![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1726
|
|||
|
|||
![]() Minkä hiluksin? akselit
Moi,
luulin että olis LN46:n, mutta tuo etuakselin ylimäärinen tukivarsi ihmetyttää, onko nämä LH65:sta (vai jostain ihan muusta autosta)? ![]() ![]() -Paavo |
#1727
|
||||
|
||||
![]()
ln46 ja ln65 taitaa olla samanlainen torni akselissa pystyssä.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#1728
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
-Paavo |
#1729
|
||||
|
||||
![]()
Pidemmän akseliputken alla olevasta jäykisteestä erottaa, LN46 jäykkäri on n.puioleenväliin putkea, ja LN65 ulottuu U-pulttiin asti.
__________________
Elämässä pitää olla luksusta, hiluksusta. |
#1730
|
||||
|
||||
![]()
Eli RN110 sitten. LN110:ssä olis 2L-kone.
|
#1731
|
|||
|
|||
![]() LN170 korotuspalikat
LN170:een on myynnissä tukivarren ja yläpallon väliin 1,5" korkeita palikoita.
Mahtaakohan löytyä 2" korkeita paloja? Kannattaako 2" paloja edes laittaa? Meneekö vetoakselit liian jyrkkään kulmaan? varsinkin ulosjoustotilanteessa. Tietenkin 1,5" ja 2" on aika pieni ero. 2" pidemmät monroen iskarit laitoin tilaukseen. |
#1732
|
||||
|
||||
![]()
2lt2 eli turbokoneisen ruiskupumppu tippasee polttoainetta ulos siitä yläkannen välistä. Onko samanmoinen vaihtaa tiiviste sinne kuin vaparin pumppuun tai onko jotain huomioitavaa siinä?
Pitempi starttivieteri ja erinäiset tyhjäkäynti ongelmat- kierrosten muuttelu tyhjäkäynnillä johtunee tuosta vuodosta? |
#1733
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Lukon tiukkuus vähän mietitytti, koska rummusta vääntämällä sai levyt luistamaan kaverin pitäessä vastaan... Summa summaarum, perä on lultavasti 2002 vuoden hiluxista eikä 2001. Eikö ne kulje hieman paremmin=> pidemmät välitykset |
#1734
|
|||
|
|||
![]() Pohdintaa...
Mitähän sitä oikein tekisi.. Autona on 170-sarjalainen hilux. Auto on muuten tosi jees, ja tykkään ajella. Mutta nyt kun heitin vaihtokaupan yhteydessä saadut GT Radial Mud Terrain kumit, kokoa 31x10,5 R15 alle, niin alkoi raapimaan niivvitusti sisälokareita. Vanteen et on sen verran, että rengas pysyy juuri ja juuri levikkeen sisällä. Asensin viimekesänä offivarusteelta ostetun levikesarjan siis..
