspalaa". Pääkaarta ei siis saa jatkaa millään tavalla eli sen on oltava samaa putkea laipasta laippaan!! Tarkoittaa että jos satut mittaamaan pääkaaren liian matalaksi tai ostat käytetyt jotka osoittautuvat väärän mittaiseksi niin et voi pääkaarta korottaa, mutta madaltaa/lyhentää kyllä saat!!
Miten laskemalla saat kolmeosaisesta kaksiosaisen

Kyllä tuosta ehdotuksestasi saa sen kuvan että pääkaaressa on kolme osaa eli varsinainen kaari ja kaksi irrallista jalkaosaa johon se kiinnittyy
Kun sitten viittaat tuohon kaareen hitsattavaan kiinnityslaippaan niin hitsattuna kaari on "yhtä puuta" eli yksi osa. Ja olipa kaari yhdestä tai useammasta osasta niin jotenkin se on vielä siihen lattiaan saatava kiinnikin ja kun et halua hitsata sitä kiinni lattiaan niin pulttaaminen jää ainoaksi vaihtoehdoksi. ja kuten sääntökirja sanoo niitä vahvikelaippojakaan (jos molemminpuolin peltiä) ei tarvitse hitsata vaan pulttiliitos riittää