Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #20  
Vanha 06.04.2013, 01:23
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis nuo paineet, mitä kerroit: onko mitattu oikealla mittarilla ja pääöljykanavasta/muualta isosta linjasta suodattimen jälkeen? (alkuperäinen mittari lievästi sanottuna epäluotettava).

Onko alkuperäinen turbo (vesijäähdytteisellä rungolla, öljyjäähdytteinen voi läpäistä paljon enemmän öljyä? arvaus, mistään en ole löytänyt tietoa)

Onko nuo mäntien öljyjäähdytyksen paineventtiilit kunnossa, siis jouset ei ole poikki/avautumispaineet samaa suuruusluokkaa ja suuttimet auki (siis ne bajoneettipultit, millä öljysuihkut kiinni lohkossa, ja että suihkut on auki, tukkeentuu joskus...) No, noita rikkinäisiä paineventtiilejä ei kyllä satu kenelleekkään muulle kuin minulle, ja minullekkin vain L-sarjalaisissa (hilux/läjä) mutta tarkista, öljynpaineet tyhjäkäynnillä tippuu äkkiä, jos jouset poikki vaikka parista...

Öljyn suodatin näkyy olevan alkuperäisellä paikalla, eihän ole mitään muutoksia, esim. öljynjäähdyttimen lähtöä tms, joka sotkee tuon "kaksikammioisen" öljynsuodattimen toiminnan (siis hodarissa on samassa patruunassa perinteinen päävirtasuodatin, ja lisänä sivuvirtasuodatin, mistä kuumana suodatettu öljy palaa suoraan öljypohjaan) onhan oikea suodatin? jos yksikammioinen (puuttuu se kumitiivisteellä oleva väliseinä sisästä) niin osa suodatetusta öljystä pääsee suoraan öljypohjaan, ja tuo alkuperäinen suodatin on paljon huonommin virtaava/saa kiinni pienempiä partikkeleja, toki tuo tarkkuus suodatetty öljy menee alunperinkin öljypohjaan.

Ja sitten haluaisin varoittaa tuosta kannen tiivisteestä: itse tilasin milneriltä tiivistesarjan yms. (mm. yhden männän, kun oli entisestä rengas poikki, ja oli niin hyvän näköinen, että vähän aikaa mietin, että tilaanko 5 kpl lisää ....
siis oli positiivinen yllätys, teräs vahvisteinen rengasura, mittatarkka (karkeasti mitattuna) ja muutenkin asiallisen näköinen.
Mutta tuohon kannentiivisteeseen: kaikki päällepäin näytti erittäin hyvältä, kaikki reiät oli millin tarkkuudella samassa kohtaa kuin entisessä, mutta: kesti vajaa 500km rauhallista sisäänajoa, ja sitten porsi! siis yksi liekkirengas "luhistui" palotilaan, ja suurimpana syynä oli se, että kohdistusholkin reikä oli noin millin puolessa liekkirenkaasta
Toki alkuperäinen kannentiiviste maksaa tuplasti sen, mitä koko milnerin tiivistesarja.... mutta tulipahan laitettua sekä halpa että hyvä, ja jos olisin ensin laittanut hyvän, niin tuo halpa olisi vaanimassa seuraavaa uhria
Tuo kannen tiivisteen vaihtohan on "helppo" homma: kansi pois, ja uudella tiivisteellä kasaan p.s turbon ja pakosarjan välinen tiiviste maksaa monta kymppiä

Ja jos tuossa sinun hodarissa (1hd-t) on kansi halki, niin lienee saanut huonoa kohtelua? siis puutteellista jäähdytystä, kenkää kylmällä koneella ja/tai sammutettu kuumana????

p.s nuo hdj:n kiertokangen laakeriongelmat: jotkut voi vaihtaa 200tkm välein, mutta MINÄ kasasin tuon oman koneen vanhoilla liuskoilla; palstigate (?) vahanauhalla mittasin välykset, ja oli "asennusvälykset", samoin sylinterit oli huomattavan hyvässä kunnossa, milnerin männänreikailla mitattuna renkaiden päitten välit oli asennusmitoissa n. 40mm yläkuolokohdan alapuolella, ja kynnellä ei tuntenut pykälää yläkuolokohdassa toki joskus kone käytetty auki, mutta lohko alkuperäinen, ja kk kaulat alkuperäisessä mitassa, runkolaakerin liuskoja/mittoja en tarkastanut... ("sattuneesta syystä"), mutta miksi nuo olisi mennyt, kun (työkäyttöä) on takana vasta reilu 700 tkm

kuvia profiilissa.
Eipä kannessa ollu mitää vikaa aattelin vain pistää uuren tiivisteen ku se kerran on irti... ja AINA käytetty tyhjäkäynnilla talvisin ennen liikkelle lähtöä ja kenkaa annettu VAIN normilämpöisellä koneella..

Öljynpaineet on mitattuu oikein oikealla mittarilla lohkon kyljestä, turbo on vesijäähdytteinen, ja ajattelin kokeilla tarvikekannentiivistettä, koska kannentiivisteen teko EI ole tähtitiedettä ja uskon että sen osaa tehä myös muutkin kuin tojotan alkuperäisosien valmistaja... Ootkos informoinu millneriä että sulla kävi tiivisteen kans noin?
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja

Viimeksi muokannut Häänrik : 06.04.2013 12:16
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään HDJ-80 lacrits68 O/M/V Ajoneuvot 1 09.07.2012 16:19
Myydään HDJ 80 inseneer O/M/V Ajoneuvot 10 04.04.2012 20:58
Myyty HDJ 80 Killer-Wo O/M/V Ajoneuvot 5 01.09.2009 09:29
HDJ-80 Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 9 02.04.2009 21:38
M / HDJ 80 O/M/V Ajoneuvot 8 07.03.2007 09:18


Sivu luotu: 13:34 (GMT +2).