![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Mazdan WL-T -koneen piristysOnkos kellään mitään kokemuksia tällaisen Mazdan WL-T -koneen, eli 2.5TD piristyksestä? Konetta on käytetty ainakin Mazdan B2500 ja Ford Rangereissa ainakin ensimmäiset vuodet. Ilmeisesti sama 2.5l 12v perusmoottori jota mazda on käyttänyt kauemminkin. Omani on siis vielä mekaanisella pumpulla jossa on ainakin sähköinen ennakonsäätö. Ahtopaineet on nyt 0,9 (vakio turbo) ja syöttöä hieman lisätty, mutta lisää pitäis saada. Eli mahtaakohan kone kestää isompaa turboa ja saako tuollaisen isompaa nestepäätä mistään?? Joku tuollainen 150-170hp olis tavoite.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Eikö kellään ole tällaisesta koneesta tietoa tai edes linkkiä?
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://dieseltuning.co.uk/ford-diesel-tuning.html http://www.interdieseltuning.nl/tuni...09_PS_137.html http://www.rgmotorsport.com/html/ranger_2_5td.html http://voimaa.com/tuotteet.php?sivu=...aketti&kieli=1 http://dieseltuning.co.uk/ford-van-diesel-tuning.html http://mmracing.sk/images/content/ranger25.pdf |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tutkippa, wikipediaa hakusanalla Mitsubishi Astron ja http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Astron_engine
Mitsufoormista, jne löytyy 4D56 ja 4D56T tyypeistä jotakin..... saattaa olla karvas pettymys, tai mukava yllätys notta sehän on mitsun tekele =) http://www.holysmoke.fi löytyy juttua jakajapumppujen alta bosch VE pumpusta http://www.holysmoke.fi/forum/viewtopic.php?t=1246 edittiä, opetellaan uudelleen nuo url:ät Viimeksi muokannut mki : 08.12.2008 23:02 |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mazdan WL ja WL-T 2.5-litraiset dieselit on 93mm porauksella. Vajaan parin millin porausvara voi tiestysti löytyä Mitsun lohkostakin. En ole ainakaan näillä tiedoilla vielä vakuuttunut siitä, että lohko olisi Mitsun tekoa. Voi aivan hyvin olla, mutta yhtä hyvin olla olematta. Toisaalta komponenttituotannon ulkoistaminen on lisääntynyt koko ajan, joten lohkoja voi ihan hyvin tulla samalta tehtaalta niin Pajeroihin kuin Rangereihin kuin B2500:iin. Olisiko mahdollinen Mitsun lohko sitten hyvä vai huono juttu, joku syntymäheikkous siinä?
__________________
Jukka |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
No sithän se on vielä parempi. ![]() Ahdetun moottorin muutokset tietty vaatii muutoskatsatuksen = vaikeeta. Mutta saahan sitä monenlaista tehtyä mikä ei näy päällepäin. ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Oletko varma että olis mitsun? Onko mitsukin tehnyt 12v dieseleitä? Jos näin on niin nyt lähti kärry vaihtoon
![]() Tuota pumppu asiaa olen kysellyt muutamalta pumppu pajalta, mutta eivät tunnu tietävän mikä pumppu tollasessa olisi, ilmeisesti harvinainen tapaus niillekkin. Tietäis edes minkä kokoinen nestepää tuossa olisi, jos olis vaikka 10mm niin saattaisi riittää tehotavoitteisiini. Olen tässä nyt miettinyt että pitäisikö laittaa ihan perinteinen ahdin, vaikka Garrett GT 25 tai GT 28 vai joku muuttuvasiipinen. Turbopajat eivät ainakaan ole suositelleet muuttavasiipistä, kun väittävät ettei sitä saa kunnolla toimimaan paineohjattuna. Kokemuksia?? |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mazdan pyöränlaakerit | komu | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 09.11.2008 10:51 |
Vähäpäästösen hilun piristys | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 19.10.2007 23:59 | |
M: 929 Mazdan 3.0 automaagi | pee | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 05.07.2007 05:43 |
Mazdan jakopää | metsästäjä | Chit-Chat | 1 | 21.01.2007 15:42 |
M: Piristys paketti hiluxiin | juudas | O/M/V Muut | 0 | 17.10.2005 07:03 |