Autolla ja alustalla menty 400tkm, joten alustassa esim. valtaosa puslista olisi vaihtokunnossa. Lisäksi pirssissä on edessä karjarauta. Kauttarantain haen nyt sitä, että olisiko mahdollista, että alusta on niin "väsähtänyt" ettei 31 pyörä mahdu pyörimään? Vaiko onko joku edellinen omistaja löysännyt vääntösauvoja tms.. Kuulemma kuitenkin pitäisi mahtua hienosti tuon kokoisen fillarin pyörimään. Ottaa kiinni karvaa vaille ääriasennossa, esim. vasemmalle käännettäessä vasemman fillarin takareuna ottaa sisälokariin suunnilleen keskelle sitä peltistä liparetta, mihin sisälokarin alareuna tulee kiinni. Vääntösauvojen kirraus kävi mielessä, mutta on tuo ajanhammas purrut ja muuttanut vääntösauvan kiristysmutskut yhdeksi puuksi sauvan kanssa. Ainakin näin nopealla vilkaisulla. Itsellä ei ole kuin perustyökalut, joten esim. pillillä lämmitys ei onnistu. Noh, anyway, alustalle varmaan tarvis jossain kohti jotain tehrä. Kandeisko samantien ottaa korottava, esim. OME alustasarja, vaiko genuiinia toyotaa? Kuinka paljon tuo korotus vaikuttaa maantieajoon? Lisäksi jos autoa korottaa, niin onko olemassa jotain patenttia, millä saisi vetokoukun pysymään tarvittaessa alhaalla? Koko vetorautahan on irroitettavissa pulteilla maastoajoa silmälläpitäen, mutta kun tolla kotterolla olisi tarkoitus kiskoa kärryäkin tasaisin väliajoin. Ugh. olen puhunut. Kiitos kun sain avautua. ![]() |
#1735
|
|||
|
|||
![]()
Tee sama homma kun mäkin olen tekemässä, korotuspalikat yläpallon ja tukivarren väliin, en vaan osaa päättää 1,5" vai 2". Mutta taakse lehtijousen alle jokatapauksessa 2". Meinasin pitää vakiojouset mutta vaihdan pitemmät iskarit. Old Man Emu sarja maksaa huimat 1600€, tietenkin paljon rahaa vain köyhän mielestä.
|
#1736
|
|||
|
|||
![]()
Jos keula roikkuu alhaalla niin ihan hyvin voi sauvoja kiristää. Vasta jos rajoitinkumit(yläpuoli) ottaa kiinni niin pitää osia vaihtaa.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#1737
|
|||
|
|||
![]() HJ60?Lainaus:
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#1738
|
|||
|
|||
![]()
Moi,
ei varmaan kuulus olla tollasia jälkiä LN65 takamurikassa? ![]() Perä tuntuu toimivan kädellä pyörittelemällä ~OK, eli olisko kyse jostain vanhasta vammasta? Ja mikähän se olis voinut olla, esim. hajonneet pinjoni-akselin laakerit? Niin se varsinainen kysymys eli onko tuo muuta kuin kosmeettinen haitta? Voiko vaikuttaa perän toimivuuteen, tai voiko haitata esim. palalukon asentamista tms. tähän tasauspyörästön runkoon? Akseliputkessa oli jonkinverran metallimujua, mutta ei ehkä niin paljon kuin tuosta on joskus lähtenyt, sellanen tuli mieleen että akseliputki on vaan huonosti puhdistettu tuon naarmuttelun jäljiltä. -Paavo |
#1739
|
||||
|
||||
![]()
Palalukon asentamista ei ainakaan haittaa, joudut kuitenkin vaihtamaan avoimeen tasauspyörästöön. Muuten toimii kosmeettisena häiriönä, ja tuhoutuneista pinionin laakereista johtuu.
__________________
Elämässä pitää olla luksusta, hiluksusta. |
#1740
|
|||
|
|||
![]()
Ambula, on aika monta krt ollut esillä tuo 31x10,5x15 renkaat.
Itsellä kanssa 170 koppainen ja sama ongelma, 8" leveillä ja -20 et.n vanteilla. Sdorin palikat 2,5cm on edessä, takana pidemmät riiput ja koppaa n.3cm nostettu, ei mielestäni vaikuta maantieajoon. Mikään ohvi korotus tuo nyt ei ole mutta lakkasi nuo renkaat ottamasta kiinni, 4-vetokin pysyy päällä eikä tarvinnut alkaa lekkelemään pelliä kepin ympäriltä tms. |
#1741
|
|||
|
|||
![]() LN170 Pyöränlaakeri
Mulla oli vanha etupyöränlaakeri joskus irti ja laitoin sen takasin niin luonnollisesti laakerinsäätömutteria kiristämällä liikaa alkoi laakeri kahnaamaan ja pyörä ei enää pyörinyt nätisti.
