![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Vai tämmöstä tällä erää
![]() ![]() Viimeksi muokannut Dectane : 19.03.2013 20:48 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
aika hyvinhän noi hdj vakio murrokset kestää. saattaa tulla ongelmaksi tiheillä välityksillä lautaspyörän kestävyys...
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
No nyt oli Kiitolinja tuonut lisää tavaraa tontille:
eli nyt olis vajaa 2kpl taka-akseleitakin. Pääsee purkamaan ja suunnittelemaan tuotakin. Jos tuon Jeepin sais tällä viikolla vielä leimaan niin vapautus tuota tallitilaa ja pääsis tosissaan noiden akseleiden kimppuun. Oli Kiitolinjat vieny puhelinpiuhat mennessään ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Takajarrut...
Ensimmäinen uusi pulma tuli vastaan, nuo isommat hodarin levyjarrut ei mahu suunniteltujen 15" vanteiden kans pyörimään eikä tuossa toisessa akselissa ollukkaan jarruja paikoillaan?
Nyt tarttee sitten taustalla mietiskellä uutta jarrusettiä taka-akselille... Kardaanikäsijarrukaan ei oikein helposti istu tuohon NP231:sen jatkoks. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Paljos noista Toyotan akseleista muuten joutui köyhtymään? XJ:ssä on sinänsä helppo tehdä akseliswappi, kun ei tartte pelleillä ABS:ien kanssa. ZJ:ssä rajoittaa aika lailla, kun pitäisi jotenkin saada paritettua ABS- kehät ja tunnistimet vaihdettaviin akseleihin..
edit: Miksei istu kardaanikäsijarru 231:n jatkoksi? Siinähän on mukavasti paikat kiinnikkeelle häntäkappaleen pulttien alle (jos uskoo että häntäkappale kestää ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 21.03.2013 12:41 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ei oikein luonto riitä luottamaan tuohon jakolaatikon kuoren kestämiseen, on se sen verran hepposen olonen. Katotaan nyt ensin miten paljosta tuo on kiinni 15" vanteilla, mitä muita optiota tuohon olis, jne. ainakin ensin. Viiminen vaihtoehto on laittaa ne 16" vanteet ja kumit mutta ku ei millään viittis... |
#9
|
||||
|
||||
![]() Suunnittelua ja purkua...
Taka-akseli purkautuu, enää navat irti ja vois ruveta plasmaamaan tojon kiinnikkeet pois ja hitsaamaan perän alapintaan ja alareunaan hieman panssaria. Varaperäkin näyttää hyvältä. Eikä lukossakaan näyttäs olevan mitään kulumaa.
Tojo romukasa kasvaa pikku hiljaa, kallistuksen vakaimia, panhardi, jarruputkia, jarrukilpiä... ![]() Raidetangon ja ohjauksen sunnitelmat rupee selkiämään, tuohon vielä ainesputkesta raidetanko ja oikean mittainen ohjauksen tanko niin se vois olla siinä: Ja raidetanko tulis kiinni hodarin ohjaushilppeisiin akselissa eikä raidetangon hilppeisiin kun näyttäs että nousee siten paremmin ylös suhteessa akseliputkeen. Kuskin puolelle tulee RHD:n versio niin pitäs passata hyvin paikoilleen ja sitten nuo raidetangon hilppeet voi vain suoraan leikata pois tuolta akselin takapuolelta. Etuperämurikan pyöräytys ja murikan pinnapulttien uudelleen sijoitus näyttäs onnistuvan Hiluxin murikan kuoria hyväksi käyttäen. Kolme pinnapulttia näyttäs olevan symmetrisesti sijoitettu tuohon kuoreen eli tuolla Hiluxin tyhjällä murikan kuorella voi 'siirtää' nuo 3 pinnapulttia toiselle puolelle niin hodarin murikka pitäs olla sitten huomattavasti helpompi saada suoraan paikoilleen. Eli ensin hitsaa tuon lukon reiän ja lautaspyörän kolot ja vanhojen pinnapulttien reiät umpeen, 'siirtää' nuo 3 pinnapulttia tuolla kuorella toiselle puolelle ja sitten hodarin murikalla/tiivisteellä merkkaa loput reiät ja murikka pitäs olla pyöräytetty. Paitsi että perän etupuoli pitää muokata myös jotta lautaspyörä mahtuu eli vanha 'koppa' irti ja putkipäädystä uus tilalle. Seinävahvuus tuolla putkipäädyllä 6,3mm joten tuossa tulee panssari etuperään samalla. Tästä se pikku hiljaa, kohta alkas olemaan suunnitelmat sillä mallilla että vois ruveta jo osaa toteuttamaankin. Ja kunhan noita tilattuja osia tipahtelis tontille vähän enemmänkin niin pääsis lukkojen kimppuun, välitykset vaihtamaan, kardaanin sovitelaipat virittelemään, jne jne.... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Horny Hod Dog, eli kiimainen Hodari | Mojoman | Maasturiprojektit | 19 | 08.12.2012 16:55 |
XJ Cherokeen tukivarret | P-KR#1 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 14.08.2009 19:41 |
xj cherokeen räjäytyskuvat | TEE-5 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 16.04.2009 22:05 |
O: xj cherokeen osia | mardu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 07.08.2007 08:29 |
xj cherokeen korkeus | mardu | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 26.02.2007 01:45 |