Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.04.2013, 19:24
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Mitenköhän akselit mahtaa kestää ahtimen tuoman lisäväännön?

Pian ne on sullakin Volvon / Mogin / Toyon akselit.

Ei mitään hieno peli sulla. Odottelen kovasti miten ruuvi asettuu konehuoneeseen. Sulla nämä suunnitellut eksoottisemmat vempeleet kuten hydraulivinssi on tupanneet myös toteutumaan.
Kiitoksia kiitoksia! Itteekin hiukan jännittää kuinka tän ahtamisen kanssa menee, montako konetta sulatetaan ennenkuin löytyy sääföt.

Tuli talvella hommattua toinen imusarja.


Sitä tuli hiukna purettua:


Tämmösen alumiinilaipan askartelin joku viikonloppu ahtimelle:


Tämmönen paketti siitä on muotoutumassa. Tohon kaasuläpän ja alumiinilaipan väliin tarttee vielä 4omm lisää alumiinia johon jyrsitään kanava ilmalle. Sieltä samasta myös pultit kaasuläpän rungon läpi imusarjaan. Tottakai sit viä täytyy rakentaa kannakkaite imusarjaan sekä kanteen.



Vähä korkee paketti siitä tulee, mut eikös tällasen ahtimen kuulukkin tulla konepellistä läpi Viksumpaa varmaan olis hitsata tuo ahtimen laippa suoraan imusarjaan ja sit kaasuläppä ennen ahdinta, mutta mutta. Tälläsella kompinaatiolla vaan säilys kaikki kaasuläpän vermeet (vaijerin kiinnitykset, tyhjäkäyntimoottori, TPS yms.) alkuperäsillä paikoillaa, niin olis huomattavasti vähemmän muuttujia... Pääsee ainakin kohtuu helpolla testaan. Hiukan tuo orginaali 50mm kaasuläppä näyttää ahtaalta, mutta jos se vakion hengittää sen 180 hv niin eiköhän siitä ahdolla hiukan enempi läpi mee...

Huomenna taas koneistajan juttusille...

Jaa niin. Se flektin laakerihomma tuli pihalle viikonloppuna muutaman tunnin ajon jälkeen No nyt lähtee maatakiertävälle radalle se mekaaninen flekti ja tilalle sähkönen.

__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.04.2013, 19:43
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Thumbs up

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tapsala Näytä viesti

Jaa niin. Se flektin laakerihomma tuli pihalle viikonloppuna muutaman tunnin ajon jälkeen No nyt lähtee maatakiertävälle radalle se mekaaninen flekti ja tilalle sähkönen.
Nonni, nyt on asiallinen meininki! Eipähän lähde enään viskon laakerit irti pesästään.
__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.04.2013, 15:29
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tapsala Näytä viesti
"...Tohon kaasuläpän ja alumiinilaipan väliin tarttee vielä 4omm lisää alumiinia johon jyrsitään kanava ilmalle. Sieltä samasta myös pultit kaasuläpän rungon läpi imusarjaan. Tottakai sit viä täytyy rakentaa kannakkaite imusarjaan sekä kanteen...."
Oisko turvallisempi laittaa väliin vain sopiva ahtoputki ja kiinnittää ahdin tukevasti lohkoon/kanteen, tms.? Meinaan jos imusarjaan tulee noin iso paino, jota vielä hihnan kireys kuormittaa, niin mahtaa imusarjan pultit olla kovalla rasituksella ja tiedossa painevuotoja...?
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.04.2013, 21:37
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Oisko turvallisempi laittaa väliin vain sopiva ahtoputki ja kiinnittää ahdin tukevasti lohkoon/kanteen, tms.? Meinaan jos imusarjaan tulee noin iso paino, jota vielä hihnan kireys kuormittaa, niin mahtaa imusarjan pultit olla kovalla rasituksella ja tiedossa painevuotoja...?
Totakin oon miettinyt kyllä... Jokatapauksessa se kansi vaatii tukiruatoja ihan reilusti, jos sen siihen päälle lätkäsee. Osia en oo viä koneistajalle saanut kiikutettua kuiteskaan...



Ja viikonlopun touhut pähkinänkuoressa:

Selvis syy miks ne laakerit kauheen huonosti pysy siä pesässään:


Siihen meinas mun päivä mennä pilalle, mut sit muistin et syksyllä tuli ostettua alumiinipuikkoja No kemppi tulille ja yrittän. ensin tietty hiukan putsasin ja avasin halkeemaa rälläkällä:


Jonka jälken yhen puikon siihen upotin. Saas nähä kuinka kauan kestää


Sit hiukan hioin ylimääräsiä pois ja tadaa:


Sit laakerit paikalleen ja paska nippuun:


Sit samlla vaihtelin sen toisen moniurahihnapyörän laakerin:


Ja uutta tilalle:


Ton laakerin tunnus on FAG 6203 RS, jos joku muu sitä tarvii...

Sit rupesin suunnitteleen etusohvien korvaamista hiukan paremmin tukevilla jakkaroilla, tämmöset tuli talvella ostettua:



Ja tämmösen vyöt on kans molempiin penkkeihin:


Saatta hiukan olla överkillia pistää 3" leveet 6-pistevyöt... Mut jätän kyllä orginaalivyötkin paikalleen, hiukan näppärämmät käyttää suunnistuksessa...

Tämmöstä tänään, huomenna jotain muuta...
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.07.2013, 17:16
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Päivitellään hiukan tätäkin rojektia...

