Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.08.2010, 15:14
RalliJari RalliJari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.01.09
Sijainti: Iisalmi
Viestit: 423
Perusasetus

Jenkkimallin vetokoukun pikakiinnitys?


Elis, onko kuvan mukainen neliöputki neliöputken sisässä ja siitä poikkitappi tyylinen vetokoukun pikakiinnitys laillinen Suomessa? Jos omaan ruiseriin semmosen kötöstelis..
Ja selvennökseksi että kuvassa ei sitä sisempää putkee, jossa ite koukku olisi, ole paikallaan.



Jenkkien ja Austraalian markkinoilla näkyy ihan tehtaalta moinen olevan monissa autoissa, fiksu systeemi ois.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.08.2010, 16:00
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

mulla ollut ainakin kaikissa koukullisissa autoissa juuri tommonen samanlainen ja hyvin on kelvannut, vanhemmissahan koukun alkuperää /ikää tms. ei edes voida selvittää joten semmosen saattais tehdä itsekkin.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.08.2010, 16:09
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

Samantapainen omatekemä on minulla Rangessa, yksi vetopistemalli,



yksi maastokärryä varten (korkea)



ja yksi matala tavallisille kärryille (tästä puuttuu vielä pultattavat vaakatuet runkoon)



Vain vetonuppi tarvii olla tehdastekoinen (tarvikeliikkeistä saa)
__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)

Viimeksi muokannut ZeiZei : 15.08.2010 19:04 Perustelu: kuvia
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.08.2010, 07:13
Ossi_p Ossi_p ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: Puurunen
Viestit: 137
Perusasetus

näyttää olevan noissa ameriikan vehkeissä se sisempi umpitankoa
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.08.2010, 07:25
joker:n Avatar
joker joker ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 11.11.04
Sijainti: Kuortane, Finland.
Viestit: 1.782
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ossi_p Näytä viesti
näyttää olevan noissa ameriikan vehkeissä se sisempi umpitankoa
Mulla ainakin on kaksi koukku juttua ameriikan ja austraalian poikien tekeleet molemmat 50x50x4 putkesta tehtynä. Se umpi putkesta
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.08.2010, 07:56
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L on kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Jenkkivehkeissä on ainakin Class I, II ja III versiota tuosta kiinnityksestä ja varsinaisesta koukkuosasta. Eli ihan niin kuin täällä on koukkuja luokiteltu eri vetokyvyille ja sen mukaan on koukun rakenne, sama sielläkin. Jenkkikoukkujahan löytyy itse asiassa melkoisen järeillekin vetopainoille.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.08.2010, 20:02
paikkatakki paikkatakki ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.10.06
Sijainti: Oulun seutu
Viestit: 59
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ZeiZei Näytä viesti
Samantapainen omatekemä on minulla Rangessa, yksi vetopistemalli,

yksi maastokärryä varten (korkea)

ja yksi matala tavallisille kärryille (tästä puuttuu vielä pultattavat vaakatuet runkoon)

Vain vetonuppi tarvii olla tehdastekoinen (tarvikeliikkeistä saa)
Tuon tyylinen on mullakin Blazerissa. Ihmetyttää vaan nuo vetopainot: jarruton 450kg ja jarrullinen 1500kg. Onkohan koukku se rajoittava, vai mitä muilla on Blazerien (K5) vetopainot? Ilmeisesti jos koukku on nuo painot tuollasiksi rajoittanut, niin koukkua vaihtamalla kai olis mahollista saaha noita painoja nostettua, vai?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.08.2010, 20:49
escorvet escorvet ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.11.08
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 161
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja paikkatakki Näytä viesti
Tuon tyylinen on mullakin Blazerissa. Ihmetyttää vaan nuo vetopainot: jarruton 450kg ja jarrullinen 1500kg. Onkohan koukku se rajoittava, vai mitä muilla on Blazerien (K5) vetopainot? Ilmeisesti jos koukku on nuo painot tuollasiksi rajoittanut, niin koukkua vaihtamalla kai olis mahollista saaha noita painoja nostettua, vai?
Tuohon joku vois kertoa vielä vastauksen ennen kuin alan itelle moista väsätä.
HJ:ssa kun on tuo 3500kg koukku nyt.
__________________
Focus RS -03
HJ 61 -88
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.08.2010, 21:17
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja paikkatakki Näytä viesti
Tuon tyylinen on mullakin Blazerissa. Ihmetyttää vaan nuo vetopainot: jarruton 450kg ja jarrullinen 1500kg. Onkohan koukku se rajoittava, vai mitä muilla on Blazerien (K5) vetopainot? Ilmeisesti jos koukku on nuo painot tuollasiksi rajoittanut, niin koukkua vaihtamalla kai olis mahollista saaha noita painoja nostettua, vai?
Muiden vetopainot ei tässä paljon jeesaa. Ennen vanhaanhan tehtiin ristiinkytkentäkatsastuksia jolloin saatiin nelivetoautoon 1,5 x kokonaismassa jarrullisen vetopainoiksi, sallipa valmistaja mitä tahansa.

Jenkkiautoissa on pienet vetomassat, todnäk valmistajan sallimia nuo. Jos otteella on tyyppikoodissa 10 merkkiä, silloin pitänee ainakin paikkaansa. Vähemmillä merkeillä vähemmän varmaa.

HJ:ssa on 3500 kg vetomassa valmistajan sallima.

Eikä näitä koukkuja pitäis ihan omasta päästä väsäillä, omatekoisista on mahdollista pyytää lujuustodistusta katsastuksessa jos herättää epäilystä tai ei ole minkään tunnetun mallin näköinen.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 18.08.2010, 21:55
paikkatakki paikkatakki ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.10.06
Sijainti: Oulun seutu
Viestit: 59
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Jenkkiautoissa on pienet vetomassat, todnäk valmistajan sallimia nuo. Jos otteella on tyyppikoodissa 10 merkkiä, silloin pitänee ainakin paikkaansa. Vähemmillä merkeillä vähemmän varmaa.
Otteessa ei oo tyypin kohdalla mitään. Erikoisehdot ja huomautukset kohdassa lukee "LTJ tyyppikoodi: 4" Eli yksi merkki...

Näyttäs ainakin tuolla Jari Mäki Oy:llä olevan noita tehdastekoisia jenkkikoukkuja. Jos sellaisen vaihtamalla sais edes sen jarruttoman 750 kiloon ja jarrullisen johonkin 2000kilon hujakoille, niin kiinnostais... Sais sitten laillisesti hinata hirvenruhot pois metsästä. Pitänee kysellä asiaa konttorilta.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Pajeron (-88) vetokoukun pultit Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 2 13.08.2010 07:37
Ostettu SA vetokoukun tai vastaavan juba O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 14.03.2010 20:28
Vetokoukun irrotus MattiH Tekniikka & Jutustelu 3 10.11.2008 19:33
O: Ostan Uaz:n vetokoukun ( SA-malli) IsoA O/M/V Muut 9 27.07.2005 07:54
Vetokoukun "painoista" pee Tekniikka & Jutustelu 16 13.05.2005 22:24


Sivu luotu: 00:52 (GMT +2).