![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Ja taas piti käydä sapuskan jälkeen vähän puuhastelemassa, peräöljyjen tarkistusreikä + proppu tehtynä eli mutteri hitsattu sopivaan reikään ja pultti katkottu sopivan mittaseks + kupariprikka tiivisteeks: Sitten nappasin vanhasta peränkuoresta propun uusiokäyttöön, samoten G mersun takapanhardin toisen pään, porasin perän alapuolelle reiän ja hitsasin kahtapuolta 'putken' banjoon ja vanha proppu sen sisälle suojaan. Nyt ois taas tyhjennysproppukin mistä saa ainakin enimmät peräöljyt ulos. Saumasta tuli kyllä paljon tasasempi kuin mitä kuva näyttää ja hitsattu molemmin puolin joten luulis että pitää... Viimisenä tuli tekastua tuosta takaperän pinionin laipasta ns. double drilled version ![]() Ens viikolla jos kävis vaihtamassa migin pullon täyteen niin vois hitsata tuon putkipäädyn paikoilleen ja pääsis miettimään alapuolen panssaria/materiaalin lisäystä että kestää hieroa eikä mee puhki ihan heti...
Viimeksi muokannut mparty : 20.04.2013 18:21 |
#2
|
||||
|
||||
![]() Hitaasti mutta varmasti...
Jotenkin laiskasti etenee tämäkin mutta taas jotain pientä eli huohottimelle liitin kierteytettynä paikoilleen.
Ja tulihan nuo kääntöpäätkin rälläköityä irtaalleen kääntämistä varten. Jos sitä ens viikolla täyttäs sen migin kaasun ja sais haettua rautaa niin vois jousipetejä ja muuta jo ruveta työstämään osia odotellessa... Mikkoko se kaipas niitä kääntöpään holokin mittoja? Eli holkin halkaisija n. 71,6mm, pituus tuohon leikattuun kohtaa n. 19mm eli kokonaispituus jotain tuo + muutama milli ja seinämävahvuus holkilla 7mm luokkaa. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
No ni, Woikoskea taas sponsoroitu eli migin kaasupullo vaihdettu täyteen. Tästä intoutuneena hitsuuttelin tuon putkipäädyn paikoilleen, saa nähä pitääkö öljyt sisällä
![]() Postipoika oli saanu sylkyt ja solenoidit raahattua HongKongista asti tänne korpeen eli näistä pitäs rakennella noiden lukkojen ohjaus: Pitihän se heti vähän mallailla paikoilleen, tuohon 15mm raudasta laippa perän ja sylkyn väliin + suoja ettei kivet ja kannot murjo ja sylkyn männän kun liittää lukon haarukan akseliin -> pitäs pelata paineilmalla... Sitten vain ylimääräset reiät umpeen peltilaipoilla ja letkut paikoilleen ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Etuperän lukon ohjauksen suunnittelua ja askartelua...
Pientä lukon ohjauksen suunnittelua ja laipan askartelua töitten jälkeen.
Tollanen laippa ja noin se pulttautuu paikoilleen. Sylkyn etupäädylle tehty laippaan syvennys mihin istuu napakasti. Laipasta puuttuu vielä sylkyn kiinnityspulteille jengat, sylkky tulee läpipulteilla laippaan kiinni. Jos jotain tällaista suojaa sitten vielä sylkylle virittelis, ajatus oli että tuo tulis pulteilla kiinni tuohon laipan kylkiin ja akseliputkeen parista paikasta. Jos tuon pääty palasen laittaa tuohon suojaan niin suojaa myös akseliputken suuntaisesti sivulta sylkkyä, mutta pitänee porata nippu reikiä että pääsee enin sonta tuolta kulkeutumaan pois. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Flunssa vaivaa mutta pitihän se vähän käydä räpimässä...
Tommonen suoja sille sylkylle tuli sitten viriteltyä: Kiinni kahdella pultilla perän kuorissa ja yhdellä banjon kyljessä. Hitsasin vielä banjon kylkeen stopparin että jos tuon jonkun kiven päälle istuttaa pitäs vähän edes pistää hanttiin ennen kuin hajoaa... Samalla vauhdilla tekasin laipan tukkimaan tuon sähkömoottorin ylimääräset reiät. Enää ei lukon ohjaukseen tartte kuin haarukan akseliin hitsata kierrettä pätkä ja pitäs pelata kunhan vain ilmaa pukkaa sylkkyyn. Lukon merkkivalokin pitäs onnistua alkuperäsellä anturilla. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tää näyttää kyllä fiksulta paketilta tuohon lukkoon pitää ehkä matkia
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 5 (0 jäsentä and 5 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Horny Hod Dog, eli kiimainen Hodari | Mojoman | Maasturiprojektit | 19 | 08.12.2012 16:55 |
XJ Cherokeen tukivarret | P-KR#1 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 14.08.2009 19:41 |
xj cherokeen räjäytyskuvat | TEE-5 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 16.04.2009 22:05 |
O: xj cherokeen osia | mardu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 07.08.2007 08:29 |
xj cherokeen korkeus | mardu | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 26.02.2007 01:45 |