![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Vähän hölmö kysymys mutta miks toi pyöritys pitää hoitaa tuota toista puolta jarruttamalla? Eiks olis helpompi vaan tehä kemppilukko tohon? Vai onko idea se että pto voi olla kokoajan päällä ja raktorin ulkopuolella voidaan käytellä tuota vinssiä?
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
"Mä oon niin mahrottoma hämmästyny...mä oon ku klapil päähä lyäty" Kohta huomaat, että "meissä kaikissa asuu pieni mersu". kultapossukerho |
#3
|
||||
|
||||
![]()
se toimii kytkimenä. kun yksin puita vedellään ni ei tarvii raktoriin juosta laittaa ulosottoa päälle kun tukki on kiinnitetty. vaan vedetään narusta joka jarruttaa ton toisen puolen.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Nään jo iltalehden lööpit "metsurin karmea kuolema" kun tasauspyörästö hirttää sopivasti kiinni vaijerin lenkkiä puunrungon ympärille pujottaessa..."oho, miten se tarttu ranteen ympärille..."
![]() ![]()
__________________
- eskimo kaenuusta |
#5
|
|||
|
|||
![]()
No ei kai sentään. Itsellä märällä kytkimellä ja kauhukäyttökahvalla varustettu "tehdastekoinen" jostain 60-luvulta, mistä lie, ja pääasiallinen ohje kylimään tuleville citysliippareille on aina ollut, että ainakin melkein selvinpäin touhutaan ja aina silmät vaijerissa. Muuten vaijeri vie silmät, kun voimanrajoittimena toimii kaatuva traktori tai katkeava lanka. Toimii kuin unelma, mutta ei sovi työturvallisuustarkastajalle sitten huonostikaan.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Aika paljonkin tuli samanlaista laitetta käytettyä tuossa 15v sitten. Kokonaisia runkoja vedettiin tielle. Siihen kannattaa tehdä sellainen tukkisaksi tyylinen vetopää. (lenkki vaijerilla on koko aika kiinni kannoissa) Saksien eteen pulkka tai kartio metallista, et nousee kantojen yli.
Kierrokset niin että kun puun saa liikelle niin jarrun saa laittaa kiinni kunnolla, sulaa palat tai tiivisteet kierroksilla luistattamalla. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
joo tarkotus on jatko jalostaa/korjailla kun tarvetta ilmenee.
mutta se jumankauta toimii!! ![]() ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]() ..
Traktori joutokäynnillä niin millaisella nopeudella noi puut tulee ? Tuleeko sellaista kävelyvauhtia vai hitaammin ?
Tekis mieli tehä moinen kampe myös kun kerran tai kaks vuodessa tarttee joku puu vinssata, niin ei viittis tehtaalaista ostaa kun olis kaikki osatkin paitti toi akselinpätkä mihin nivelakselin saa kiinni. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Niin, ja hakkurille kannattaa sanoa, että juonnettava puu pätkitään vasta ajouralla tai laanilla. Hieno peli. |
#10
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hämeen Off-Road ry ajopäivän suunnittelua | elhapero | Tapahtumat | 22 | 25.04.2011 22:26 |
Tallin ja katoksen suunnittelua | osilpi | Chit-Chat | 0 | 16.11.2009 21:07 |
Puskimen suunnittelua...(Vinssin "kidan aukko"?) | Lehis | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 09.04.2007 19:38 |
sytkän suunnittelua... | mauno | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 15.01.2007 14:04 |
Lämmityslaitteen suunnittelua ja rakentamista | Shuttle | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 11.09.2005 18:20 |