Mutta ongelma on nyt se että on uudet pyöränlaakerit ja säätömutterin vetää kiereälle niin missään vaiheessa ei ala laakeri kahnaamaan. Molemmissa etupyörissä sama juttu nyt kun on uudet laakerit, eli saa vetää säätömutterit tosi tiukalle ja pyörä vaan pyörii herkästi, ei tosin tunnu klappia. Miten tämä on mahdollista??? |
#1742
|
|||
|
|||
![]()
Uusiin laakereihin ei ole kulunut uria rullille. Vähän sama ilmiö kuin kuluneissa jarrurummuissa jotka ei lähde irti kun kengät ottaa rummun reunaan kiinni. Kuluneissa laakereissa voi olla "ranssit" reunoilla joihin rullat ottaa kiinni.
|
#1743
|
|||
|
|||
![]() LN170
Jos on noin uudet laakerit niin miten ihmeen kireälle ne säätömutterit kannattaa vetää? Niin löysälle kun mahollista, kuhan ei tunnu klappia, vai reilusti kireälle?
|
#1744
|
|||
|
|||
![]()
Sen verran ettei ole väljää. Ja kannattaa jonkun esim. tonnin jälkeen kokeilla onko "tekeytynyt" eli jälkikiristellä. Tuolla tyylillä on itse menty.
|
#1745
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jäljistä päätellen perässä ei ole enää tuo jäljet aiheuttanut pinjoniakseli, taikka siinäkin näkyy jäljet. -> siis korjattu tuon jälkeen, ja jos tuora metalliromua vielä banjossa, niin huonosti puhdistettu, ja olisiko joku vaihtanut magneetti propun pois? Ja tuohon kitkalukolliseen perämurikkaan ei taida löytyä lukkoa, pitää olla vapaastipyörivän tasuspuorästön kuoret, kuten joku jo kertoi? |
#1746
|
|||
|
|||
![]() LN170
Kiitos vaan neuvoista.
Sitten olisi vielä semmonen juttu että ruuvasin paikalleen 1,5" SDORI palikat yläpallon ja tukivarren väliin, tietenkin kiinnostaa tuo etuakselin pudotus vaikkapa tuuman verran alaspäin. Takakiinnikkeiden päälle taitaa saada helposti palikat, mutta en keksi mitä sille etumaiselle kiinnikkeelle pitää tehdä, eli se mikä tulee palkkiin kiinni. |
#1747
|
||||
|
||||
![]()
Mites muuuttu pyörän kulmat ?
|
#1748
|
|||
|
|||
![]() LN170
Pyörän kulmat muuttuu aika paljon.
Mutta nyt on sellanen ongelma että auto on melkeen kasassa ja huomasin että uudet tarvike vetoakselin suojakumit on mennyt rikki. Eli sisemmät kumit molemmin puolin. Auto on seissyt noin 5 tuntia akseleiden asentamisen jälkeen pukeilla, milloin on maksimijoustot ja 20 tuntia pyörien päällä ilman pukkeja, eikä ole ajettu ollenkaan. Eli uusiksi meni. Tarviiko muuten pidemmät jarruletkut 1,5" korotuksen yhteydessä??? |
#1749
|
|||
|
|||
![]()
mikähän olisi lie sopiva pumpun ennakko jälki turbotettuun 2L koneeseen?
Kone muuten vakio, mutta pumpussa on 10mm elementti. Säädin ennakon 0,92mm YKK:ssa, kun vaihdoin pumpun. Onko liikaa vai liian vähän. |
#1750
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Alustaan en ole vielä perehtynyt siihen malliin että onko korotettu jossain vaiheessa. Täys noviisi vielä näissä hommissa, enkä tuntisi muutospalikoita vaikka hyökkäisivät silmille. ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? | henteri | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 02.03.2008 20:02 |
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? | -Ville- | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 20.02.2008 21:15 |
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? | Jari_M | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.05.2007 20:24 |
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! | A45 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 25.04.2006 18:14 |
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.12.2004 21:34 |