Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.03.2013, 21:58
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeeper Näytä viesti
Murroksen boorit: HDJ:ssa 24 ja Hiluxissa 27
Olake taitaa olla ABS:n "hammasratasta" varten.
Kiitokset tiedosta, eli hodarin lonkkarit pitänee hankkia ni jää nuo nykyset hätävaraks...

__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.03.2013, 20:45
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

Vai tämmöstä tällä erää Onko tarkotus parsia sinne kesäkuun alkuun ajokuntoon? Itekki oon aatellu jostaki joskus investoida varastoon tojon etu akselin, välitys ei käsittääkseni heitä ku 0.005 pajeron välityksestä

Viimeksi muokannut Dectane : 19.03.2013 20:48
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.03.2013, 20:49
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Dectane Näytä viesti
Vai tämmöstä tällä erää Onko tarkotus parsia sinne kesäkuun alkuun ajokuntoon? Itekki oon aatellu jostaki joskus investoida varastoon tojon etu akselin, välitys ei käsittääkseni heitä ku 0.005 pajeron välityksestä
Katotaan miten tässä ehtii, eiköhän ne mene alle heti kun saa vain tekastua
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.03.2013, 21:03
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.734
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mparty Näytä viesti
Kiitokset tiedosta, eli hodarin lonkkarit pitänee hankkia ni jää nuo nykyset hätävaraks...
aika hyvinhän noi hdj vakio murrokset kestää. saattaa tulla ongelmaksi tiheillä välityksillä lautaspyörän kestävyys...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.03.2013, 15:50
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

No nyt oli Kiitolinja tuonut lisää tavaraa tontille:

Click image for larger version

Name:	2013-03-20-213.jpg
Views:	996
Size:	849,2 Kt
ID:	35004Click image for larger version

Name:	2013-03-20-214.jpg
Views:	913
Size:	762,5 Kt
ID:	35005

eli nyt olis vajaa 2kpl taka-akseleitakin. Pääsee purkamaan ja suunnittelemaan tuotakin.

Jos tuon Jeepin sais tällä viikolla vielä leimaan niin vapautus tuota tallitilaa ja pääsis tosissaan noiden akseleiden kimppuun.

Oli Kiitolinjat vieny puhelinpiuhat mennessään eli kiinteä netti katos vähäks aikaa, nyt ei auta ku pärjätä mobiilin ja mokkulan avulla kunnes saavat korjattua.
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.03.2013, 08:23
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Takajarrut...


Ensimmäinen uusi pulma tuli vastaan, nuo isommat hodarin levyjarrut ei mahu suunniteltujen 15" vanteiden kans pyörimään eikä tuossa toisessa akselissa ollukkaan jarruja paikoillaan?
Nyt tarttee sitten taustalla mietiskellä uutta jarrusettiä taka-akselille... Kardaanikäsijarrukaan ei oikein helposti istu tuohon NP231:sen jatkoks.
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.03.2013, 12:38
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.444
Perusasetus

Paljos noista Toyotan akseleista muuten joutui köyhtymään? XJ:ssä on sinänsä helppo tehdä akseliswappi, kun ei tartte pelleillä ABS:ien kanssa. ZJ:ssä rajoittaa aika lailla, kun pitäisi jotenkin saada paritettua ABS- kehät ja tunnistimet vaihdettaviin akseleihin..

edit: Miksei istu kardaanikäsijarru 231:n jatkoksi? Siinähän on mukavasti paikat kiinnikkeelle häntäkappaleen pulttien alle (jos uskoo että häntäkappale kestää ), ja jos laittaa laippamallisen kardaanin kiinnityksen yoken tilalle niin siihenhän saa ihan helposti levyn kiinni laipan ja kardaanin väliin? Pitäisi vain koneistaa käsijarrulevyyn keskitykset laipalle ja kardaanille ettei täristä. Varmaan pikkuisen joutuu tietysti sovittelemaan, mutta uskoisin että onnistuu..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 21.03.2013 12:41
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.03.2013, 12:57
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Paljos noista Toyotan akseleista muuten joutui köyhtymään? XJ:ssä on sinänsä helppo tehdä akseliswappi, kun ei tartte pelleillä ABS:ien kanssa. ZJ:ssä rajoittaa aika lailla, kun pitäisi jotenkin saada paritettua ABS- kehät ja tunnistimet vaihdettaviin akseleihin..

edit: Miksei istu kardaanikäsijarru 231:n jatkoksi? Siinähän on mukavasti paikat kiinnikkeelle häntäkappaleen pulttien alle (jos uskoo että häntäkappale kestää ), ja jos laittaa laippamallisen kardaanin kiinnityksen yoken tilalle niin siihenhän saa ihan helposti levyn kiinni laipan ja kardaanin väliin? Pitäisi vain koneistaa käsijarrulevyyn keskitykset laipalle ja kardaanille ettei täristä. Varmaan pikkuisen joutuu tietysti sovittelemaan, mutta uskoisin että onnistuu..
Nuo 2 täydellistä akselia (ilman lukkojen moottoreita ja välitykset palautan kun ne menee vaihtoon joka tapauksessa) 1300e + tuo toinen taka-akseli 600e. Periaatteessa noista jää myytävää tavaraa kasa, mutta taidan pitää itellä varmuusvarastossa.

