![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Hiluxiin lisää raideväliä?LN 170 Hiluxissa korkea lavakate - joka on kätevä - tuli mieleen, että olisiko raideväliä syytä olla vähän enemmän kun sitä näyttää muillakin olevan. Koko komeudella tuntui olevan korkeutta maasta mitattuna lähemmäksi 2,5 metriä. Vanteet on vakiot ja nakit on 235/85/16 ja mieleen tulee voisiko väliin laittaa pultattavat spacerit vai adaptereiksiko niitä sanotaan: http://www.youtube.com/watch?v=9eaeA...eature=related Sitten voisi ajatella levikkeitä pyöränkaariin. Minkähänpaksuinen pultattava adapteri olisi mahdollinen? Tämänsuuntainen saisi olla lopputulos: http://img03.carview.co.jp/trade/img...111205/01w.jpg
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Henkilökohtasesti koitan välttää speisereitä viimeseen saakka. Ei ole yks eikä kaks kertaa, kun on rengas lähteny kävelemään juurikin noiden eriksee pultattavien speisereiden takia.
Ennemmin vaihtaa vannetta negatiivisempaa eeteehen ![]()
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ei luonnistu linkin teko androidilla vielä, mutta offroadtarvikkeelta löytyy useampaa kokoa...
Ajettavuuden ja ohjausosien keston saat ainakin ihan uusiin uomiin !
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Offroadtarvike oli hyvä vinkki.
Itsellä ei spacereistä aikaisempaa kokemusta, ei heti hahmotu miksei ne pysyisi kiinni kun kerta vanteetkin pysyy, jarrusatulat pysyy, moottori pysyy jne. vaikka ovat pulteilla ja muttereilla kiinni? Onhan niissä mutterit tietysti vähän hankalassa paikassa kireyden tarkistamiseksi. Sensijaan erilaisia vanteita ja renkaita on tullut kokeiltua w123 Mersussa, ainakaan siinä ei ollut ongelmia jos ET muuttuu vakioon nähden, erilaiset renkaat oli erilaisia, leveämmällä oleva tuntuu kohdistavan enemmän voimaa ohjauksen osiin. Radikaalein kokeilu oli vakio 175/80/14" renkaan tilalla 215/80/15", olihan se eri tuntuinen ja välitys muuttui selvästi. Hyvin voi ajaa. Mikähän mahtaa olla LN 170 Hiluxin vakio ET? |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
On se toki halvin ja helpoin tapa levittää, en mä sitä sano. Ja kyllähän porukka ajelee niitten kans, mut ajattelin vaa sanoo oman mielipiteen noista. Ite koittasin jotai muuta... Esim 8" vanne -20 et, tai sit leveempää rengasta ja vannetta -44 eeteellä ![]() ![]()
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#6
|
||||
|
||||
![]()
mulla irtos tollanen alumiini spaceri 2vuoden ajon jälkeen. suosittelisin rautasta vastaava ei ole niin pehmeetä tavaraa. tai vaikka ihan sopia vanteita + levikkeethän hiluksi tarttee kanssa jos levittelee reilummin.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
[QUOTE=kippo86;933508]No jos on esim 35mm speiseri, niin siihen kohdistuu aika kova vääntövoima vertaa jos vanne olis suoraa akselissa...]
Teorissa saattaa olla näin, käytännössä ainakaan henkilöauto Mersussa ei ollut mitään oleellista ongelmaa vaikka vanteen ET vaihteli aika paljon, tarkkoja lukuja mulla ei missään tallessa. Mersu vieläkin mulla, jolla se on ollut kohta 20 vuotta. Toisaalta jossain traktorissahan on osat paljon vahvempia kun autossa, niissä laitetaan tupla ellei perät joissain käyttötarkotuksessa tripla renkaita. Ei mitään ongelmia paitsi se, ettei ne meinaa mahtua enää tielle ;-) Leveempi rengaskin muutes kiinnostas vaikka 265/75/16", toisaalta 235/85/16" renkaissa on lähes kaikki pinta jäljellä, ne menee hyvin vakiovanteelle ja kun kyse on talvirenkaasta, ei tämän leveämpi innosta, niistä saa käytettynä vähän kuin all terraineja ilman nastoja ja voi ajoissa ostaa uudet talvinastarenkaat. Siksi tuntus, että muunlainen vanne ja rengas menee hukkaan ellei tule joskus toistakin autoa, johon käy samankokoiset samaan aikaan. Varmasti on yks varteenotettava vaihtoehto silti erilainen vanne ja rengas, yks käytännön ongelma on se kun ei tiedä mikä tossa pitäs ET olla. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hiluxiin alavääntöä lisää | HAILUXI-07 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 14.03.2012 20:36 |
Vm. 2000 TD Hiluxiin lisää syöttöjä? | Hiluximies | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 30.12.2010 17:46 |
Hiluxiin lisää joustoja? | CityHilux | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 03.10.2008 12:58 |
Hiluxiin lisää joustoa | HiluMiks | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 11.01.2006 18:40 |