Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.02.2013, 21:32
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.102
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GRpatrol Näytä viesti
Huomenna oon menossa katsomaan Avensista, 2001 2.0 D-4D koneella. Saas nähdä tuleeko kauppoja..
Tekniikan ainakin luulisi olevan lujaa laatua..
Just tollasen ostin muutama vuosi sitten enkä tykänny yhtään, vaikka Toyotan lippu onkin salossa (kuvainnollisesti). Kone ei väännä alle 1800 rpm mitään, keppiä joutuu hämmentää nurkissa liikaa tai venttailemaan että tuliskohan sieltä soppaa/ahtoja peliin.

Kytkin oli moro ostaessa, kuvittelin selviiväni levyn vaihdolla, mutta kaksoismassavauhtis klappas liikaa. Corollan umpilimppu tilalle perinteisellä asennelmalla, kuluja 700 € ku ei siihen aikaan tuntunu tarvikkeena vauhtipyörää löytyvän.

Takalasin pyyhin oli jumissa ja moottorista sisuskalut piirilevyineen kaput, vedet päässy sisään. Valeo, Made in France. Uus reilut 400 €, käytetyt purkaamoilta myyty, Saksasta löyty käytetty satkulla.

Jotenki kittana koriltaan, kattopelti ei oo varmaan metriä leveempi ja levoton oli ajaa talvikumeilla. Likemmä 3 kiloo ku pumppas ilmaa takakumeihin niin rauhottui siedettäväks. En tiijä olisko kulmat ollu persiillään vai eikö tykänny Gislavedin Nord Frost 3 -kumeista.

Jostain syystä vielä kuluttiki paljo, alle 6 litran päässy millään opilla matka-ajossakaan.

Puoli vuotta ajoin ja 2 tonnia tuli takkiin vaikka olikin nettiauton halvin ostaessa ja myydessä, ei meinannu kellekkään kelvata vaikka siisti ja ehjä peli sinänsä, sai toista kuukautta aktiivisesti kaupitella. Elämäni huonoimmat autokaupat. Mut onneks löyty sopivasti alle listahinnan Corolla Verso -05, vanha taksi 20 tkm isommilla metreillä. Ihan 6-0 hakkaa tuon Anjoviksen.

Tulipas morkattua Toyotaa. Toki kyllähän moni tollasesta 1-koppasesta (facelift) Avensiksesta tykkääkin, mutta ei ollu mun juttu.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.02.2013, 21:53
-Stedt-:n Avatar
-Stedt- -Stedt- ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 07.02.06
Sijainti: Polvijärvi, .
Viestit: 1.936
Perusasetus

Jotenkin ihmettelen miksi tuo VAG ylipäätään tekee noita tomaatti laatikoita, itsellä oli T4 portteri automaatilla ja oli jo 2 kertaa vaihdettu. Kahdella tutulla taxi miehellä T5 portterit ja kumpaankin vaihdettu laatikot,,tuttu vw asentaja sano että koulutuksessa oli sanottu tuon laatikon elin iäksi 100-130tkm ,kun kyseessä 7000€ kokonais remppa, niin pidän tuota melko kalliina. No jos itte vaihtaa, niin laatikko makso jotain 4600€, mutta ihanan kallista. Taitaa kuitenkin porsia ihan samaa rataa nuo pienemmätkin askit,,,
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan-
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.02.2013, 22:11
Schimanski:n Avatar
Schimanski Schimanski ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.01.10
Sijainti: Paavola
Viestit: 60
Perusasetus

Volkkarin automaateista, miulla oli -99 Caravelle pakettiautoversiona tdi 102 heppasella koneella ja automaatilla uuvesta lähtien. Kahteen kertaan ehittiin automaattiöljyt vaihtaa. Kelasin sillä tasan 200tkm ja sitte eperi poltti auton. Hirmu tyytyväinen olin tuohon automaattiin ja vieläkin on ikävä autoa.

Nyt on 180tkm takana T5 automaatil 174heppasella, vielä pelittää laatikko, viikko sitten vaihtovat huollossa ölpät lootaan.

Itellä oli semmone periaate, että vasta kun renkaat oli suorina nii sit survaisin tallan pohjaan
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.02.2013, 22:21
-Stedt-:n Avatar
-Stedt- -Stedt- ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 07.02.06
Sijainti: Polvijärvi, .
Viestit: 1.936
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Schimanski Näytä viesti
Volkkarin automaateista, miulla oli -99 Caravelle pakettiautoversiona tdi 102 heppasella koneella ja automaatilla uuvesta lähtien. Kahteen kertaan ehittiin automaattiöljyt vaihtaa. Kelasin sillä tasan 200tkm ja sitte eperi poltti auton. Hirmu tyytyväinen olin tuohon automaattiin ja vieläkin on ikävä autoa.

Nyt on 180tkm takana T5 automaatil 174heppasella, vielä pelittää laatikko, viikko sitten vaihtovat huollossa ölpät lootaan.

