Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.03.2013, 09:46
sjeeppi:n Avatar
sjeeppi sjeeppi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 03.03.05
Sijainti: Böle, Sjundeå, Finland.
Viestit: 2.045
Perusasetus

Morjens
Onhan noita vaihtoehtoja maailma täynnä, alkuperäiset akselit kestää rengaskokoon 32" ja se on silloin vielä tieliikennekelpoinen. Dana44 sitten kestää 35" asti...
Varteenotettava vaihtoehtokin löytyy tuosta linkistä.
http://sams4x4store.com/SuperiorDana...t.htm#Super_30

__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem
Koeta välttää halpoja kopioita
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.03.2013, 11:09
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sjeeppi Näytä viesti
Morjens
Onhan noita vaihtoehtoja maailma täynnä, alkuperäiset akselit kestää rengaskokoon 32" ja se on silloin vielä tieliikennekelpoinen. Dana44 sitten kestää 35" asti...
Nämä on vähän näitä "mutu"- juttuja; itse ajoin Cherokeella 35" renkailla pahojakin paikkoja, alkuperäisillä isoilla ristikoilla ilman sen kummempia etuakselin vahvistuksia enkä säälinyt kaasun kanssa, D30 kesti ihan hyvin kasassa. Toisaalta ZJ:llä rikoin paikkoja jo 32" renkailla ja pidemmillä välityksillä helpommissakin paikoissa, ja kuitenkin leimalla punnitut etuakselimassat muutaman kymmenen kilon tarkkuudella samat.


Lainaus:
Varteenotettava vaihtoehtokin löytyy tuosta linkistä.
http://sams4x4store.com/SuperiorDana...t.htm#Super_30
Super35- kitin hinta- laatusuhde on aika heikko siinä mielessä, että tuon jälkeen takavetarit on suunnilleen sitä luokkaa mitä D44 tai hieman heikommat. Mutta ne heikot paikat on edelleen heikkoja, eli välitys, pinioniakselin ohuus, laakerit, peräkoppa, heikot putket. Eli saat vielä tuon summan päälle lyödä aika paljon aikaa ja vaivaa, että saat itsellesi silti heikon akselin Ford 8.8:n saa Suomestakin halvemmalla kuin Super35- kitin tänne Jenkeistä tilaamalla, ja sulla on silloin jo suoraan "tehtaalta" akseli mikä on kestävyydeltään D44:n luokkaa (osin vahvempikin) ja on hyvin pienillä muutoksilla XJ:hin (tai ZJ/ MJ/ TJ/ YJ) sopiva

..tai sitten tosiaan joku noista japsiakseleista.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.03.2013, 12:30
sjeeppi:n Avatar
sjeeppi sjeeppi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 03.03.05
Sijainti: Böle, Sjundeå, Finland.
Viestit: 2.045
Perusasetus

Näinhän se on, rakentelussa tullaan päättymättömään loppukierteeseen, kun mikään ei riitä, toi Ford 8.8 ratkaisee aikas monta ongelmaa ja on toimiva.
Itse menen alkuperäisillä akseleilla niinkauan kuin niitä riittää, vaihdetaan sitten kun tulee ajankohtaiseksi, mutta varastoon pitää valmiiksi hankkia ettei tarvi silloin etsiä kun akseli tai jokin muu osa on hajonnut.
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem
Koeta välttää halpoja kopioita
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.03.2013, 12:51
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

8.8 ei tarvi vaihtaa kuin vetoakselit ja pyöränlaakerit pesineen jos haluat eteen jotakin muuta kuin D30 ja pulttijaon samaksi kuin edessä. Ok adaptereilla onnistuu mutta sitten akseleiden leveydet on mitä on. Sit kun laitat vielä lukon ja sopivan välityksen niin 8.8 jäikin jäljelle melkein koko akseliputki ja peränkoppa Miun mielestä rumpujarrullisella kässärilläkään ei tee mitään, joten nehän vaihtuu vetarimuutoksen yhteydessä. Toisaalta eteenkin saisi tehtyä 8.8 akselin lainaamalla esim. D44 kääntöpäät ja yhdistelemällä sopivasti muita osia. Hinnat vaan karkaa näissä muutoksissa. Japanilaiset akselit saattaa olla helpoin tie jos pystyt henkisesti sellaiset Jeeppiisi laittamaan

Perkeleen hankalaa kirjoittaminen vasemmalla kädellä kun oikea kipsissä
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.03.2013, 13:09
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Japanilaiset akselit saattaa olla helpoin tie jos pystyt henkisesti sellaiset Jeeppiisi laittamaan
Isot pojat meinaa että ne japanilaiset kestää ja tässä taas kerran takuuosia jenkkilästä odotellessa henkinen kantti on jo sitä luokkaa että pakko saada jo pikku hiljaa jotain Jeepin alle mikä kestää
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.03.2013, 13:41
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mparty Näytä viesti
Isot pojat meinaa että ne japanilaiset kestää ja tässä taas kerran takuuosia jenkkilästä odotellessa henkinen kantti on jo sitä luokkaa että pakko saada jo pikku hiljaa jotain Jeepin alle mikä kestää
Jotenkin ne Tojotan chromoTMLhipomaailmanvahvimmat murrokset ja muut pinionin ja vetarin katkeamiset safareilla ei ole oikein saanu miuta vakuuttumaan asiasta. No joskus tulevaisuudessa kun saan auton valmiiksi selviää miten D44 vahvimmilla palikoilla kestää XJ:n alla.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.03.2013, 14:11
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Se oikea vaihtoehto kestäviin akseleihin on edelleen high pinion kingpin D60 eteen (Fordista) ja 14b full floateri taakse. Saa olla jo aika raskas pedaali ja isot kumit että hajoaa
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Metsään Daihatsu Ferozalla? Akseli swappi yms. Tekniikka & Jutustelu 10 25.03.2010 09:00
XJ Cherokeen tukivarret P-KR#1 Tekniikka & Jutustelu 7 14.08.2009 19:41
M/XJ Cherokeen osaa... timmy O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 17.12.2007 09:08
O: XJ Cherokeen taka-akseli stopparit: Ostettu Killman O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 06.08.2007 20:05
Akseli swappi kavennetulla akselilla Tuhnu Tekniikka & Jutustelu 3 24.05.2007 21:29


Sivu luotu: 11:05 (GMT +2).