![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Jenkkimallin vetokoukun pikakiinnitys?Elis, onko kuvan mukainen neliöputki neliöputken sisässä ja siitä poikkitappi tyylinen vetokoukun pikakiinnitys laillinen Suomessa? Jos omaan ruiseriin semmosen kötöstelis.. Ja selvennökseksi että kuvassa ei sitä sisempää putkee, jossa ite koukku olisi, ole paikallaan. Jenkkien ja Austraalian markkinoilla näkyy ihan tehtaalta moinen olevan monissa autoissa, fiksu systeemi ois.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
mulla ollut ainakin kaikissa koukullisissa autoissa juuri tommonen samanlainen ja hyvin on kelvannut, vanhemmissahan koukun alkuperää /ikää tms. ei edes voida selvittää joten semmosen saattais tehdä itsekkin.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Samantapainen omatekemä on minulla Rangessa, yksi vetopistemalli,
yksi maastokärryä varten (korkea) ja yksi matala tavallisille kärryille (tästä puuttuu vielä pultattavat vaakatuet runkoon) Vain vetonuppi tarvii olla tehdastekoinen (tarvikeliikkeistä saa)
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) Viimeksi muokannut ZeiZei : 15.08.2010 19:04 Perustelu: kuvia |
#4
|
|||
|
|||
![]()
näyttää olevan noissa ameriikan vehkeissä se sisempi umpitankoa
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Jenkkivehkeissä on ainakin Class I, II ja III versiota tuosta kiinnityksestä ja varsinaisesta koukkuosasta. Eli ihan niin kuin täällä on koukkuja luokiteltu eri vetokyvyille ja sen mukaan on koukun rakenne, sama sielläkin. Jenkkikoukkujahan löytyy itse asiassa melkoisen järeillekin vetopainoille.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Tuon tyylinen on mullakin Blazerissa. Ihmetyttää vaan nuo vetopainot: jarruton 450kg ja jarrullinen 1500kg. Onkohan koukku se rajoittava, vai mitä muilla on Blazerien (K5) vetopainot? Ilmeisesti jos koukku on nuo painot tuollasiksi rajoittanut, niin koukkua vaihtamalla kai olis mahollista saaha noita painoja nostettua, vai?
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
HJ:ssa kun on tuo 3500kg koukku nyt.
__________________
Focus RS -03 HJ 61 -88 |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jenkkiautoissa on pienet vetomassat, todnäk valmistajan sallimia nuo. Jos otteella on tyyppikoodissa 10 merkkiä, silloin pitänee ainakin paikkaansa. Vähemmillä merkeillä vähemmän varmaa. HJ:ssa on 3500 kg vetomassa valmistajan sallima. Eikä näitä koukkuja pitäis ihan omasta päästä väsäillä, omatekoisista on mahdollista pyytää lujuustodistusta katsastuksessa jos herättää epäilystä tai ei ole minkään tunnetun mallin näköinen. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Näyttäs ainakin tuolla Jari Mäki Oy:llä olevan noita tehdastekoisia jenkkikoukkuja. Jos sellaisen vaihtamalla sais edes sen jarruttoman 750 kiloon ja jarrullisen johonkin 2000kilon hujakoille, niin kiinnostais... Sais sitten laillisesti hinata hirvenruhot pois metsästä. Pitänee kysellä asiaa konttorilta. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Pajeron (-88) vetokoukun pultit | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 13.08.2010 07:37 |
Ostettu SA vetokoukun tai vastaavan | juba | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 14.03.2010 20:28 |
Vetokoukun irrotus | MattiH | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 10.11.2008 19:33 |
O: Ostan Uaz:n vetokoukun ( SA-malli) | IsoA | O/M/V Muut | 9 | 27.07.2005 07:54 |
Vetokoukun "painoista" | pee | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 13.05.2005 22:24 |