![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Ruoste kraaterit?Auton sisälattiassa on jonnin verran ruostetäplää, teräsharjalla tai hiekkapuhalluksella jää niitä monttuja. Onnistuuko tosta vielä tehdä hyvää, vai kannattaako suosiolla ottaa palasia pois? Tarkoitus olis ns. Pitkäikäiskorjaus, eli ei tarttis enää uudestaan tehrä.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Onko pohjapelti alun perin kuinka paksua? Jossain 0,5mm:stä tehdyssä pohjassa kraaterit menee jo melkein väkisin läpi... Milllinen sietää jo vähän enemmän. Viimeksi muokannut Hessu888 : 10.01.2015 18:34 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Välikoppa escortin pohjasta kyse, 70-luvulla kai oli vielä kunnon peltiä. Toi kuminen lattiamatto on vaan mukavasti muhinuttanut tota lattiaa.
Lähinnä mietityttää miten jengi on näitä tehny kun ei oo mistään katsastus rempasta kyse. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
viet hiekkapuhallukseen. sen jälkeen näkee mitä vaihtaa.
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos et haluu peltejä paljoa vaihdella, niin yks hyvä vaihtoehto olis ruostekohtiin tai puhallettuun pintaan tälleen: https://www.youtube.com/watch?v=uuDcvwEIkPI Eli eka marine cleanilla pesee skeidat pois, sitten Prep&readyllä hapottaa pinnasta ruosteet ja tekee pinnan nahkeeks ja sitten pari kerrosta Rust Preventiveä pensselillä. Pinnasta tulee tasanen kuin ruiskulla ois vetänyt ja ainoo mistä pitää olla tarkkana, on tokan kerroksen maalaus ennen kuin eka kerros kuivuu liikaa. Muutoin toka kerros ei pysy enää kiinni. Pinnasta tulee helvetin kova ja kestää iskujakin. Ite tein noilla mömmöillä PZJ:n pohjan hiekkapuhalletulle pinnalle. Aineet saa ostettua MVE-Onlinesta. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Täytyy varmaan puhalluksen jälkeen hapottaa ja kattoo miltä näytää.
Ei oo viistokeulaan mun roposilla varaa. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Itse kokeilin vaihtoehtoisena menetelmänä -77 Mersuun jota en ollut hirveästi purkanut sisältä - mitä nyt penkit ja matot poistanut - puhallus alumiinioksiidilla puhalluskypärä päässä ja rakeet talteen keräten imurilla. Sitten siivilöinti ja raetta voi taas käyttää. Puhallusletku meni ikkunan raosta auton sisään. Ikkunoita oli pitänyt vielä hiukan enemmän suojata kun itse olin panostanut pääasiassa tuulilasin suojaamiseen. Puhalletun päälle levittelin pensselillä Zingaa. Auton alla oli iso pressu siltä varalta, että maahan pääsee rakeita jostain reistä. Aika paljon sai rakeita imuroida autosta. Pölyn muodostus ei kuitenkaan yhtä pahaa kuin hiekan kanssa. Jos autos on purettu sillä tavoin ettei hiekka ja hienojakoinenpöly jää hankaliin paikkoihin, pöly on helppoa poistaa heti paineilmalla. Samaisessa autossa puhalsin peräkontin tavallisella hiekalla siltä osin kuin oli ruostetta. Aika putsaaminen oli hiekasta ja sain hiekat pois kun irroitin polttoainetankin joka myös on peräkontissa. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
ruoste pois soodalla | f250 | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 09.04.2014 22:50 |
Ruoste suojaus? | Mika P | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 11.07.2012 20:41 |
Autojen ruoste tutkimusta | pjtk | Linkit | 2 | 20.04.2008 21:40 |
pientä ruoste turausta (hj61) | Heikki L | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.03.2006 11:03 |
HJ:n ruoste. | uretaani | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 13.01.2005 00:49 |