Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.03.2013, 01:48
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.03.2013, 06:47
karisa:n Avatar
karisa karisa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.11
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 664
Perusasetus

Kuljetin aikoinaan vähän isompaa satellittilautasta, Nurmijärveltä päästiin melkein perille kun polliisi näki No sakothan siitä tuli, jos oisin laittanut reunaan kiinni perämoottorin niin ei ois tullut, vanhempi konstaapeli kertoi. Elikkä ei saa tulla yli.

ps. pystyssä sen ois saanut kuljettaa, halkaisija n. 2.6m
__________________
Hilux 2.4TD + MADzuki 3.0
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.03.2013, 08:38
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.708
Perusasetus

Matin linkkaamassa asetuksessa puhutaan kuormakorista niin se tarkoittanee laidallista lavaa, eli lavettimallisten trailereiden osaltako ylitys saa olla 0,35m enemmän kuin etuakselin leveys? vai miten tämä luetaan ja tulkitaan???

45 § (24.4.1998/291)

Tavarakuljetus

1. Ajoneuvoa ei saa kuormata siten, että kuorma sivusuunnassa ulottuu ajoneuvon korin tai kuormatilan ulkopuolelle. Jos ajoneuvossa ei ole kuormakoria, kuormatilassa oleva kuorma ei saa ylittää ajoneuvon etuakselin kohdalta mitattua leveyttä enempää kuin 0,35 metriä. Tämän momentin rajoituksia ei kuitenkaan sovelleta veneen kuljetukseen. (25.6.2009/487)

no jos lavan levittäminen hyväksytään jollakin "plasebo" vaikutteisella virityksellä ja se maksaa muutamia kymppejä niin eihän se mahdoton ajatus ole. tosin nämä(kin) on monesti niin tulkinnallisia asioita konttorilla että mitä hyväksytään ja hinnoittelukin perustuu mielivaltaan jotta mikä on pieni ja mikä suuri muutoskatsastus!! esim. viime syksynä rekisteröintikatsastin pick-uppia niin täti meinasi rahastaa muutoksista erikseen, piti tuoda selkokielisesti esille että muutokset rekisteröintikatsastuksessa sisältyy hintaan eikä niistä erikseen tarvitse maksaa!!!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.03.2013, 10:56
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Kertokaahan joku nyt oikeesti miten toi trailerin muutos katsastaminen menee eli ostanko itelle jonkun kilvissä olevan 500 muulin raadon ja teen siitä mieluisen eli vain vetoaisa jää aluperäistä ja pari kymppiä maksaa katsastus?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.03.2013, 20:39
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Levittäminen?


Ulkomuistista vuosikymmenten takaa.... vaillinaisesti päivitettynä:

Siis tuo kärryn levittäminen on hivenen vaikeaa, itse alkaisin hakemaan lisä leveyttä leveämmillä renkailla (että ei painu niin herkästi kelirikkoteillä...), ja hivenen ulospäin levittävillä vanteilla....
Ja tekisin sitten lokasuojat "vahingossa-" pikkasen liian leveäksi....

siis nykyään ei enää varmaankaa saa levittää sen takia että pitää saada kuljettaa leveämpää.... (arvaus)

Mutta käy konttorilla kysymässä, että voitko laittaa leveämmät renkaat, kun nuo kapeat pyrkii painumaan niin herkästi kelirikko aikana tiehen....

Ja kun nuo leveämmät renkaat vaatii leveämmän vanteen....
ja kun tuonne sisäänpäin ei voi levittää, niin voiko raideleveyttä lisätä, esim. kuten henkiläautossa?....

Ja sitten vaihtoehtoiseksi rengaskooksi tuo leveä, nimittäin nuo trailereiden laakerit muodostuu lyhytikäisiksi, jos off settiä muutetaan

(siis juurikin ostetut nastarenkaat toimii hyvin jäätyneellä pinnalla...)
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.03.2013, 20:46
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

Mikä muka estää levittämästä kuormatilaa ja muutos katsastamaan sen, ilman renkaiden kanssa puljausta. Tekee vaan lavasta leveämmän laittaa valot kuntoon ja muutos katsastamaan
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.03.2013, 21:14
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
siis nykyään ei enää varmaankaa saa levittää sen takia että pitää saada kuljettaa leveämpää.... (arvaus)
Mikään ei estä. Mutta mistään Muuli 500:sta ei saada traileria tehtyä, syystä:
•kantavuus ei riitä (valmistaja sanelee kokonaismassan)
•kärrystä pitää puolet säilyä alkuperäisenä että se voidaan tulkita samaksi eli karkeesti korirakenteen kestää vaihtaa, mutta ei sitten aksel(ia/eita)/runkoa enää
•rakenteelliseen lujuuteen vaikuttavia (=runko)muutoksia ei voi tehdä ilman valmistajan lupaa (tuskinpa saa tehdasrakenteiseen kärryyn)
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.03.2013, 20:35
osilpi osilpi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sipoo
Viestit: 565
Perusasetus

Tosiaan yli 50% pitää olla alkuperäistä, että identiteetti säilyy. Toki sitä jäljelle jäävääkin osuutta saa korjata.
Tulkinnanvaraiseksi asian tekee se, ettei peräkärryille ole prosenttitaulukkoa.

Tuli kerran muutoskatsastukseen kärry, jossa oli vanhaa juurikin pätkä runkoaisasta. Omistaja kyllä väitti muuta, mutta puusilmäkin näki, että runko, akselit, lava, valot jne oli kaikki uutta. Tarkoitus oli kiertää aisa- ja jarrusääntöjä. Hylkyyn tämä kärry siis meni.
Tiedän kyllä, että sama kärry muutoskatsastettiin toisen tahon toimesta sellaisenaan.


Kuormatilasta:

Lavettimallisen kärryn lava on se kuormatila eli sitä ei saa ylittää sivusuunnassa. Mutta lavaa voit levittää ja muutoskatsastaa.

Lavamallisen kärryn lavan sisäosa on se kuormatila. Kuorma ei siis saa ylittää sisäosaa sivusuunnassa (ts kuorma ei saa ulottua erillisten lokasuojien päälle). Siinä ei auta lokasuojien levittäminen mitään. Pitäisi levittää sitä itse lavaa ja muutoskatsastaa.

Sanamuotohan on: "Ajoneuvoa ei saa kuormata siten, että kuorma sivusuunnassa ulottuu ajoneuvon korin tai kuormatilan ulkopuolelle". Jos kuorma ulottuu lavamallisen kärryn lokasuojien päälle, niin silloin ollaan kuormatilan ulkopuolella = ei käy.
__________________
-Toyota Camry 2.4 2002
-Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982
-Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014
-Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty profiilia esim lavan reunojen rakentamiseen akp O/M/V Muut 4 18.02.2011 17:21
Paljonko Renkaat saa tulla yli? Jeepz Tekniikka & Jutustelu 13 07.12.2009 22:36
Takavalojen sijoitus sivusuunnassa? mikjus Tekniikka & Jutustelu 13 21.12.2004 00:40
Tais tulla uus talavi Kupla Tekniikka & Jutustelu 10 16.05.2004 10:02
Alkaa tulla syksy Lars Rakas Päiväkirja 0 04.09.2002 05:45


Sivu luotu: 16:37 (GMT +2).