Ei oikein luonto riitä luottamaan tuohon jakolaatikon kuoren kestämiseen, on se sen verran hepposen olonen. Katotaan nyt ensin miten paljosta tuo on kiinni 15" vanteilla, mitä muita optiota tuohon olis, jne. ainakin ensin.

Viiminen vaihtoehto on laittaa ne 16" vanteet ja kumit mutta ku ei millään viittis...
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 23.03.2013, 20:47
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Suunnittelua ja purkua...


Taka-akseli purkautuu, enää navat irti ja vois ruveta plasmaamaan tojon kiinnikkeet pois ja hitsaamaan perän alapintaan ja alareunaan hieman panssaria. Varaperäkin näyttää hyvältä. Eikä lukossakaan näyttäs olevan mitään kulumaa.
Click image for larger version

Name:	2013-03-23-219.jpg
Views:	936
Size:	942,7 Kt
ID:	35089Click image for larger version

Name:	2013-03-23-220.jpg
Views:	831
Size:	953,0 Kt
ID:	35090

Tojo romukasa kasvaa pikku hiljaa, kallistuksen vakaimia, panhardi, jarruputkia, jarrukilpiä...
Click image for larger version

Name:	2013-03-23-221.jpg
Views:	625
Size:	950,4 Kt
ID:	35091

Raidetangon ja ohjauksen sunnitelmat rupee selkiämään, tuohon vielä ainesputkesta raidetanko ja oikean mittainen ohjauksen tanko niin se vois olla siinä:
Click image for larger version

Name:	2013-03-23-222.jpg
Views:	565
Size:	944,9 Kt
ID:	35092
Ja raidetanko tulis kiinni hodarin ohjaushilppeisiin akselissa eikä raidetangon hilppeisiin kun näyttäs että nousee siten paremmin ylös suhteessa akseliputkeen. Kuskin puolelle tulee RHD:n versio niin pitäs passata hyvin paikoilleen ja sitten nuo raidetangon hilppeet voi vain suoraan leikata pois tuolta akselin takapuolelta.

Etuperämurikan pyöräytys ja murikan pinnapulttien uudelleen sijoitus näyttäs onnistuvan Hiluxin murikan kuoria hyväksi käyttäen. Kolme pinnapulttia näyttäs olevan symmetrisesti sijoitettu tuohon kuoreen eli tuolla Hiluxin tyhjällä murikan kuorella voi 'siirtää' nuo 3 pinnapulttia toiselle puolelle niin hodarin murikka pitäs olla sitten huomattavasti helpompi saada suoraan paikoilleen. Eli ensin hitsaa tuon lukon reiän ja lautaspyörän kolot ja vanhojen pinnapulttien reiät umpeen, 'siirtää' nuo 3 pinnapulttia tuolla kuorella toiselle puolelle ja sitten hodarin murikalla/tiivisteellä merkkaa loput reiät ja murikka pitäs olla pyöräytetty.
Click image for larger version

Name:	2013-03-23-215.jpg
Views:	654
Size:	926,7 Kt
ID:	35093Click image for larger version

Name:	2013-03-23-217.jpg
Views:	638
Size:	920,9 Kt
ID:	35094

Paitsi että perän etupuoli pitää muokata myös jotta lautaspyörä mahtuu eli vanha 'koppa' irti ja putkipäädystä uus tilalle. Seinävahvuus tuolla putkipäädyllä 6,3mm joten tuossa tulee panssari etuperään samalla.
Click image for larger version

Name:	2013-03-23-218.jpg
Views:	699
Size:	974,9 Kt
ID:	35095

Tästä se pikku hiljaa, kohta alkas olemaan suunnitelmat sillä mallilla että vois ruveta jo osaa toteuttamaankin. Ja kunhan noita tilattuja osia tipahtelis tontille vähän enemmänkin niin pääsis lukkojen kimppuun, välitykset vaihtamaan, kardaanin sovitelaipat virittelemään, jne jne....
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Horny Hod Dog, eli kiimainen Hodari Mojoman Maasturiprojektit 19 08.12.2012 16:55
XJ Cherokeen tukivarret P-KR#1 Tekniikka & Jutustelu 7 14.08.2009 19:41
xj cherokeen räjäytyskuvat TEE-5 Tekniikka & Jutustelu 4 16.04.2009 22:05
O: xj cherokeen osia mardu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 8 07.08.2007 08:29
xj cherokeen korkeus mardu Tekniikka & Jutustelu 9 26.02.2007 01:45


Sivu luotu: 01:54 (GMT +2).