Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.04.2012, 20:34
JNaukki:n Avatar
JNaukki JNaukki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.08.11
Sijainti: Alavieska,suomi
Viestit: 482
Perusasetus

patrol,manuaali vai automaatti


kokemuksia kaivattais,hyviä ja huonoja puolia automaatista vs manuaalista offikäytössä. pelinä on pitkästä lyhennetty patrol ja kokoonpanoksi tulossa seuraavaa:OM603 mersun kone,omat akselit soalla,taakse kempin lukko,eteen vissiin kitka tai arb tai kemppi,oma jakolaatikko.laatikoksi on vaihtoehtoina joko oma 4 lovinen manuaali ulosotolla,tai tuon 603:sen jatkeena ollu mersun automaatti minkä perään sit tulis patrollin jakolaatikko...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.04.2012, 06:25
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Täs hommassa on aina kaks koulukuntaa. Toiset tuulettaa automaatin ja toiset manuaalin perään ja osa ei ole edes kokeillu molempia maastossa, mutta silti puolustaa omaa vaihtoehtoa

Mä oon aina tykänny automaatista ryömittely ominaisuuksien takia, mahdollisuus heittää isompaa tai pienempää, ilman että veto katkeaa ja senkin takia, että ihmisillä pääosin on 2 jalkaa ja automaatissa on 2 poljinta, ku manuaali pelissä sit 3 poljinta. Tiukoissa paikoissa helpompi kikkailla, kun ei ole jalaat ristissä 3 petaalin kanssa......tai sit mä en vaan osaa ajaa.

Automaatti vaatii hyvän jäähdytyksen offikäytössä, että ei polta sitä liian kuumaks ja riko sen takia. Sekä jos kuuluu "upottajiin" olevaan offi ryhmään, niin automaatin huohotukset kannattaa katsoa....ei tykkää vedestä. Manuaalihan ei ole niin arka vedelle öljyn seassa.

Mutta kyllä mä sun tilanteessa laittaisin ton kone ja automaatti paketin suoriltaan paikoilleen, niin ei tarvii edes lähtee osteleen vauhtipyörää, kytkimen hiluja ja manuaali laatikkoa.

Mutta kuten sanoin kahta mielipidettä on offaajilla asiasta

Viimeksi muokannut Jare : 17.04.2012 06:30
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.04.2012, 06:28
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Ai niin....älä laita kitkaa eteen, ei siitä mitään kunnon etua kuitenkaan ole. Jätä auki vaan tai hommaa sinne joku lukko. Kemppi on hiukka turhan karu, sillä käy ohjauksen ja murroksien päälle ja on melko kankea kääntyileen. Kyllähän ne isossa Ameriikassa ajelee kemppi/spooli etupäillä ja hytikka ohjauksilla, mut yleensä silloin akselien osatkin on järeämpää, ku patrollissa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.04.2012, 08:21
aslakki:n Avatar
aslakki aslakki ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 14.11.06
Sijainti: joutseno, .
Viestit: 1.209
Perusasetus

...kannattaa nyt vähintään se kitka murikka sinne eteen laittaa, eihän siitä etenemisen kannalta juurikaan apuja oo mut paremmin se kestää ku avoin
__________________
WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.04.2012, 10:59
JNaukki:n Avatar
JNaukki JNaukki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.08.11
Sijainti: Alavieska,suomi
Viestit: 482
Perusasetus

tuota automaattia olen kyl enempi miettinytkin tässä paikalleen,järkeilin et jos ton laittaa ni ei tarvi heti olla välityksiä muuttamassa?ei tarvi rääkätä kytkintä?tosiaan vähempi pedaaleita,ja tieten tuo mesen automaatin pitäis olla aika luja laatikko...meinasko jare ettei patrollin akselit kestä,onhan patrol sentään maastureitten aatelia... ja eikös pitkä patrol ollu suurimpia,painavimpia maastureita tossa -80 luvulla,et ei kai ne akselit aivan heikoimmasta päästä ole...?? eikös nuita jakolaatikoita ole jollain booriholkeilla ym. väsätty nuitten lootien perään,ei pitäis olla pahakaan homma...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.04.2012, 11:54
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JNaukki Näytä viesti
tuota automaattia olen kyl enempi miettinytkin tässä paikalleen,järkeilin et jos ton laittaa ni ei tarvi heti olla välityksiä muuttamassa?ei tarvi rääkätä kytkintä?tosiaan vähempi pedaaleita,ja tieten tuo mesen automaatin pitäis olla aika luja laatikko...meinasko jare ettei patrollin akselit kestä,onhan patrol sentään maastureitten aatelia... ja eikös pitkä patrol ollu suurimpia,painavimpia maastureita tossa -80 luvulla,et ei kai ne akselit aivan heikoimmasta päästä ole...?? eikös nuita jakolaatikoita ole jollain booriholkeilla ym. väsätty nuitten lootien perään,ei pitäis olla pahakaan homma...
Kaikki ne hajoaa, vaikka nätisti koitin ajella omalla Ratsunillakin aikanaan




Mutta muista se kunnon lauhdutin siihen automaatille!! Ja jos hifistellä haluaa, niin lämpömittari ei oo kans pahaks ollenkaan.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
automaatti vai manuaali? Lenni Tekniikka & Jutustelu 21 25.04.2009 09:51
automaatti vs manuaali Tekniikka & Jutustelu 21 01.02.2008 19:19
BJ40 manuaali => automaatti Joukka Tekniikka & Jutustelu 10 24.09.2006 18:04
automaatti ja manuaali KG Tekniikka & Jutustelu 5 28.01.2006 09:56
manuaali vastaan automaatti. G280E Tekniikka & Jutustelu 0 27.09.2003 18:11


Sivu luotu: 17:27 (GMT +2).