![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Tukivarret kevyeen autoonMitä tukivarsi ratkaisuja suosittelisitte 410 suitsan alle kun siihen tulee mogin akselit. Auto siis tulossa suunnistus käyttöön ja painoa sille haaveillaan maksimissaan 1000kg liekö lopputulos sitten kovin lähellä. Renkaatkin kun vaikuttaa tukivarsistoon niin tulossa on 42" pitbullia..
__________________
Team Rajaka Kaikki maasturit loppuu kirjaimeen J Etenkin suzuki sJ |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Epäilen ettei alle 1000kg:n painoon pääseminen ole helppoa mogin akseleilla ja 42" renkailla.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Samaa vähän arvellu mutta tavoitteita pitää olla XD ja turvallisuudesta ei aleta tinkimään eli kaaret tehään vimosen päälle! Pitää vain miettiä nyten että mikä tuenta nyt sitten olis se paras? meinaan joustaakos tuolla jotku jakarit tarpeeksi? ja mitkä jakarit olis sitten ne parhaat?
__________________
Team Rajaka Kaikki maasturit loppuu kirjaimeen J Etenkin suzuki sJ |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ei mitään jakareita, kunnon 4-linkit tai vähintään 3-linkki+banhard.
Ja alle 1000kg ei ole edes teoriassa mahdollista mutta jos alle 1300kg niin sittenkin on ihmeitä saatu aikaan. Painopiste on ainakin alhaalla, kun pyörät + akselit painavat about 700kg |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Ot mutta paljonkos tuollaiset 42" jo painavat?
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Jos teet autoa suht alusta alkaen, niin helppo tapa on oyotan tai Rangen tjsp. jakarivarret. Perushyvin toimivat, jos haluat varmasti hyvin pelittävän alustan niin 4- linkkialusta eteen & taakse ilman panhardeja (eli päällekäiset kolmiomalliset). Myös 3- linkki + panhard pelittää jos edessä meinaa tulla ahdasta tavaroiden sopimisen kanssa.
Halvimmalla varmaan pääsee noilla Toyotan tai rangen varsilla, 4- linkkiä varten putkimateriaali + varrenpäät maksaa äkkiä pitkälti toista tonnia (14-16kpl.varrenpäitä + n.7-9 metriä paksuseinäistä saumatonta putkea). Noin 45kg kappale muistaakseni kun punnitsin omat 42" Rockerit, siihen vielä vanteet päälle niin ollaan 55kg huitamilla tai yli. Ja tosiaankin, mitkä tahansa akselit jotka oikeasti kestää 42" renkaita niin painaa sen ~200+ kg kappaleelta, siihen renkaat lisäksi niin ollaan tosiaan tuolla 600-700kg huitteilla. Putkirunkoauto, vaikka sitten cromo- putkesta että tulee kevyempi niin menee äkkiä jo 150- 200kg materiaaleja (perus teräsputki ~2,5-3 kg metri), ja paljon enemmänkin. Kevyehkö moottori (jossa myös jotain voimaa ![]() edit: Nyt vasta huomasin että tulossa 410 Suitsan alle, eli ainakaan runko ja tekniikka ei paina paljoa ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Painavat noin 100 lbs kappale. Eli sama lukema kuin mitä Timo on punninnut.
http://pitbulltires.com/downloads/PBSPEC2.pdf
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty LJ:n tukivarret | chemos | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 07.01.2011 21:33 |
Myyty G: TUKIVARRET | FROM | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 15 | 07.08.2009 10:27 |
Vaihtoa Volvo 303 / asunto autoon / LINJA autoon? | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 27.04.2008 18:48 | |
LJ:n Tukivarret BJ 42:een? | hoojii | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 28.02.2008 11:27 |
O:#J70:n tukivarret | Jörmelö | O/M/V Muut | 0 | 09.08.2003 20:30 |