Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.03.2013, 12:36
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Ootko kuullu 13-napaisista pistorasioista? Nykyinen standardi koska uusissa jarrullisissa kärryissä on pitänyt olla peruutusvalo 10.7.2011 alkaen, loppuu nastat muuten kesken.

Adapteri väliin niin saat 7-napaisen kärryn johdon kiinni.
juu. En oo ikinä nähny uutta pistoketta. Eikös pakki valon sais 7 napasellaki?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.03.2013, 14:03
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.881
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi Näytä viesti
juu. En oo ikinä nähny uutta pistoketta. Eikös pakki valon sais 7 napasellaki?
7-napasessa taitaa virallisesti se yksi napa olla sumuvalolle? Joten siellä ei ole vapaita nastoja. Saksassa on tainnut olla pidempään nuo 13-napaset liitännät käytössä koska faijan ex. bimmerissä oli 13-napainen liitäntä vaikka oli vm.1995. Myös tuossa omassa Patongissa on sellainen vaikka on 2001 ja ihan suomipeli. Motonetista taisin tuon oman adapterin ostaa vai olikohan Biltemasta. Myytiin lyhyttä ja pitkää mallia. Itse otin lyhyen. En tiedä mitä eroa niillä on keskenään. Isompi on vaan miehekkäämpi?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.03.2013, 16:23
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

ei mun lasku päällä tuu kun 6.

1 vilkku
2 vilkku
3 jarru
4 parkki
5 sumu
6 maa


mutta aivan sama tehneet minkä tehneet rahastus juttuja taas.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.03.2013, 16:33
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.102
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi Näytä viesti
mutta aivan sama tehneet minkä tehneet rahastus juttuja taas.
No niin, no, jenkit pärjää 4-napaisella. Mutta onhan tuo 13-napainen mekaanisesti paljon parempi 7-napaiseen verrattuna, pysyy oikeesti kiinni remplaantumatta. Tosin pakkasella saattaa jäätyä taas kivasti kun on liikkuvia osia kärrynpään töpselissä.

Oltzin versiossa ei oltu otettu huomioon että takavalot on kahdessa eri johdossa, kaikki teoreettiset ääri- ja sivuvalot samaan takavalon johtoon kytkettynä polttelis varmasti sulakkeita ja johdotkin lämpeis.


Tässä 13-napaisen järjestys:

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 05.03.2013 16:37
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.03.2013, 09:32
ankkuli ankkuli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.11.08
Sijainti: Hyvinge
Viestit: 161
Perusasetus

Ennenkun tämä menee väännöksi jostain peräkärryn pistorasiasta, niin osaisiko joku kertoa faktaa tai edes valistunutta arvausta 2.8 litrasten Ducatojen / Jumperien / Boxereiden koneissa odotettavissa olevista ongelmista. Olisi nimittäin paku harkinnassa Hiluxin tilalle. Pitkä Hiace/Transporter on just inan liian pieni, ja Sprinterin/ LT:n hinnat suhteessa kuntoon ja niissä odotettavissa oleviin maali/ sähkö/ suutinvikoihin nähdet on kalliin puoleisia.

Tän hetkisten tietojen mukaan vanhemmat 1.9 ja 2.5 on etukammiokoneita turbolla tai ilman ja 2.0, 2.2, 2.3 ja 2.8 turbollisia commonraileja. 2.0 & 2.2 on PSA:n, 2.3 & 2.8 Fiat/Iveco tekeleitä. 2.8 lie yleisin noissa korotetuissa. Niihinhän topikin aloittajakin halusi kommentteja, eikä näihin pikkupakuihin? Konetta lukuunottamatta Fiat/Citikka/Pösö on presiis samoja sanoipa joku merkkiuskollinen mitä hyvänsä.

Pienemmät 1,9 - 2,3 litrasethan on matalissa/lyhemmissä? 1.9 ja 2.0 PSA dieselit on mun käsityksen mukaan aika hyviä ja kestäviä koneita jos edes jonku verran järjellä huolletaan ja käytetään.

