Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.02.2013, 21:30
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tomppaa_ Näytä viesti
Osta mikä vain muu kuin Passatti. Nuo alkuvaiheen Passatit on niin halvoista osista tehtyjä että aina saa olla korjaamassa.
Alkuvaiheen passatit, eli vuodesta 1973--> minne asti?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.02.2013, 01:10
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Alkuvaiheen passatit, eli vuodesta 1973--> minne asti?
Ei ihan niin vanhoja Ne ekat risukeulat
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.02.2013, 09:29
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

4-koppanen Golf on varmaan parempi ostos. Hieman ahdas se kyllä on. En ymmärrä miten niinkin ahdas auto on monen perheen suosikki auto. Nokalle kun laittaa SDi koneen niin pääsee halvalla. Huoltokulut melko minimaalisia ja nekin varaosat mitä pitää ostaa on tosi halpoja. Mihinkään se ei kyllä kulje. En tie saako tuollaista SDi konetta edes millään rikki? Ehkä jos jättää huollot tekemättä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.02.2013, 14:53
GRpatrol GRpatrol ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.10.10
Sijainti: oulun lääni
Viestit: 636
Perusasetus

Huomenna oon menossa katsomaan Avensista, 2001 2.0 D-4D koneella. Saas nähdä tuleeko kauppoja..
Tekniikan ainakin luulisi olevan lujaa laatua..
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.02.2013, 21:32
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GRpatrol Näytä viesti
Huomenna oon menossa katsomaan Avensista, 2001 2.0 D-4D koneella. Saas nähdä tuleeko kauppoja..
Tekniikan ainakin luulisi olevan lujaa laatua..
Just tollasen ostin muutama vuosi sitten enkä tykänny yhtään, vaikka Toyotan lippu onkin salossa (kuvainnollisesti). Kone ei väännä alle 1800 rpm mitään, keppiä joutuu hämmentää nurkissa liikaa tai venttailemaan että tuliskohan sieltä soppaa/ahtoja peliin.

Kytkin oli moro ostaessa, kuvittelin selviiväni levyn vaihdolla, mutta kaksoismassavauhtis klappas liikaa. Corollan umpilimppu tilalle perinteisellä asennelmalla, kuluja 700 € ku ei siihen aikaan tuntunu tarvikkeena vauhtipyörää löytyvän.

Takalasin pyyhin oli jumissa ja moottorista sisuskalut piirilevyineen kaput, vedet päässy sisään. Valeo, Made in France. Uus reilut 400 €, käytetyt purkaamoilta myyty, Saksasta löyty käytetty satkulla.

Jotenki kittana koriltaan, kattopelti ei oo varmaan metriä leveempi ja levoton oli ajaa talvikumeilla. Likemmä 3 kiloo ku pumppas ilmaa takakumeihin niin rauhottui siedettäväks. En tiijä olisko kulmat ollu persiillään vai eikö tykänny Gislavedin Nord Frost 3 -kumeista.

Jostain syystä vielä kuluttiki paljo, alle 6 litran päässy millään opilla matka-ajossakaan.

Puoli vuotta ajoin ja 2 tonnia tuli takkiin vaikka olikin nettiauton halvin ostaessa ja myydessä, ei meinannu kellekkään kelvata vaikka siisti ja ehjä peli sinänsä, sai toista kuukautta aktiivisesti kaupitella. Elämäni huonoimmat autokaupat. Mut onneks löyty sopivasti alle listahinnan Corolla Verso -05, vanha taksi 20 tkm isommilla metreillä. Ihan 6-0 hakkaa tuon Anjoviksen.

Tulipas morkattua Toyotaa. Toki kyllähän moni tollasesta 1-koppasesta (facelift) Avensiksesta tykkääkin, mutta ei ollu mun juttu.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.02.2013, 21:53
-Stedt-:n Avatar
-Stedt- -Stedt- ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 07.02.06
Sijainti: Polvijärvi, .
Viestit: 1.936
Perusasetus

Jotenkin ihmettelen miksi tuo VAG ylipäätään tekee noita tomaatti laatikoita, itsellä oli T4 portteri automaatilla ja oli jo 2 kertaa vaihdettu. Kahdella tutulla taxi miehellä T5 portterit ja kumpaankin vaihdettu laatikot,,tuttu vw asentaja sano että koulutuksessa oli sanottu tuon laatikon elin iäksi 100-130tkm ,kun kyseessä 7000€ kokonais remppa, niin pidän tuota melko kalliina. No jos itte vaihtaa, niin laatikko makso jotain 4600€, mutta ihanan kallista. Taitaa kuitenkin porsia ihan samaa rataa nuo pienemmätkin askit,,,
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan-
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.02.2013, 22:11
Schimanski:n Avatar
Schimanski Schimanski ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.01.10
Sijainti: Paavola
Viestit: 60
Perusasetus

Volkkarin automaateista, miulla oli -99 Caravelle pakettiautoversiona tdi 102 heppasella koneella ja automaatilla uuvesta lähtien. Kahteen kertaan ehittiin automaattiöljyt vaihtaa. Kelasin sillä tasan 200tkm ja sitte eperi poltti auton. Hirmu tyytyväinen olin tuohon automaattiin ja vieläkin on ikävä autoa.

