![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Kysymys hydrauliikkatietäjille...Projektiini on odottamassa Warnin hydraulivinssi, joka maksimivinssausnopeudella tarvitsee 45 l/min öljyvirtausta. Ajattelin hieman pudottaa sitä johonkin 30 l/min. Vinssin lisäksi hydraulipumppu tuottaa paineen lumiauran sylintereihin. Minkäkokoinen öljysäiliön pitäisi olla, että ei öljy lämpene liikaa? Katsoin, että Suzukin bensatankin eteen taka-akselin päälle saisi tuollaisen 20 litrasen säiliön tehtyä. Kuinka paljon mahtaisi sähköflektillä tuuletetun jäähdyttimen eteen laitettu öljyn jäähdytin auttaa? Kenellä kokemusta on niin vinkkejä kiitos - ettei tarvitsisi moneen kertaan turata...
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> ---- MutantRhino by www.SirRai.com ---- >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna... Viimeksi muokannut ruxu : 02.05.2012 10:25 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä tuo 20 litraa riittää jos sillä ei vinssata 24/7 maksimi voimalla. Ja en usko että tarvii edes mitään jäähdytintä. Mutta en ole kyllä varma.
Ja tuo 45 litraa syntyy 10cc pumpulla/4500 rpm eli tuon isompaa pumppua ei varmaan kannata laittaa jos meinaa sitä auraakin käyttää...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#3
|
||||
|
||||
![]()
meillä on patrollissa 16-17 litran säiliö pumpun vieressä ja öljynlauhdutin takasivuikkunan kohdalla vänkärin penkin takana ,ja hyvin on jäähdyttänyt .säiliöltä lähtevät letkut lauhduttimelle tais olla kolmevarttiset.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Pyöriikö pumppu jatkuvasti? jos pyörii, niin se lämmittää öljyä.
Ja varsinkin kun monilohkoinen venttiili, missä max virtaus pieni. Jos pumppu pyörii jatkuvasti, niin pistä ISO 3-tie venttiili, millä käännät painelinjan suoraa jäähdyttimen kautta tankkiin. Pienet letkut/ ahdas jäähdytin kuumentaa öljyä. Mulla traktorissa jotain max 50-70l/min, ja tiellä ajaessa 20 litraa öljyä lämpenee kesäkuumalla arviolta 50-60 asteeseen, vaikka mitään hydrauliikkaa ei käytetä (siis lohkot läpivirtauksella) Ja tuohon öljytankkiin: Onhan se muodoltaan sellainen, että pumppu ei vedä ilmoja missään kallistusasennossa, ja "huohotus" toimii kaikissa asennoissa? (huohotusta voi auttaa, kun huohottava täyttöputki on säiliön nurkassa, ja 1/2" apu huohotin täyttöputkeen toisesta päästä. Ja jos teet säiliön itse, niin kiinnitä huomiota siihen että imu eikä paluu pääse tekemään pyörrettä tankkin (siis pyörre voi aiheuttaa pumpun imupuolelle ilmaa, siis ilma ja öljy sekoaa) Ja nyt mututuntumaa: Joku, pieni öljynjäähdyttäjä, esim. noin 20cm kanttiinsa oleva kenno luovuttaa paljon lämpöä jo auton lämmityslaitteen puhaltimella tuuletettuna. ja esim pesukoneesta tai auton felktin termostaatti, jossa kytkentä tapahtuu jossain 60-80 asteen seutuvilla, niin hyvä tulee. P.S Kokeileppa esim puutarhaletkulla laske vettä saaviin, ja mittaa paljonko menee aikaa esim. 30 litralle, ja öljyhän on paljon vettä sakeampaa... ja kokeile tuota pyörteen tekemistä ![]() P.S.S Itselläni odottamassa uusi pumppu ja moottori 9-13 kw "jatkuvalle" käytölle, ja tuo säiliö on "ongelma", ehkä tulee lähdöt noin 3" olevat kartiot! Venekäytössä tuo jäähdytys ei ole samanlainen ongelma kuin maalla... |
#5
|
|||
|
|||
![]()
No jos lauhdutinta tarvitaan niin sitten ollaan jo pulassa...
Kyllä se kannataa jäähdytin laittaa, noille litroille riittää jo pienikin. Siihen termo-ohjattu puhalllin kaveriks niin varmasti toimii.. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä. Rakentelenpa tuonne taka-akselin päälle n. 20 - 25 litrasen säiliön kahdella loiskeväliseinällä. Lähtö ja paluu kuskin puoleiseen etunurkkaan niin saa putkituksen pitkin runkopalkkia - toisella puolella kun on jo jarru ja bensaputket. Sisäisesti paluu putkitetaan säiliön toiseen laitaan. Täyttökorkki huohottimella - tuo ½" apuhuohotinputki jäi minulle hieman epäselväksi. Vissiin olisi hyvä olla myös joku öljypinnan tarkistuslasi?
Eikö tuo pumpun maksimituotto saisi tulla jo jollain 3.000 kierroksella - ei kai vinsatessa ja aurahommissa ihan älyttömasti konetta huudateta? Ajatus on varustaa hydraulipumppu sähköisellä kytkimellä ja silloinhan voisi samalla kytkeytyä kierrosluvun rajoitin jos on pelkoa pumpun särkemisestä.
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> ---- MutantRhino by www.SirRai.com ---- >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna... |
#7
|
||||
|
||||
![]()
No se maksimi tuotto on aina maksimi kierroksilla.
Eli tuo 10 cc pumppu on noihin teikäläisen litroihin melko sopivahko. Jos se on taas liian iso niin sitten sammuu kone tyhjäkäynnillä kun vetää kepistä tms. Tai aurasta liian äkäinen. Jos tuo pyörii vaikka 1:1 suhteella niin 1000 kierroksella on se kymmenen litraa käytössä ja se ottaa 200 barilla n.reilut 3 kw :tä voimaa.Ja maksimi kierroksilla/painella sitten enemmän.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#8
|
|||
|
|||
![]() Minun mielipiteitä...Lainaus:
Ja tarkoitus on se, että jos säiliö niin kalleellaan, että, tuo päähuohotin lähtö tankissa öljypinnan alla, niin Öjlyn lämpeneminen/jos horii jostain ilmoja, ei tee tankkiin niin paljon painetta, että öljyt työntys huohottimesta ulos.(siis tuo apuhuohotin päästää ilman pois tuohon päähuohottimen korkin alle) Ja taskista jostain, pajkonko tuo valitsemasi pumppu kestää kierroksia. -> ettei käy niin, että ensimmäisessä kunnon hapetuksessa pumppu ottaa loparit. Ja olin ihan vakavissaan tuon virtauksen demoamisen kanssa: Helpottaa (ainakin minua) ymmärtämään mitä tankissa tapahtuu. (siis kun kehotin laskemaan puutarhaletkulla vettä ämpäriin, ja ottamaan aikaa, ja laskemaan minuuttivirtauksen) --> taitaa olla melkein pakko rakentaa kytkin pumpun ja kampiakselin pään väliin? |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
kysymys | ärjy | Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? | 4 | 21.11.2010 18:22 |
Kysymys | -Juuso- | Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? | 2 | 06.09.2009 10:58 |
Kysymys A45:lle | Chit-Chat | 3 | 11.12.2005 14:17 | |
DVD-R kysymys | sippis | Chit-Chat | 9 | 24.03.2005 23:09 |