Tässä keväällä Nokialla kurvaillessa tein sellasen huomion et eturenkaat lähtee kauheen huonosti nouseen kallionreunaa ylös. asiaa tutkittuani totesin et etutukivarret on ihan liian pystyssä ja rengas ikäänkuin pyrkii taittuun auton alle kun se kohtaa esteen...

No laiskana teetin laaserissa tällaset levynkappaleet:


Sit niistä askaretlin tällasen palkin:


Ja sit auton alle:



Tämmöset montut tartti tehä laatikon kannakekumin pulteille:


Pikkasen toi palkki jäi viä vaiheeseen, kun tarttee teettää uudet puslapesät ja taikuroida niiden välille putkee. Tän operaation jälkeen auton normikorkeudessa tukivarret on vaan miedosti viistossa ylöspäin. Saa nähä mikä on vaikutus tälla operaatiolla...

Sit länttäsin muokatun simpukan paikalleen:


Ja letkut kiinni sylinteriin:


Työkaveri joutessaan sorvaili mulle tällesen spesiaalimutterin:


Eli pallonivel on tollasella holkilla kiritty paikalleen ja tuo yläpuolella oleva pultti tietty lyhennetään vielä soppeliksi...


Sit ameerikasta tuli tällanen jäähdytin laatikkoöljyille:



Toi tulee nokalle pokittain syylärin tilalle, kun se vaihtaa paikkaansa katolle. Jäähdyttimeksi tilasin täysalumiinisen A6 audiin tarkotetun ison jäähdyttäjän, kun sellasen edullisesti ebaysta löysin. Pitäs saapua ihan lähiaikoina...

Nyt tarttee valmistautua ekaan Venäjänreissuun, tosin repsikkana menee tää reissu...
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.07.2013, 21:42
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.444
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tapsala Näytä viesti
Tässä keväällä Nokialla kurvaillessa tein sellasen huomion et eturenkaat lähtee kauheen huonosti nouseen kallionreunaa ylös. asiaa tutkittuani totesin et etutukivarret on ihan liian pystyssä ja rengas ikäänkuin pyrkii taittuun auton alle kun se kohtaa esteen...
Tuo on ihan perusongelma jota monet ei tunnu ymmärrtävän/ hyväksyvän; nelilinkki on kyllä hyvä ja toimiva, mutta vaatii oikeasti hyvin toimiakseen sen että tukivarret on mahdollisimman lähellä vaakatasossa. Mitä pystymmässä on, sitä paskemmin kulkee tiellä ja sen huonommin etenee maastossa. Vähän sama asia takanakin ZJ:ssä ja TJ:ssä kun niissä on takanakin nelilinkki.

Yksi hyvä vaihtoehto jos ei halua pitkiä tukivarsia alkaa rakentelemaan ja miten pärjää lyhyilläkin kohtuuhyvin, niin pitää korinpuolen kiinnikkeet sellaisenaan, ja nostaa akselinpuoleisia kiinnikkeitä niin että alatukivarsien kiinnikkeet on akseliputken tasalla, ja ylätukivarsien kiinnikkeitä nostaa vastaavan verran että pysyy asetukset oikeana (käytännössä tarttee rakentaa etuakselille trussi ja pätkäistä alkuperäiset ylätukivarsien kiinnikkeet akselista veks). Pitkät tukivarret oikein tehtynä toki on paremmat.

Mitkä varret meinasit tuonne laittaa?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.07.2013, 21:55
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Mitkä varret meinasit tuonne laittaa?
Ihan sellaset DIY -malliset Orkkis puslia aattelin käyttää, mut täytyy sorvauttaa pesiä niille...
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.07.2013, 22:22
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.444
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tapsala Näytä viesti
Ihan sellaset DIY -malliset Orkkis puslia aattelin käyttää, mut täytyy sorvauttaa pesiä niille...
Katoppa huvikseen sellaisia kuin metalcloak duroflex- puslia. Yhdistää flexjointtien ja kumipuslien hyvät puolet. Ainakin jenkkilästä on kuulunut paljon kehuja, tosin pitkäikäisyydestä ei oikein vielä pysty sanomaan kun ei ne siellä kovin kauaa ole ollut myynnissä. Toiminnan puolesta pitäisi olla erittäin hyvät.

Jos perinteisiä kumipuslia meinaat käyttää, niin edes alkuperäiset Cleviten kumipuslat molemmissa päissä tukivartta ei tahdo kestää kovin pitkään metsäkäyttöä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 01.07.2013, 21:46
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tapsala Näytä viesti
Nyt tarttee valmistautua ekaan Venäjänreissuun, tosin repsikkana menee tää reissu...
mihis päi lähette?
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 01.07.2013, 21:56
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja young n dum Näytä viesti
mihis päi lähette?
Jostain Imatran seutuvilta me käsittääkseni mennään yli, et sen ja laatokan välissä...
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään 1994 Jeep grand cherokee unlimited 5.2 puretaan kkari O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 6 23.04.2014 07:37
Myydään Jeep Cherokee 3,7 Limited 2002 mbakiepo O/M/V Ajoneuvot 1 20.09.2011 10:32
Myydään Grand Cherokee Limited jappe O/M/V Ajoneuvot 2 25.07.2009 23:22
Myydään Jeep Grand Cherokee 4.0 Limited Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 1 16.06.2009 14:59
M:JEEP CHEROKEE -90 LIMITED V.A.PAHTAJA O/M/V Ajoneuvot 2 01.08.2007 19:09


Sivu luotu: 14:49 (GMT +2).