Nyt on 180tkm takana T5 automaatil 174heppasella, vielä pelittää laatikko, viikko sitten vaihtovat huollossa ölpät lootaan.

Itellä oli semmone periaate, että vasta kun renkaat oli suorina nii sit survaisin tallan pohjaan
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.02.2013, 22:38
GRpatrol GRpatrol ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.10.10
Sijainti: oulun lääni
Viestit: 636
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Just tollasen ostin muutama vuosi sitten enkä tykänny yhtään, vaikka Toyotan lippu onkin salossa (kuvainnollisesti). Kone ei väännä alle 1800 rpm mitään, keppiä joutuu hämmentää nurkissa liikaa tai venttailemaan että tuliskohan sieltä soppaa/ahtoja peliin.

Kytkin oli moro ostaessa, kuvittelin selviiväni levyn vaihdolla, mutta kaksoismassavauhtis klappas liikaa. Corollan umpilimppu tilalle perinteisellä asennelmalla, kuluja 700 € ku ei siihen aikaan tuntunu tarvikkeena vauhtipyörää löytyvän.

Takalasin pyyhin oli jumissa ja moottorista sisuskalut piirilevyineen kaput, vedet päässy sisään. Valeo, Made in France. Uus reilut 400 €, käytetyt purkaamoilta myyty, Saksasta löyty käytetty satkulla.

Jotenki kittana koriltaan, kattopelti ei oo varmaan metriä leveempi ja levoton oli ajaa talvikumeilla. Likemmä 3 kiloo ku pumppas ilmaa takakumeihin niin rauhottui siedettäväks. En tiijä olisko kulmat ollu persiillään vai eikö tykänny Gislavedin Nord Frost 3 -kumeista.

Jostain syystä vielä kuluttiki paljo, alle 6 litran päässy millään opilla matka-ajossakaan.

Puoli vuotta ajoin ja 2 tonnia tuli takkiin vaikka olikin nettiauton halvin ostaessa ja myydessä, ei meinannu kellekkään kelvata vaikka siisti ja ehjä peli sinänsä, sai toista kuukautta aktiivisesti kaupitella. Elämäni huonoimmat autokaupat. Mut onneks löyty sopivasti alle listahinnan Corolla Verso -05, vanha taksi 20 tkm isommilla metreillä. Ihan 6-0 hakkaa tuon Anjoviksen.

Tulipas morkattua Toyotaa. Toki kyllähän moni tollasesta 1-koppasesta (facelift) Avensiksesta tykkääkin, mutta ei ollu mun juttu.
Juu, oon tässä lueskellu netistä ja tuo kaksoismassavauhtipyörä ja vetoakselit on näköjään ihan kulutustavaraa. Tuokin mitä oli tarkoitus mennä katsomaan, niin on vaihdettu vetoakselit ja vielä ravistelee.. Ei taida olla tämäkään meikäläisen auto
Siskolla on avensis bensakoneella ja se on ollu suht luotettava peli.

Mikähän se ois semmonen kohtuu hyvä diesel auto 2-3 tonnin hintaluokassa?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 25.02.2013, 22:49
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GRpatrol Näytä viesti
Mikähän se ois semmonen kohtuu hyvä diesel auto 2-3 tonnin hintaluokassa?
Kyl mä jotain tällasta voisin harkita (keretty jo tosin myymään, hintaa oli jotain 2700 € tai sitä luokkaa): http://www.nettiauto.com/volvo/v70/5417577
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 26.02.2013, 08:27
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GRpatrol Näytä viesti
Mikähän se ois semmonen kohtuu hyvä diesel auto 2-3 tonnin hintaluokassa?
Suosittelen katsomaan ranskalaisia yksilöitä. Jos mittarissa on 300tkm niin suurimmat viat on erittäin todennäköisesti korjattu. Ei maksa paljoa, joten kalustossa ei ole hirveitä summia kiinni. Lopulta sen voi viedä vaikka paaliin. En tiedä kuinka hyvin noista pääsee käytettynä eroon. Ei ole vielä kokemusta. Kaverilla on 307 pögötti farkkuna. Sillä kulutus on ollut koko ajan alle 6l. Vuodessa sillä on tullut 30tkm sen mittariin, eikä mitään isompia ongelmia ole ollut. Perus huoltoa. Mut siinäkin oli yli 300tkm mittarissa kun se sen osti, eikä ollut kallis.

