![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() No niin, taas ehti vähän puuhastelemaan. Molemmat perät tuli purettua ja välitykset tulossa postissa joten sekin homma etenee. Periin tulee Nitron 4.88:t ja krymppiholkit vaihtuu kiinteisiin, siinäpä isoimmat päivitykset stefojen ja muutamien laakerien lisäks. Uudet välitykset kun saa paikoilleen niin vois puuhastella tuon lukkojen ohjauksen paineilmalle niin sittenpä murikat olis valmiit. Pinnapultit on nyt siiretty uusille paikoilleen eli enää muutama proppu ja tuon putkipäätyn paikoilleen hitsaus ja murikka olis käännetty. Kardaaninlaippojen sovitteet tuli, takaperän laippaan tarttee porata uudet reiät ja sillä selvä, etuperän laipan koko ei riittäny uusille reiille vaan piti tilata valmiiks porattu uus laippa. Eli kardaanit pitäs nyt passata Jeepistä Tojon periin. Jos sitä seuraavaks hitsais tuon etumurikan loppuun proppuineen ni sais senkin valmiiks. Long Field Super Axlesin Super Set eli chromo tikut ja murrokset on menossa tilaukseen, saas nähä miten tuo setti sitten kestää meikäläisellä ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Moi,
> Eli kardaanit pitäs nyt passata Jeepistä Tojon periin Oliko ne keskitykset justiinsa? Vrt. Suzukin (Samurai) keskitykset on millin (halkaisija) isompia kuin tojotissa, pitää laittaa puolen millin soviterengas tai ratkaista asia jotenkin muuten, että kardaani varmastikeskittyy kunnolla laippaan. Hyvä öljyntäyttöaukko? :-D (linkkinä eikä kuvana kun on muuten vähän iso...) http://forums.offipalsta.com/attachm...chmentid=35375 Viimeksi muokannut Paavo : 20.04.2013 10:49 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jep ![]() Viimeksi muokannut mparty : 20.04.2013 10:51 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ja taas piti käydä sapuskan jälkeen vähän puuhastelemassa, peräöljyjen tarkistusreikä + proppu tehtynä
eli mutteri hitsattu sopivaan reikään ja pultti katkottu sopivan mittaseks + kupariprikka tiivisteeks: Sitten nappasin vanhasta peränkuoresta propun uusiokäyttöön, samoten G mersun takapanhardin toisen pään, porasin perän alapuolelle reiän ja hitsasin kahtapuolta 'putken' banjoon ja vanha proppu sen sisälle suojaan. Nyt ois taas tyhjennysproppukin mistä saa ainakin enimmät peräöljyt ulos. Saumasta tuli kyllä paljon tasasempi kuin mitä kuva näyttää ja hitsattu molemmin puolin joten luulis että pitää... Viimisenä tuli tekastua tuosta takaperän pinionin laipasta ns. double drilled version ![]() Ens viikolla jos kävis vaihtamassa migin pullon täyteen niin vois hitsata tuon putkipäädyn paikoilleen ja pääsis miettimään alapuolen panssaria/materiaalin lisäystä että kestää hieroa eikä mee puhki ihan heti... Viimeksi muokannut mparty : 20.04.2013 18:21 |
#5
|
||||
|
||||
![]() Hitaasti mutta varmasti...
Jotenkin laiskasti etenee tämäkin mutta taas jotain pientä eli huohottimelle liitin kierteytettynä paikoilleen.
Ja tulihan nuo kääntöpäätkin rälläköityä irtaalleen kääntämistä varten. Jos sitä ens viikolla täyttäs sen migin kaasun ja sais haettua rautaa niin vois jousipetejä ja muuta jo ruveta työstämään osia odotellessa... Mikkoko se kaipas niitä kääntöpään holokin mittoja? Eli holkin halkaisija n. 71,6mm, pituus tuohon leikattuun kohtaa n. 19mm eli kokonaispituus jotain tuo + muutama milli ja seinämävahvuus holkilla 7mm luokkaa. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
No ni, Woikoskea taas sponsoroitu eli migin kaasupullo vaihdettu täyteen. Tästä intoutuneena hitsuuttelin tuon putkipäädyn paikoilleen, saa nähä pitääkö öljyt sisällä
![]() Postipoika oli saanu sylkyt ja solenoidit raahattua HongKongista asti tänne korpeen eli näistä pitäs rakennella noiden lukkojen ohjaus: Pitihän se heti vähän mallailla paikoilleen, tuohon 15mm raudasta laippa perän ja sylkyn väliin + suoja ettei kivet ja kannot murjo ja sylkyn männän kun liittää lukon haarukan akseliin -> pitäs pelata paineilmalla... Sitten vain ylimääräset reiät umpeen peltilaipoilla ja letkut paikoilleen ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Etuperän lukon ohjauksen suunnittelua ja askartelua...
Pientä lukon ohjauksen suunnittelua ja laipan askartelua töitten jälkeen.
Tollanen laippa ja noin se pulttautuu paikoilleen. Sylkyn etupäädylle tehty laippaan syvennys mihin istuu napakasti. Laipasta puuttuu vielä sylkyn kiinnityspulteille jengat, sylkky tulee läpipulteilla laippaan kiinni. Jos jotain tällaista suojaa sitten vielä sylkylle virittelis, ajatus oli että tuo tulis pulteilla kiinni tuohon laipan kylkiin ja akseliputkeen parista paikasta. Jos tuon pääty palasen laittaa tuohon suojaan niin suojaa myös akseliputken suuntaisesti sivulta sylkkyä, mutta pitänee porata nippu reikiä että pääsee enin sonta tuolta kulkeutumaan pois. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Horny Hod Dog, eli kiimainen Hodari | Mojoman | Maasturiprojektit | 19 | 08.12.2012 16:55 |
XJ Cherokeen tukivarret | P-KR#1 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 14.08.2009 19:41 |
xj cherokeen räjäytyskuvat | TEE-5 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 16.04.2009 22:05 |
O: xj cherokeen osia | mardu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 07.08.2007 08:29 |
xj cherokeen korkeus | mardu | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 26.02.2007 01:45 |