Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.04.2013, 08:55
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

Meinaatko tänään värkkäillä? Voisin tulla vilkaseen miltä näyttää..

__________________
HJ61
MMC
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.04.2013, 09:59
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Ei muuta tsemiä projektiin!

Paljonkos oli mittarissa kilsoja?
630 000 ja kerran jo viritysten yhteydes tehty tuo remontti kuuulemma
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ssuvik Näytä viesti
Meinaatko tänään värkkäillä? Voisin tulla vilkaseen miltä näyttää..
Kyllä tarkotus ainaki mennä palloilemaan hallille... sooda loppui nii aika vähä on tekemistä mutta kyllä ihmettelemään saa tulla =)
soittele ku oot tulonpäällä
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja

Viimeksi muokannut Häänrik : 01.04.2013 10:05
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.04.2013, 10:40
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Onko öljynpaineista ollu tietoa?
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.04.2013, 12:12
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Näyttäs siltä, että öljypumpun teho kadoksissa. Tojotissa yleistä, että viimeselle kaulalle tulee vauriot ku ei saa voitelua ennään. Vika yleinen myös 4-sylinterisessäkin, kuten vasta yhden kohdalla nähtiin. Nelosen kaula oli hiottu ennestään, ja uusiks hiottettiin. Ja samalla rengastus jne koneeseen... Sekä kansi uusiksi, kun entinen oli päässyt halkeaan.
Ompa tallin lattialla yks d4d konekkin, missä öljypumppu lauennut ajossa ilman mitään varotusääniä. Koneella hajotes ajettu n. 330tkm, johon toi pumppu ois pitänyt olla jo vaihdettu. Yleensä 250-270tkm vaihdettu näihin.

Mut kyllä se siitä, ja tekemällä oppii ja muistaa seuraavaa konetta aukastaessa et mitä sen purkamisen kaa piti tehdä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.04.2013, 12:57
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Öljynpaineet ollu tyhjäkäynnillä 1bar ja kierroksilla 2,5
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.04.2013, 13:25
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Mite kylmällä moottorilla ollut? Noi vaikuttas lämpimän koneen arvoille. Itsellä 2.5dsl kylmänä 6bar ja kuumana sit 1,5barin luokka tyhjäkäynnillä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.04.2013, 13:29
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrden Näytä viesti
Mite kylmällä moottorilla ollut? Noi vaikuttas lämpimän koneen arvoille. Itsellä 2.5dsl kylmänä 6bar ja kuumana sit 1,5barin luokka tyhjäkäynnillä.
Lämpösellä moottorilla, kylymänä 3-6bar
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.04.2013, 13:29
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Ei kai toi baarikaan enää isoo vikaa vaadi että vaurio alkaa syntyä.. Tämä siis luotettavalla mittarilla todettu?
Omassa HJ61:sessä oma mittari ei paljoa värähdä ja pitäis uskaltaa mitata todelliset paineet.
Silloin kun voitelu ei riitä pitämään pintoja erillään niin vaurio etenee nopeasti ja varsinkin alaväännön käyttäminen maksimoi laakeriin rasituksen. Suuri vääntö->suuri voima-> pienet kierrokset-> alhainen öljynpaine sekä riittämätön liukulaakerin liukunopeus liukupintojen mekaaniseen irroitukseen.

Termit on unohtunu mutta pointti on se että kun varsinkin isolla vaihteella heikentyneellä voitelulla lyö lapun lattiaan niin sorvi laakereissa käynnistyy, edes motoruppi ei sitä estä saati auton nokalta löytyvä merkki.

Kannattaa siis samalla laittaa voitelu kuntoon ja jos mottia on piristetty ja renkaita suurennettu niin pitää mielessä että voimansiirto tarvii riittävän pyörimisnopeuden täydellisen voitelun varmistamiseksi.
Aina kun nautit siitä 1000rpm alkavasta väännöstä niin voisit ajaa ilman öljyjäkin.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.

Viimeksi muokannut helmapelti : 01.04.2013 13:33
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään HDJ-80 lacrits68 O/M/V Ajoneuvot 1 09.07.2012 16:19
Myydään HDJ 80 inseneer O/M/V Ajoneuvot 10 04.04.2012 20:58
Myyty HDJ 80 Killer-Wo O/M/V Ajoneuvot 5 01.09.2009 09:29
HDJ-80 Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 9 02.04.2009 21:38
M / HDJ 80 O/M/V Ajoneuvot 8 07.03.2007 09:18


Sivu luotu: 15:12 (GMT +2).