Kokemusta on jo yhdestä 1.9TD Jumperista, ja vaikka siinä oli omat murheensa (sähköt "ameriikan mallia", 250->350tkm matkalla joutu vaihtaan alapallot, yhden etupyöränlaakerin, takaiskarit, pakoputken, startin jne), niin silti euroa kohti oli paljon enemmän pakua kuin silloisissa Toyota/VW vaihtoehdoissa. PSA 1.9 TD pesee Toyotan 2.4 dieselin 6-1, ja se 1 tulee Tohotalle kylmäkäynnistyksestä, mutta nyt ei ole kyse tosta koneesta vaan 2.8 commonrailista.

Viimeksi muokannut ankkuli : 08.03.2013 13:25
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.03.2013, 11:50
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Muutaman tapauksen kuullut joissa suutin on mennyt mykäksi. Muuten aika luotettavia koneita tekniikaltaan. Sähköt on sitten oma lukunsa...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.03.2013, 19:00
susiraja2:n Avatar
susiraja2 susiraja2 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 27.01.07
Sijainti: sivakka
Viestit: 304
Perusasetus

nyt on käyty koe ajamassa pari citikkaa ,yks fiiatti ja pösö ja todettu että ajuilleen on hyviä

taitaa tulla pihaan citikka Tai fiatti kuhan osaa päättää että kumpi
nyt puhtaasti hinta ja kilo metrit ratkasee
__________________
elämä on esileikkiä ennen kuolemaa
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.03.2013, 18:41
KarvaTurpa KarvaTurpa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.03.06
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 609
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ankkuli Näytä viesti
Pienemmät 1,9 - 2,3 litrasethan on matalissa/lyhemmissä? 1.9 ja 2.0 PSA dieselit on mun käsityksen mukaan aika hyviä ja kestäviä koneita jos edes jonku verran järjellä huolletaan ja käytetään.
Meillä on kaksi pitkää ja korkeaa ka-ducatoa, joista toisessa 2,8 ja toisessa 2,3. Eli molempia kyllä on ja jos en ihan väärin muista, niin ettei vaan ollut 2,3 vähän tehokkaampi kuin 2,8.
2,3 käy paljon kauniimmin ja käytökseltää vähän "naisellisempi". 2,8 vetää hyvin, mutta vähän karkeampi käynniltään. Molemmat on olleet hyviä lähtemään käyntiin pakkasilla.
2,3:ssa on pikahehkutus ja 2,8:ssa hidas hehkutus.
Käyttökustannuksiltaan 2,8 on PALJON edullisempi.
Molemmat on talvella viileitä ajella jos ei webastoa pidä koko ajan päällä ja maskia tukossa.
__________________
Toyota 4runner diesel 1991
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 10.03.2013, 21:18
ankkuli ankkuli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.11.08
Sijainti: Hyvinge
Viestit: 161
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KarvaTurpa Näytä viesti
Meillä on kaksi pitkää ja korkeaa ka-ducatoa, joista toisessa 2,8 ja toisessa 2,3. Eli molempia kyllä on ja jos en ihan väärin muista, niin ettei vaan ollut 2,3 vähän tehokkaampi kuin 2,8.

Molemmat on talvella viileitä ajella jos ei webastoa pidä koko ajan päällä ja maskia tukossa.
Nyt kun asiaa tutkailin, niin 2.2. ja 2.3 taitaa olla 2003-> eteenpäin mahdollinen kone korotetussa. Ilmeisesti olen ajanutkin tollaista 2005 mallin 2.2litrasta Jumperia jonkun tuhatta kilometriä. Kuvittelin sen olleen 2.8, eikä kulussa ollut moittimista, 2000kg kulki aika kevyen tuntuisesti. Omistajatasolla ei ole kokemusta, mutta ei siinäkään isompia murheita kuulopuheen perusteella ollut.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Pakettiauton katolle asennusteline khonkonen O/M/V Muut 4 16.10.2014 22:05
Myydään Pakettiauton C-Renkaita ( KUVIA ) Offijäbä O/M/V Renkaat ja vanteet 31 14.01.2013 22:26
Myydään 2 pakettiauton flektiä akp O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 12.07.2011 20:58
Myydään Pakettiauton katto-/huoltoteline IironSika O/M/V Muut 2 29.08.2010 20:24
Myyty PAKETTIAUTON TAAKKATELINEET ROOPE67 O/M/V Muut 2 08.10.2009 06:58


Sivu luotu: 21:00 (GMT +2).