![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Heitetäänpäs "Essonbaari"-arvaus kehiin. Renkaissa on kokoeroa ja siten nelikko päällä on etuakselilla joko veto tai jarrutus koko ajan. Nappinelikkohan toimii alipainekellolla ja toisinpäin ymmärtääkseni jousella? Jousi ei jaksa vetää 4->2wd ennenkuin veto/jarrutus poistuu hetkeksi, esim. nopea nykäys kaasulla. Tämän takia keppinelikkokin lähtee herkemmin pois nelikolta kun peruuttaa sen metrin pari jolloin etuakselilla käy "löysä" kohta eikä akseli hannaa vastaan kumminkaan päin. Omassa kepillisessä joutuu juuri kaasulla tai pakilla nykäisemään 2wd:lle vaihtaessa.(vaihtoehto olisi runsas voimankäyttö ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Ei hajoa mitään jos vauhdissa vaihtelee nopeeta nelikkoa tai takavetoa jos napikat on kiinni. Voi vaikka satasen vauhdista heittää nelikon päälle ilman ongelmia. Ongelmia tulee jos yrittää kytkeä nelikkoa päälle sillon kun takapyörät sutii. Tuo pieni napsahdus on todennäköisesti kuulunut siitä kun siirtäjä siirtyy takavedon puolelle. Vedossa se ei pääse liikkumaan mutta kun kaasua höllätään niin kuuluu pieni napsahdus kun siirtäjä liikahtaa takavedon asentoon. Kylmällä jakiksella nelikko lähtee pois kun ajelee vähän kengurua. Jos nelikko on pitänyt napsutusta etenkin kääntyessä ja nyt pamahti kunnolla niin todennäköisesti murros antautui.
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Niin, "aina paremmat taakse" siitä se sitten jäykällä. Ylipäänsä se mistä mm. 40 sarjaisten Berttojen hanskalokeron kannessa varoitellaan, on aika tuntematon monelle. Ajellaan varoiksi nelikolla vaikka olisi pitoakin.
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Nimenomaan kokeilleena en voi kehottaa ketää tekemään moista kytkentää. Tervetuloa vaan kokeilemaan sitä oman ranteen kestävyyttä. ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Pajerossa se meneeki ihan keveesti kunhan renkaat suorassa eikä luisuttele mikään nurkka. Tiiä sitte näistä tojotista.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Toyotan oma ohjekirja neuvoo vaihtamaan takavedon nelivedoksi vauhdissa nappinelikolla sekä pelekällä kepillä toimivissa nelikoissa.
Napikset pitää tietenkin olla lukittu asennossa. Tällöin täytyy ajaa suoraan luonnollisesti. Itse 4 erityyppistä Land Cruiseria omistaneena ja useita ajaneena voin allekirjoittaa tämän ohjeen. Elo lopetetaan se hötkyily sen nelikon kytkemiseestä Toyota merkkisissä maastoajoneuvoissa. Mikäli silloin kuuluu rutinaa niin silloin pyörien halkaisijoissa on merkittäviä eroja. Pari milliä ei tunnu missään. Suzukeissa voi toimia aivan samalla tavalla. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
kyllä nappi neliveto menee päällä ihan napista ja vauhdissa. pyörien pyörintä eron ollessa liian suuri rengaskoosta tai kaasujalasta johtuen, ei mikään neliveto missään merkissä mene ääneti päälle.
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
No onkos pajerossa systeemi missä se kepin liike venyttää jousen mikä sitten kun otollinen hetki koittaa , irroittaa sen etuvedon?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hj60 neliveto ei kytkeydy | Jacris | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 07.12.2011 21:38 |
hj60 neliveto päällä tahtoo puskea | taika | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.02.2010 23:39 |
HJ60 neliveto takkuaa? | samid | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 27.08.2006 08:38 |
Rikki | mikk0 | Mikk0lle Sattuu Ja Tapahtuu | 4 | 03.05.2006 18:19 |
Pyyhkijänmoottoriko rikki | Jess | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 21.01.2006 19:29 |