![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() ei johdu hdjssä öljypumpusta kiertokangen laakeriviat! ton topikin ku lukee niin asia valaistuu. ne tarvis vaihtaa 200tkm välein ![]() http://slck.net/viewtopic.php?t=3079...j+kiertokanget
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Mitä tarkottaa ku männän päällä on numero 2 ja kirjain B? pitääs renkaat tilata
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
2B= Männänlaen muotoa mahdollisesti. (minkä mallinen palotila männässä) Valmistajan tunnus,Asennussuunta .. voi olla myös ihan nuolella merkitty. Jos löydät männän päästä muita numero sarjoja esim halkaisija ym jotain apuja olis.. Jos ei muuta niin moottorikoneistamoon mäntä mukana.. Kantsii mitata männänrengas urat et ei ole kuluneet väljäks ettei käy sillein et ura on esim 2,5mm ja uusi rengas 2.2mm eli ei silloin pelitä. vinkkinä vaan... Viimeksi muokannut hunter hdj : 02.04.2013 11:30 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
henkka meinas ilmeisesti ettei iltasin ole tarpeeks tekemistä,kun hdjii piti nuin mennä särkee.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Onhan sulla -Häänrik- korjausopus koneen kasaukseen ?
se pyörii ainakin torrenttina jossain, mulla oli se tulostettuna kansioon, tais olla liki 200 sivua, annoin sen äskettäin -Pikku F- nimimerkille, eli SLCK ry.n pj lle (Mika Vänttinen) silt varmaan sais sen lainaks ainakin postikulujen hinnalla, luulisin...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
Siiton hyvä käyrä lunttaamas välillä
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
HJ61 MMC |
#8
|
|||
|
|||
![]() Öljynpaineista:
Siis nuo paineet, mitä kerroit: onko mitattu oikealla mittarilla ja pääöljykanavasta/muualta isosta linjasta suodattimen jälkeen? (alkuperäinen mittari lievästi sanottuna epäluotettava).
Onko alkuperäinen turbo (vesijäähdytteisellä rungolla, öljyjäähdytteinen voi läpäistä paljon enemmän öljyä? arvaus, mistään en ole löytänyt tietoa) Onko nuo mäntien öljyjäähdytyksen paineventtiilit kunnossa, siis jouset ei ole poikki/avautumispaineet samaa suuruusluokkaa ja suuttimet auki (siis ne bajoneettipultit, millä öljysuihkut kiinni lohkossa, ja että suihkut on auki, tukkeentuu joskus...) No, noita rikkinäisiä paineventtiilejä ei kyllä satu kenelleekkään muulle kuin minulle, ja minullekkin vain L-sarjalaisissa (hilux/läjä) mutta tarkista, öljynpaineet tyhjäkäynnillä tippuu äkkiä, jos jouset poikki vaikka parista... Öljyn suodatin näkyy olevan alkuperäisellä paikalla, eihän ole mitään muutoksia, esim. öljynjäähdyttimen lähtöä tms, joka sotkee tuon "kaksikammioisen" öljynsuodattimen toiminnan (siis hodarissa on samassa patruunassa perinteinen päävirtasuodatin, ja lisänä sivuvirtasuodatin, mistä kuumana suodatettu öljy palaa suoraan öljypohjaan) onhan oikea suodatin? jos yksikammioinen (puuttuu se kumitiivisteellä oleva väliseinä sisästä) niin osa suodatetusta öljystä pääsee suoraan öljypohjaan, ja tuo alkuperäinen suodatin on paljon huonommin virtaava/saa kiinni pienempiä partikkeleja, toki tuo tarkkuus suodatetty öljy menee alunperinkin öljypohjaan. Ja sitten haluaisin varoittaa tuosta kannen tiivisteestä: itse tilasin milneriltä tiivistesarjan yms. (mm. yhden männän, kun oli entisestä rengas poikki, ja oli niin hyvän näköinen, että vähän aikaa mietin, että tilaanko 5 kpl lisää .... siis oli positiivinen yllätys, teräs vahvisteinen rengasura, mittatarkka (karkeasti mitattuna) ja muutenkin asiallisen näköinen. Mutta tuohon kannentiivisteeseen: kaikki päällepäin näytti erittäin hyvältä, kaikki reiät oli millin tarkkuudella samassa kohtaa kuin entisessä, mutta: kesti vajaa 500km rauhallista sisäänajoa, ja sitten porsi! siis yksi liekkirengas "luhistui" palotilaan, ja suurimpana syynä oli se, että kohdistusholkin reikä oli noin millin puolessa liekkirenkaasta ![]() Toki alkuperäinen kannentiiviste maksaa tuplasti sen, mitä koko milnerin tiivistesarja.... mutta tulipahan laitettua sekä halpa että hyvä, ja jos olisin ensin laittanut hyvän, niin tuo halpa olisi vaanimassa seuraavaa uhria ![]() Tuo kannen tiivisteen vaihtohan on "helppo" homma: kansi pois, ja uudella tiivisteellä kasaan ![]() ![]() Ja jos tuossa sinun hodarissa (1hd-t) on kansi halki, niin lienee saanut huonoa kohtelua? siis puutteellista jäähdytystä, kenkää kylmällä koneella ja/tai sammutettu kuumana???? p.s nuo hdj:n kiertokangen laakeriongelmat: jotkut voi vaihtaa 200tkm välein, mutta MINÄ kasasin tuon oman koneen vanhoilla liuskoilla; palstigate (?) vahanauhalla mittasin välykset, ja oli "asennusvälykset", samoin sylinterit oli huomattavan hyvässä kunnossa, milnerin männänreikailla mitattuna renkaiden päitten välit oli asennusmitoissa n. 40mm yläkuolokohdan alapuolella, ja kynnellä ei tuntenut pykälää yläkuolokohdassa ![]() ![]() ![]() kuvia profiilissa. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään HDJ-80 | lacrits68 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 09.07.2012 16:19 |
Myydään HDJ 80 | inseneer | O/M/V Ajoneuvot | 10 | 04.04.2012 20:58 |
Myyty HDJ 80 | Killer-Wo | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 01.09.2009 09:29 |
HDJ-80 | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 02.04.2009 21:38 |
M / HDJ 80 | O/M/V Ajoneuvot | 8 | 07.03.2007 09:18 |