Itellä oli semmone periaate, että vasta kun renkaat oli suorina nii sit survaisin tallan pohjaan
Se varmaan just tuo ölpän vaihto pelastas monta laatikkoa, ei vaan taija kuulua huolto-ohjelmaan jos ei asiakas tajua itte vaihattaa...
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan-
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.02.2013, 22:38
GRpatrol GRpatrol ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.10.10
Sijainti: oulun lääni
Viestit: 636
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Just tollasen ostin muutama vuosi sitten enkä tykänny yhtään, vaikka Toyotan lippu onkin salossa (kuvainnollisesti). Kone ei väännä alle 1800 rpm mitään, keppiä joutuu hämmentää nurkissa liikaa tai venttailemaan että tuliskohan sieltä soppaa/ahtoja peliin.

Kytkin oli moro ostaessa, kuvittelin selviiväni levyn vaihdolla, mutta kaksoismassavauhtis klappas liikaa. Corollan umpilimppu tilalle perinteisellä asennelmalla, kuluja 700 € ku ei siihen aikaan tuntunu tarvikkeena vauhtipyörää löytyvän.

Takalasin pyyhin oli jumissa ja moottorista sisuskalut piirilevyineen kaput, vedet päässy sisään. Valeo, Made in France. Uus reilut 400 €, käytetyt purkaamoilta myyty, Saksasta löyty käytetty satkulla.

Jotenki kittana koriltaan, kattopelti ei oo varmaan metriä leveempi ja levoton oli ajaa talvikumeilla. Likemmä 3 kiloo ku pumppas ilmaa takakumeihin niin rauhottui siedettäväks. En tiijä olisko kulmat ollu persiillään vai eikö tykänny Gislavedin Nord Frost 3 -kumeista.

Jostain syystä vielä kuluttiki paljo, alle 6 litran päässy millään opilla matka-ajossakaan.

Puoli vuotta ajoin ja 2 tonnia tuli takkiin vaikka olikin nettiauton halvin ostaessa ja myydessä, ei meinannu kellekkään kelvata vaikka siisti ja ehjä peli sinänsä, sai toista kuukautta aktiivisesti kaupitella. Elämäni huonoimmat autokaupat. Mut onneks löyty sopivasti alle listahinnan Corolla Verso -05, vanha taksi 20 tkm isommilla metreillä. Ihan 6-0 hakkaa tuon Anjoviksen.

Tulipas morkattua Toyotaa. Toki kyllähän moni tollasesta 1-koppasesta (facelift) Avensiksesta tykkääkin, mutta ei ollu mun juttu.
Juu, oon tässä lueskellu netistä ja tuo kaksoismassavauhtipyörä ja vetoakselit on näköjään ihan kulutustavaraa. Tuokin mitä oli tarkoitus mennä katsomaan, niin on vaihdettu vetoakselit ja vielä ravistelee.. Ei taida olla tämäkään meikäläisen auto
Siskolla on avensis bensakoneella ja se on ollu suht luotettava peli.

Mikähän se ois semmonen kohtuu hyvä diesel auto 2-3 tonnin hintaluokassa?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.02.2013, 22:49
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.102
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GRpatrol Näytä viesti
Mikähän se ois semmonen kohtuu hyvä diesel auto 2-3 tonnin hintaluokassa?
Kyl mä jotain tällasta voisin harkita (keretty jo tosin myymään, hintaa oli jotain 2700 € tai sitä luokkaa): http://www.nettiauto.com/volvo/v70/5417577
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.02.2013, 23:03
GRpatrol GRpatrol ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.10.10
Sijainti: oulun lääni
Viestit: 636
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Kyl mä jotain tällasta voisin harkita (keretty jo tosin myymään, hintaa oli jotain 2700 € tai sitä luokkaa): http://www.nettiauto.com/volvo/v70/5417577
Meillä on nyt ykköskorin V70 bensakoneella, ja muuten se on kyllä hyvä auto mutta bensaa vie.. Se on kyllä käyny mielessä että hommaisi V70 dieselinä.
Kaverilla oli V40 1.9 dieselillä ja joka viikko remontissa, kuulema ranskalaisella motilla.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.02.2013, 23:07
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.341
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GRpatrol Näytä viesti
Kaverilla oli V40 1.9 dieselillä ja joka viikko remontissa, kuulema ranskalaisella motilla.
Rellun kone, rellun laatikko, ja mitsun alusta.

Tuommoinen oli 1.8 bensana meillä joskus, ei vakuuttanut laadulla.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 26.02.2013, 11:12
zille2.5 zille2.5 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.08.12
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 164
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GRpatrol Näytä viesti
Kaverilla oli V40 1.9 dieselillä ja joka viikko remontissa, kuulema ranskalaisella motilla.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Rellun kone, rellun laatikko, ja mitsun alusta.

