Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.02.2013, 18:51
hodarirok:n Avatar
hodarirok hodarirok ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.02.13
Sijainti: Kausala
Viestit: 630
Perusasetus

Ok. Kiitos!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.02.2013, 19:52
rocky86:n Avatar
rocky86 rocky86 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.08
Sijainti: tornio
Viestit: 605
Perusasetus

tutki nyt eka ennen kuin alat osia hirveesti tilaileen heiluttele kartaania ja kato onko ristikot tai pinjoni väljä, ennen kuin alat aukomaan.
__________________
hulluilla on halvat huvit mulla ne on ilmasia
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.02.2013, 20:13
tjl:n Avatar
tjl tjl ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.06
Sijainti: riihimäki, .
Viestit: 1.888
Perusasetus

itte en turhaa sitä pinionin laakerii vaihtas. tarttee uusii krymppiholkki ja perjaattees tarttee hammaskosketus säätää. jotkut vaan kylmästi vaihtaa sen ja kasaa sen kummemmin hammaskosketuksii kattomatta, mutta kun on kuitenkin pikkuperä ja pyörii nurinpäin ja monesti jo kilometrejä nähny, niin itte suosiolla oon teettäny sen säädön sellasella kuka sen oikeesti osaa.

ja sitä pinionin laakereiden huonoa kuntoo ei välttämättä huomaa välyksestä. ittellä oli vaan pinnat lähteny ja oli välyksetön.

ekaks nyt navat purkuun ja holkkien kunto tarkastukseen.ja sit samalla tarkastaa ne pyörän lakrut.
jos vikaa ei löydy niin sitte vetarit pihalle ja murikka kouraan

Viimeksi muokannut tjl : 26.02.2013 20:15
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.02.2013, 22:40
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tjl Näytä viesti
itte en turhaa sitä pinionin laakerii vaihtas. tarttee uusii krymppiholkki ja perjaattees tarttee hammaskosketus säätää. jotkut vaan kylmästi vaihtaa sen ja kasaa sen kummemmin hammaskosketuksii kattomatta, mutta kun on kuitenkin pikkuperä ja pyörii nurinpäin ja monesti jo kilometrejä nähny, niin itte suosiolla oon teettäny sen säädön sellasella kuka sen oikeesti osaa.

ja sitä pinionin laakereiden huonoa kuntoo ei välttämättä huomaa välyksestä. ittellä oli vaan pinnat lähteny ja oli välyksetön.

ekaks nyt navat purkuun ja holkkien kunto tarkastukseen.ja sit samalla tarkastaa ne pyörän lakrut.
jos vikaa ei löydy niin sitte vetarit pihalle ja murikka kouraan
Yhden hodarin etuperää päivitin, ja edelliset remonttimiehet oli vaihtaneet laakereita, ja yrittäneet säätää hammaskosketusta maalilla: oli useampaa maalia hampaissa, ja nähtävästi viimmeisin säätö oli mennyt sen verran perseelleen, että maali ei ollut kulunut pois koko hampaan pituudelta lautaspyörässä vetopuolelta hampaasta näki, että hammas oli kulunut "kulmalle") ei tullut äänetöntä tuosta perästä
Ja ennen remonttia kyllä etuperässä oli veto päällä, sen verran raskaasti vedätettiin...

Ja sitten tuo hammaskosketuksen säätö: se tehdään osittain säätölevyillä.
(minulla varmaan yli 100 shimmilevyä, että saa vähintään 0,05 millin jaolla)
Ja sitten tuo pinjoniakselin sisempi laakeri: sitä ei tahdo saada pois ehyenä... ja shimmilevy on sen ja hammaspyörän välissä
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.02.2013, 22:47
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

epäilemättä äänen lähdettä kysyjän tapauksessa, tuli mieleen tuommonen veret seisauttava ulvonta yhessä Gee MB ssä aikoinaan, hirmuinen kirskunta joka kesti muutaman sekunnin ja lakkas, ollakseen pois taas epämääräisen ajan... etenkin pakkasella, ja ikäänkuin kuskinpuolelta

kuulosti paitsi kauhealta, myös kalliilta, kunnes lopulta yllätti selvitessään ...

... oli nopeusmittarinvaijeri joka valitti kuivuuttaan...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.02.2013, 08:46
hodarirok:n Avatar
hodarirok hodarirok ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.02.13
Sijainti: Kausala
Viestit: 630
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
epäilemättä äänen lähdettä kysyjän tapauksessa, tuli mieleen tuommonen veret seisauttava ulvonta yhessä Gee MB ssä aikoinaan, hirmuinen kirskunta joka kesti muutaman sekunnin ja lakkas, ollakseen pois taas epämääräisen ajan... etenkin pakkasella, ja ikäänkuin kuskinpuolelta

kuulosti paitsi kauhealta, myös kalliilta, kunnes lopulta yllätti selvitessään ...

... oli nopeusmittarinvaijeri joka valitti kuivuuttaan...
Voi kun oliskin! Mut kyllä aika jöötiä saa vaijeri olla,kun meinaa melkein varpaan kynnet lähteä liikenteeseen siitä jyrinästä! Tänään ja eilen ajettu n.60km ja ei äänen ääntä! PERKELE! Kiitos taas kaikille vinkeistä!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.02.2013, 13:27
hodarirok:n Avatar
hodarirok hodarirok ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.02.13
Sijainti: Kausala
Viestit: 630
Perusasetus

Vai??? Nyt huomasin että kallistuksen vakaajien kumit aivan paskana! Voisko vaikuttaa tuohon jyrinään aika ajoin? ....ja ehkä kuitenkin kääntäessä oikealle urisoo hetkittäin!..murros? Yritän nyt löytää vielä helpointa tietä onneen!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan HDJ etuperä välitys Masaman O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 31.12.2012 19:32
HDJ etuperä Masaman Tekniikka & Jutustelu 3 09.11.2012 00:36
Spacerit HDJ:n etupäähän. Vinkkejä? Jesmender Tekniikka & Jutustelu 2 30.09.2012 12:26
Ostettu hdj 80 etuperä lukolla.ym osia. hunter hdj O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 11.02.2010 15:51
O: Toyota LJ:n tai HDJ:n etuperä Arska O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 26.11.2007 01:02


Sivu luotu: 04:06 (GMT +2).