![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Nivan turboOlisi tulossa puhallin nivaan ja ajattelin asentaa kaasuttajan turbon imupuolelle kun nurkissa ei satu pyörimään paineistettua kaasutinta, Onko kokemuksia kenelläkään mitä ongelmia tästä voi seurata vai toimiiko systeemi ylipäänsäkkään tällälailla?
Viimeksi muokannut Punanenä : 03.09.2009 18:58 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Noita oli käytössä ennen ruiskujen aikakautta, 70-80 luvulla. Muistaakseni vanhassa rellu 5 turbossa on kaasari ennen ahdinta. Kyllä sen pelaamaan saa. Yleensä ei tartte kovin isoa kaasaria, vakiokaasari riittää pitkälle uusilla suuttimilla. Jenkit laitto Datsun 240 Zetaan vain toisen kaasuttimen ahtamisen yhteydessä, kaksi olis ollu liikaa.
Joissain ahtimissa (usein dieseleissä) on tiivisteenä sellainen männänrenkaan näköinen osa. Sellainen ei käy "imu-turboon", menee bensa öljyn joukkoon. Ja hommaa seosmittari. ![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#3
|
|||
|
|||
![]()
rellu 5 on paineistettu solexsi lisä piirillä.minkä tahansa kaasuttimen voi paineistaa.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
1,0L(999cc) uno firen kaasari toimii ihan sellasenaan turbon painepuolella!
pitää vaan olla ahtojenmukaan säätyvä pensanpaineen säädin! |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#6
|
||||
|
||||
![]()
ei muutakun ostat esim weberin DAT kaasarin jostain ja tilaat freetechnicsiltä siihen turbon tiivistesarjan. siihen saa ainakin suuttimia tilailtua ymym et saa sen laatokan toimimaankin
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
no vaikka ihan sen takia et saat sen pannun säätöihin ja et joutuis niin helposti koneremppaa tekemään ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Mutta seossuhdehan pysyy samana kaasuttajan ollessa turbon imupuolelle vanhalla kaasarilla jossa vanhat säädöt
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Mahtaako sittenkään pysyä samana.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
![]() Mulla on tuollainen FMI seosmittari vanhassa Bemussa. Suosittelen lämpimästi. Lambda on neljällä johdolla, eli lämmitettävä. Mittari alkaa näyttämään nopeasti.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Vanhan Volvon tai Saabin strömberg 175 cd (pässin muna) kaasuttaja käy paineistukseen suoraan.Korkeapaine polttoaine pumppu ja ahtopaineesta säätävä polttoaineen paineen säädin esim,Saab 900 turbosta löytyy ahtopainella säätyvä pumppu.Kaasuttajassa koho pitäisi olla muovinen koska polttoaineen paine on kaasuttajassa noin 0,3bar enemmän kuin ahtopaine,peltiset kohot ei kestä ylipainetta.
__________________
Hämeen Off-Road Kerho HOK Maplehill Productions http://www.pajakallio.fi/ http://www.ipefix.fi/ |
#13
|
||||
|
||||
![]()
no entäs paineistaa koko kaasuttimen koteloon joka on tehty kaasuttimen ympärille?? ongelmia? en tiedä enkä osaa sanoa! tiivistys?
|
#14
|
||||
|
||||
![]() Saatu pyörimään muttä helvetti......
Mikä prkle on kun sain hyrrän pyörimään niin ilmaan lenti komea öljysuihku
![]() Onko turbo paskana vai onko joku asennusvirhe vai mikä? |
#15
|
|||
|
|||
![]()
lähteekö öljynpaluuletku ylöspäin? ei saa oikeen selvää kuvasta.
|
#16
|
||||
|
||||
![]()
lähtee
|
#17
|
||||
|
||||
![]()
Josko se öljynpaluu nyt kuitenki alespäin ja riittävän isolla putkella ölppäpohjaan siten että laskee vapaasti öljypinnan yläpuolelle.
__________________
<-Supporting your local heroes-> - Team Rolling Jeep - Mikälie jäätelökioski Jeep |
#18
|
||||
|
||||
![]()
Ahaa,kokeillaan sitten muuttaa noita putkia,ei näistä puhaltimista ole oikein kokemusta niin täytyy hakata päätä seinään välillä
![]() |
#19
|
||||
|
||||
![]()
Öljyn paluuputki on lähdettävä turbosta suoraan alaspäin ja ainakin tuplaten suurempana kun paineputki,mitään virtausvastusta ei saa olla muuten käy juuri noin
__________________
Hämeen Off-Road Kerho HOK Maplehill Productions http://www.pajakallio.fi/ http://www.ipefix.fi/ |
#20
|
||||
|
||||
![]()
Tuli kokeiluun 3bar sähköpolttoainepumppu ja malpassin paineensäätöventtiili (turbomalli kaasuttajalle)..
Onko kenelläkään tietoa miten letkut tuohon tulee? edit. Löysin kuvan jossa selostetaan letkujen sijainnit... mutta mutta letkut on nyt oikein ja käynti on aivan mitä sattuu,täytyy huomenna tutkia lisää Viimeksi muokannut Punanenä : 08.10.2009 18:51 |
#21
|
||||
|
||||
![]()
polttoainepaineet on nyt 0.25bar kaasuttimella ja nousee ahtojen myötä niinkuin pitääkin..
Kovilla kierroksilla ahtojen noustessa yli kiloon alkaa hirveä pauke ja kierrokset laskee, ennakko on nyt kiinteä ja näyttää siltä mitä aikaisemmalle sytkän laitan niin sitä siistimmin käy ja "paukeraja" siirtyy ylemmäksi. Olikohan virhe lukita jakajan keskipakopainot? |
#22
|
||||
|
||||
![]()
kyllä ne keskipako ennakon jutut saa olla käytös! ei kyllä taida toimia ilman mitenkää hyvin.
|
#23
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Panen sytkän niinkun se olikin,eli aikaistuu kierrosten kasvaessa..... Sanokoot muut mitä tykkää mutta vakio-asetuksilla kone vaan kävi parhaiten |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Insa Turbo Sahara 205/80/16 Nivan vanteilla | Krisse | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 03.04.2009 12:13 |
M: Patrollin turbo kone,jarrusatuloita,turbo osia. | tapsa4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 7 | 24.05.2007 12:34 |
O: Nivan tumppi | LENNY | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 23.08.2006 19:47 |
Nivan välitykset? | kharju | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 04.03.2005 11:22 |
nivan gummit? | liero | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 15.01.2005 13:38 |