![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Eihän se oo kon kokeillaan että miten se taipuu ![]() tänään tuli tuusattua toisenkin puolen lokari paikoilleen ja loput ruosteet veks.. Armotonta hiontaa ja ferrexin sivelyä sunnuntaina edessä, huominen menee taas työhommissa.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Nonniin.
Uudet loksut massattu, ja kotelonsuoja-aineet laitettu. Helmaputket maalissa. Alkaa näyttää hyvältä tuon ruostee(ttomuude)n saralta! Samalla lähti takaluukku irti ja rälläköin ruosteet poies. Täytynee siitä alkaa sorvaileen tässä kuntoon. Nyt käydään enää kovaa vääntöä allekirjoittaneen päässä, että laitanko takavinssin takapenkin lattialle vai muokkaanko sen runkopalkkien väliin bensatankin taakse (ja samalla muokkaan hieman poikittaisia runkopalkkeja). Ainakin mitä itse katselin niin polttoainetankkia onnistuisi siirtämään sellaisen 5-10cm eteenpäin, jolloin vinssi mahtuisi taakse. Toisaalta olis tosi kätevää, että se vinssi olis siinä takapenkin jalkotilassa, vapautus yms helpottuisi. (kun siitä kerran toistaiseksi on vielä peltikin poies.. ![]() Mitenkäs porukka on nuo akkusysteemit hoitaneet? Mulla olis nyt tulossa keulille 2x70Ah akkua ja takakonttiin sitten yksi 100Ah. Kaikki samaan piiriin? Vinssiakut (taka-akku, toinen etuakku) erotinreleellä eri piiriin? Entäs miten lataus, jokaseen akkuun oma kaapeli laturilta vai mitähä ![]() ![]() Laturiksi nyt on kuitenkin tulossa väh. 120A laturi, en vielä ole päättänyt tuleeko se lisäksi vai korvaavaksi. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Jutustelin Oulun akussa taannoin tuosta 3 akun systeemistä ja semmoinen ohje tuli, että jos kaikki 3 akkua on samassa piirissä, niin niiden pitäis olla parhaan toimivuuden kannalta identtisiä. Jos taas teet 2 laturilla systeemin, niin sillon suosittelivat, että jos 3 akku on erilainen, niin sille oma laturi. Jos 3 samallaisella akulla, niin laittasin toisen laturin sen alkuperäsen kaveriksi ja erotusreleen sille konttiakulle ja siihen kaikki laitteet, mitä käytetään sillon ku auto ei oo käynnissä, mankat ja sen semmoset.
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/ ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia! ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tollanen pitäs löytyä käytettynä multa: http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=38-6514
Eli "Kaksoisakkurele 12/24V 120A, IP-67. Rele asennetaan akkujen tai akustojen väliin. Rele kytkeytyy saavuttaessaan 13,6V jännitteen ja vastaavasti erottaa akut toisistaan jännitteen laskiessa. Järjestelmässä voi olla myös ulkopuolinen akkuvaraaja, jolloin rele huolehtii kaikkien akkujen latautumisesta optimaalisessa järjestyksessä. Rele ei aiheuta jännitehäviöitä, joten sen käyttö on mahdollista niin autoissa kuin veneissä." Saat tuon mukaan vaikka 40e:lla samalla kun haet sen vararenkaan ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuolla kytkentäkaavio tälle: http://assets.bluesea.com/files/reso.../990170140.pdf |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Dodiin jotain tuli taas hallilla tehtyä tänäänkin.
