Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.12.2011, 22:46
Krisse:n Avatar
Krisse Krisse ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 1.105
Perusasetus

Läjän lämpöongelmia, osa miljardi+


Taustaa ensin. Kun auto tuli mulle, siinä oli liian pieni sähköflekti ja vain orkkislämpömittari. Kun vajaassa vuodessa sain asennettua oikean lämpömittarin niin tuli kiire laittaa orkkis visko sinne, lämmöt huitelivat maantiellä ylämäissä satasen tuolla puolen eikä se kovin viileänä käynyt muulloinkaan. Flektin vaihdon jälkeen homma hoidossa, tai ainakin lämmöt pyörivät 90-92 nurkilla lähes kaikissa tilanteissa (termostaattihan on kyllä 88..), ainoastaan huoltoautorajotuksen pitempiaikaisessa rikkomisessa tuli vähän lämmin joka saattaa johtua siitä että tunneli on vielä asentamatta.

Puoli vuotta sitten aloin panemaan merkille että aamulla töihin lähtiessä lämmöt kipusivat aika ylös, lähes 110 asti ennenkuin termostaatti suvaitsi ruveta hommiin ja sen jälkeen homma pelasi taas hyvin.

Mutta pikkuhiljaa toi on alkanut mennä entistä huonompaan jamaan. Kaupunkiajossa ja muutenkin alle 60 vauhdeissa kaikki on suht hyväksyttävissä rajoissa, mutta kun tuosta kovempaa ajellaan niin lämmöt seilaavat 90-100 väliä aika reipasta tahtia. Mittarista näkee aivan selvästi että termostaatti näyttäisi aukeavan vasta tuolla aika ylhäällä, ja 80+ nopeuksissa lämmöt eivät paljon alle 97 pääse missään vaiheessa.

Syyläri ja systeemit on puhtaat, ja jäähdytystehon riittämättömyydestä tuskin muutenkaan on kiinni kun aina kun termostaatti aukeaa niin kyllä sieltä syyläristä selvästi viileää tulee ja toki näillä säillä pitäisikin tulla. Tässä viimisen puolen vuoden aikana on vaihdeltu termostaattia kuin sukkia ja nyt on orkkis kiinni, enkä huomaa mitään eroa paljon parjattuihin tarvikkeisiin verrattuna.

Jokunen muukin huomio on tullut tehtyä. Koneen etupäästä tiputtaa vettä, vuoto ei tule ulkopuolelta eikä vesipumpusta (on tarkastettu). Lisäksi tolla on aamuisin vaikeuksia saada yhtä pyttyä mukaan vaikka hehkutusaika on normaali, ja hehkutkin lienevät kondiksessa kun noissahan sikailee toi hehkutusaika heti jos joku hehku ei pelaa. Lisäksi tuntuisi kuin toi työntäisi enemmän mustaa kuin ennen ja tankillisella näyttäisi pääsevän 100 kilsaa vähemmän kuin ennen. Jonkun aikaa olen myös fiilistellyt että ihan kun toi olisi vähän laiskempikin kuin ennen, niin kiihdyttäessä kuin maantieajossa.

Niin että olisiko tässä nyt maailman ensimmäinen kansi- tai kansipahvivikainen 2LT? Tai ainakin seudun Hiasemiehet sanovat ettei noissa oo koskaan noita vikoja, palstalta olen oppinut kuitenkin vähän muuta.

__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi
(perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f)

wonk.sytes.net/76s/
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Läjän laatikko Jarski lj 70 Tekniikka & Jutustelu 0 22.11.2011 12:35
Läjän korotuksesta. Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 22.04.2011 07:50
MB 2435 -90 lämpöongelmia SamiN Tekniikka & Jutustelu 2 04.11.2010 04:44
Lämpöongelmia Chevyssä Viipo Tekniikka & Jutustelu 13 15.07.2010 11:43
O:Läjän perä Hippo O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 22.06.2007 09:32


Sivu luotu: 14:48 (GMT +2).