![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() volksvagenin vanhan dieselin tuntiaa??Olis irrallaan tollanen volsun 2.4l 6 syl rieselipata. johon jakohihnaa rupeis vaihtaan, mut ei perkele saa jakomerkkejä kohilleen millää. moottori nollakohdassa nokan merkki on päin persettä. (Syöttöpumpun rattaan takana oleva ura, noin 1/5 kierroksen pielessä, kun pitäis mun mielestä olla kannen tasalla) JOs yrittää kääntää jakoa nokasta oikein vena törmää mäntään. Mikä perkele on vai onko mulla väärää tietoa merkeistä?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
jos se pelaa tollasenaa hyvin. ni pistä samaa asentoo kaikki. omat merkit vaan sinne ja osaa vaihtaen mars.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
pelaakait lähtee vaan helvetin huonosti käymään kylmänä
![]() Tosin kait vois säätää pumpun ennakkoa pelkästää |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Noissa kaikissa ei ole ajoitusmerkkejä lainkaan. Pitäis löytyä vauhtipyörästäkin, jos on löytyäkseen.
Itse otin viimeksi omasta LT:stä 1-pytyn suuttimen irti ja kaadoin naftaa reiän täyteen. Sitten vaan kampiakselia varovasti pyörittelemällä hakee korkeimman kohdan nestepinnasta, niin siinä on YKK paikallaan. Kannattaa Heti napauttaa toi YKK:n merkki, jotta nokan ja pumpun ajoitus käy sen kummemmin nutaamatta. Nokka-akselin ja syöttöpumpun hihnapyörät on vaan kartiokiinnitteisiä, eli niissä ei ole kiilaa lainkaan. Akselin päästä vaan pultti vähän löysälle ja sit kampeaa/kopauttaa kevyesti, niin ratas lähtee pyörimään ja on helposti ajoitukset säädettävissä. Pumppu on aika passelisti 0.9 - 1.0mm:n ennakolla, ainakin noissa turbollisissa koneissa. Edittiä senverran, että kannattaa sit samantein vaihtaa kaikki stefat hihnapyörien taakse. Ei ole enää iso homma kokonaisuuteen nähden. Noi on kaikki järjestään sellaisia rasvaruiskuja, että siinä menee äkkiä uudet remmit pilalle. Viimeksi muokannut Kartse1 : 13.11.2010 21:45 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
On siellä merkit...
Vauhtipyörältä löytyy pumpun alta luukku, jossa näkyy vauhtipyörään meistatut viiva tai "0" Nokka-akselilla tarvii irroittaa molemmat hihnapyörät (edestä vain rullaamaan, ei siis kokonaan irti) ja takapäässä on sitten hahlo (5 tai 6mm) joka asetetaan venttiilikannen kanssa tasaan. Uusi vesipumppu ja hihna + kiristin ehdottomasti!!! Hihna paikoilleen ja etupää nippuun, jonka jälkeen kone taas nollaan ja sitten pumpun ajoitus (ahtamaton 1,00 - 1,05mm ja ahdettu 0,85mm esi-iskulle). Sitte pumpun hihna kiinni (ota 0,20 - 0,25mm ennakkoa lisää koska sen verran hihnapyörä "nitkahtaa" karkuun) __________________________________________________ _______ Jos nokka on pielessä ja vena ottaa mäntään kiinni --> 1/5 kampiakseli takaisinpäin ja sitte mahtuu taas pyörimään...
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- Viimeksi muokannut Mikki : 13.11.2010 19:40 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
ja tohon nokan hahloon joka tihrustetaan kannen tasalle, kannattaa ettiä sopivan paksu lattaraudan pätkä sinne poikittain, niin ei oo niin silmäpeliä. näin ainakin yks-ysissä toimii.
__________________
rocky projekti odottaa kesää. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Takavuosina tuli pyöriteltyä kolmeakin irrallista vauhtipyörää, eikä niissä ollut minkäänlaisia ajoitusmerkkejä.
Nämä kaikki olivat lankomiehen 240 ja 740 Volvoista ja toi oma LT35 TDIC -95 oli neljäs tapaus, joista ei löytynyt merkkejä. Samaisesta ongelmasta on porukka ihmetellyt tuolla Volvolandiassakin joskus taannoin. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Vanhan kempin elvytys | Kovakalu69 | Chit-Chat | 8 | 03.08.2014 12:27 |
Vanhan öljysäiliön poisto | Nerd-O | Chit-Chat | 13 | 08.08.2011 08:50 |
vanhan Patrolin lataus? | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 11.01.2008 16:54 | |
vanhan trelleborgin kohtalo | ed | Chit-Chat | 8 | 20.03.2007 23:27 |
Vanhan rangen hankinta? | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 19.03.2004 22:27 |