Vietettyäni noin kolmisen tuntia Hämeen Autosähkön Oulun konttorissa kataloogeja selaillen, löysin laturin joka passasi lähes heittämällä Rangen kolmipuolikkaaseen kasihuttuun. Laturi siis GM/Opel 120A, korvat 6 ja 14, pientä muokkausta alkup. telineeseen ja laturin korviin sekä hihnapyörän vaihto kiilahihnalle sopivaksi.. En tiedä olisiko tähän ollut joku oikotie onneen, mutta tuohon päädyin itse sillä tuo oli kaikenlisäksi halvimmasta päästä latureita (150e). Pääsin samalla sovitteleen flektejä paikoilleen ja toteamaan että eihän ne ***kele mahu sinne syylärin ja koneen väliin. Ainoastaan pienempi flekti mahtui jollain opilla sinne. *ittu. Aika ahdasta on. Niin kummalliselta kun se tuntuukin. Noh masennuksissani sitten pulttasin vinssin kiinni ja rullasin tuon 70 metrin vaijerin pois rummulta (-> Roskiin (just kidding) ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
http://www.audiocheck.fi/cubecart/in...&productId=325
-Tuolta saa erotusreleitä ihan kohtuu hintaan -tollasen laitat etuakkujen ja taka-akun väliin ja maadoitukset akuilta jotain 35-50mm² kaapelia ja samoten koneelta 35-50mm² -ja laturilta myös tulemaan jotain kunnon kaapelia akulle... -Toi tosiaan on hyvä jos on eri kokoisia akkuja! Viimeksi muokannut Pajares : 18.03.2013 12:43 |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Jahhah,
Auto käy ja kukkuu taas, eli suomeksi TODO-listakin on lyhentynyt. Tänään laiteltiin jo vähän valoja paikoilleen (Pajalan Shelliltä löytyneet 38kr arvoiset vilkutkin tuli paikalleen ![]() ![]() ![]() ![]() Näytti myös siltä, että Team Suunnattomien paratiisi-ilmottautuminenki näkyy netissä jo. ![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Nonniin. TODO-lista on jälleen kerran pienentynyt ja vähän myös kasvanut. Sisäpellitykset on maalia vaille valmiit, nestevuodot tukittu, takaposket on paikoillaan, "uus" takaluukku hommattu, penkit ois periaatteessa pulttausta vaille.
Korottu muuten aika nätisti tuo keula, kun sinne entiset takajouset työnsin. Ulosjoustoja joutuu nyt vaan vähän rajoittamaan keulassa, kun muuten sinkuu nuo 5" pidemmät jarruletkut ja jousi tipahtaa paikoiltaan. Eteenkin tuli siis pro compin 4" pidemmät iskarit. Projektin ehkä harmittavin takaisku tähän mennessä tuli, kun ajateltiin päästä simpukan huollosta helpolla ja vaihdettiin alapuolen tiivisteet ulkoapäin. Nyt sieltä simpukasta sitten valuu norona sitä nestettä rattia kääntäessä. ![]() Alkaa se näyttää jo tasapainosemmalta. Kauheesti ois massaus ja maalihommia edessä myös. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Tänään saatiin taas jotain aikaan projektin parissa. Petri teki takakonttia valmiimmaksi ja koteloi vinssin loppuun. Vinssiä päästiin myös testaamaan ensi kertaa
![]() ![]() ![]() Minä maalailin lattiat ja asentelin penkit, sekä aloitin hieman oviverhouksien tekoa. Alumiini mahtaa olla päivän sana ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Itse mittausprosessi oli vähintäänkin kuvan arvoinen
![]() ![]()
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/ ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia! ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Hyvältä näyttää! Taidan tulla käymään ihmettelemässä tätä teiän rojektia ja käyn samalla hakeen sen putkenrypyttimen jos vaan sopii
![]() Kuha vaan saan tuohon sen leiman! |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Ainiin. Se tosiaan jäi sillon sunnuntaina. Voin käydä tuomassa sen kyllä, mutta saa sen hakeakkin jos haluaa.
|
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Nonniin. Auto saatiin kohtuuvalmiiksi ParatiisiOffia varten. Ja mitään testiajoahan ei tietenkään keritty ajamaan vaan auto suoraan hallista lavallle ja Oulaisiin.. Muutamat ensimmäiset rastit meni ihan hyvin, kunnes todettiin että tankista holvaa ihan s**tanasti polttoainetta ulos kun auto kallistuu täyttökorkkia kohden. Siinä sitten Oulaisiin ja tiivistettiin tankin korkki ja täyttöputki. Ja eikun kohti seuraavia ongelmia.
Sit mentäs mutapoorille ja kone sytty neljästi palamaan. Kaasarit tulvi yli messinkinipoista ja kuuman koneen päälle bensaa -> VUM. Mikähän tämän nyt sitten aiheuttaa? Nimettäin se toistuu vähän niinkuin vuorotellen molemmissa kaasareissa. Koitettiin vähän putsailla paikkoja ja nyt auto ei sitten suostu enää käymään kaikilla pytyillä, eikä käy tyhjää ilman ryyppyä. Täytynee ottaa kaasarit pöydälle, ehdotuksia mitä tehdä? Yllättävää oli, että surutta oli lukot päällä ja happea käytin, mutta voimansiirto ei porsinu! ![]() Maaliin kuitenkin ajettiin! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään range | minivisku | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 25.09.2013 16:19 |
Myyty range | porro1 | O/M/V Ajoneuvot | 9 | 06.11.2011 20:22 |
Myyty Range | 291076 | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 31.12.2009 17:38 |
M Range | O/M/V Muut | 0 | 07.12.2003 07:12 | |
M: Range | O/M/V Muut | 0 | 01.07.2003 19:41 |