Tuommoinen oli 1.8 bensana meillä joskus, ei vakuuttanut laadulla.
pihassa v40 -98 2.0 bensa (260tkm mittaris, fordin motti, rellun aski ja onko tuo nyt mitsun alusta), laatu ei päätä huimaa muttei tuossa ole ollut ajoa haittaavia vikoja. Alustassa on vielä lähes kaikki alkuperäistä tehtaan jäljiltä!
__________________
-JosEtTeippaaEtVoiVoittaa-
King -87 4X4 TDIC

Rengastyöt Seinäjoella
zeck.fi
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 26.02.2013, 14:32
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.341
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja zille2.5 Näytä viesti
pihassa v40 -98 2.0 bensa (260tkm mittaris, fordin motti, rellun aski ja onko tuo nyt mitsun alusta), laatu ei päätä huimaa muttei tuossa ole ollut ajoa haittaavia vikoja. Alustassa on vielä lähes kaikki alkuperäistä tehtaan jäljiltä!
Eikö tuo 2.0 (oikeasti 1.9) ole myös rellun kone? Tai mikä volvon modulaarikone nyt sitten lieneekään. Loota on meganesta, paitsi bensa-Turboissa. Niissä on volvon laatikko.

Fordin koneet tulivat käsittääkseni vasta seuraavaan korimalliin.

Ei meilläkään mitään isoa vikaa siinä ollut. Eniten harmitti huono matkustusmukavuus, ja heikko suorituskyky. Eli kova alusta, muttei mennyt mihinkään. Harmaat muoviosat sisällä muuttuivat ruskeiksi, ja lohkeilivat pinnasta.

Moottorin takapään stefa alkoi vuotamaan. Myyjä maksoi onneksi puolet kustannuksista, vaikka puoli vuotta oli jo täynnä.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 26.02.2013, 08:27
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.881
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GRpatrol Näytä viesti
Mikähän se ois semmonen kohtuu hyvä diesel auto 2-3 tonnin hintaluokassa?
Suosittelen katsomaan ranskalaisia yksilöitä. Jos mittarissa on 300tkm niin suurimmat viat on erittäin todennäköisesti korjattu. Ei maksa paljoa, joten kalustossa ei ole hirveitä summia kiinni. Lopulta sen voi viedä vaikka paaliin. En tiedä kuinka hyvin noista pääsee käytettynä eroon. Ei ole vielä kokemusta. Kaverilla on 307 pögötti farkkuna. Sillä kulutus on ollut koko ajan alle 6l. Vuodessa sillä on tullut 30tkm sen mittariin, eikä mitään isompia ongelmia ole ollut. Perus huoltoa. Mut siinäkin oli yli 300tkm mittarissa kun se sen osti, eikä ollut kallis.

Jos taas haluaa menopeliä mistä varmasti pääsee eroon ostonkin jälkeen niin VAG tuotteet on ainakin sellaisia. Meikäläisen ex.Golf tais mennä melkein viikossa, eikä ollut edes halvin. Toinen mitkä menee saman tien on jenkki vehkeet. En tie mitä elviksiä suomessa on, mutta jokainen jenkki minkä minä olen omistanut niin on mennyt kyllä erittäin nopeesti. Tosin ne ei ole halpoja pitää, enkä ainakaan itse oikein niiden laadusta ole vakuuttunut. Esim. ne myy vuodessa varmaan eniten automaattilaatikoita ja siltikään ne ei kestä. Melkein jokaisessa ilmoituksessa mainitaan että automaatti korjattu.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 26.02.2013, 10:36
Aku Aku ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.04
Sijainti: Kärkölä, Finland.
Viestit: 219
Perusasetus

Muutamalla satasella saa iiihania autoja, esim Xantia. Aivan mahtava peli!

Jotain naurettavia ajoon vaikuttamattomia sähkömurheita saattaa olla, mutta helppo laittaa kuntoon. Nivelet, jarruosat ym. halpoja, hyvät valot, lämpöä riittää, lähtee aina käyntiin, loistava kyyti ja kukaan ei kadehdi. 3k€:lla saa 6 Xantiaa.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 26.02.2013, 13:00
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.102
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Aku Näytä viesti
esim Xantia. Aivan mahtava peli!
Okei. Kai saa olla eri mieltä.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 27.02.2013, 09:25
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.881
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Aku Näytä viesti
Muutamalla satasella saa iiihania autoja, esim Xantia. Aivan mahtava peli! 3k€:lla saa 6 Xantiaa.
Miksei mielummin C5? Tuo mun C5 maksoi vain 1500€ Eikä siinä ole edes sähkövikoja, mikä on kyllä vähän kummastusta aiheuttanut.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 27.02.2013, 23:52
Arska:n Avatar
Arska Arska ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.07.04
Sijainti: Valtimo, Finland.
Viestit: 1.709
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Aku Näytä viesti
Muutamalla satasella saa iiihania autoja, esim Xantia. Aivan mahtava peli!
Kyllä!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Jimnystä kokemuksia? Erturo Tekniikka & Jutustelu 27 15.11.2011 20:58
4Wheelparts.com Kokemuksia Streetpunk79 Tekniikka & Jutustelu 2 30.11.2009 23:17
kokemuksia petrool Tekniikka & Jutustelu 3 15.12.2008 20:14
Offitalvirenkaat, kokemuksia? Killman Tekniikka & Jutustelu 60 12.11.2006 22:13
KOKEMUKSIA ? Tekniikka & Jutustelu 1 22.02.2006 09:10


Sivu luotu: 10:38 (GMT +2).