Jos taas haluaa menopeliä mistä varmasti pääsee eroon ostonkin jälkeen niin VAG tuotteet on ainakin sellaisia. Meikäläisen ex.Golf tais mennä melkein viikossa, eikä ollut edes halvin. Toinen mitkä menee saman tien on jenkki vehkeet. En tie mitä elviksiä suomessa on, mutta jokainen jenkki minkä minä olen omistanut niin on mennyt kyllä erittäin nopeesti. Tosin ne ei ole halpoja pitää, enkä ainakaan itse oikein niiden laadusta ole vakuuttunut. Esim. ne myy vuodessa varmaan eniten automaattilaatikoita ja siltikään ne ei kestä. Melkein jokaisessa ilmoituksessa mainitaan että automaatti korjattu.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 25.02.2013, 20:25
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
4-koppanen Golf on varmaan parempi ostos.
Mulla on edellä mainittu passat, ja muijalla 4 Golf Variant. Tilaa on hyvin pituussuunnassa, mutta hieman kapea se on. Ihan ok ajaa, ei paljoa passatille jää. 2.0 8V bensa on luonteeltaan vääntävä työmyyrä. 1.8 20V taas tykkää enemmän kierroksista.

Golf on melko perinteinen volkkari. Esim sivuikkunan lasit ovat vielä 2004 vuonna syvällä karmeissa, kun jo 1983 satku-audissa ne oli jo pinnassa. Tavalliselle kuluttajalle ei mikään tärkeä asia, mutta kertoo vähän mallien suunnittelu filosofiasta. Golf on perus perheauto, Passattiin on satsattu vähän enemmän.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Hieman ahdas se kyllä on. En ymmärrä miten niinkin ahdas auto on monen perheen suosikki auto.
Syynä suomen autoverotus?
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 25.02.2013, 20:56
Schimanski:n Avatar
Schimanski Schimanski ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.01.10
Sijainti: Paavola
Viestit: 60
Perusasetus

Audin A6 V6 2,5 litrainen tdi manuaali ollu täälä uuvesta asti vuodesta -98 ja 300tkm vaellettu, samaa tekniikkaa lie pitkälti Passatin kanssa. Ei pahempia murheita ole ollu, isoin homma on ollut nokka-akseli remontti, mutta siihen saatiin osat Audi clubin kautta Saksasta marmoriliikettä halvemmalla. Nokkahomma tehtii ennakoivana toimena ennen kuin kuluneet nokka-akselit olivat ehtineet rikkoa mitään paikkoja, noin 250tkm oli mittarissa muistaakseni.

Tähän mennessä vikoja:

-Etupään niitä ripustusosia uusittiin kerran noin 100tkm paikkeilla omaan laskuun ja sen jälkeen eivät ole ilmoitelleet itsestään.

-Takalasin pyyhkimen moottori uusittu, samoin etulasien pyyhkinten moottori, koska akkukaukalon viemäri tukkeutui ja paikka täyttyi vedestä.

-Raidetangon pää tai joku juttu vaihdettiin viimeksi, koska ny oli eka kerta kun sai katsastuksessa huomautuksen jostain

-Ilimastoinnin kompura on kertaallen muistaakseni vaihdettu

- 3 x MAF

Normaaleja kuluvia osia vaihdeltu, mutta nokka-akseli juttua lukuunottamatta kyllä kovin tyytyväisiä ollaan oltu autoon. Toki aina pieni pelko persiissä ollu tuon jonku kellosepän suunnitteleman V6:n takia, mutta ei oo valittamista ollu, ihan kivaa kyytiä on tarjonnu. Ny lie lähen Saksaan ja haen jonku japanilaisen sieltä ja audi eläkkeelle

Viimeksi muokannut Schimanski : 25.02.2013 21:01
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Jimnystä kokemuksia? Erturo Tekniikka & Jutustelu 27 15.11.2011 20:58
4Wheelparts.com Kokemuksia Streetpunk79 Tekniikka & Jutustelu 2 30.11.2009 23:17
kokemuksia petrool Tekniikka & Jutustelu 3 15.12.2008 20:14
Offitalvirenkaat, kokemuksia? Killman Tekniikka & Jutustelu 60 12.11.2006 22:13
KOKEMUKSIA ? Tekniikka & Jutustelu 1 22.02.2006 09:10


Sivu luotu: 16:24 (GMT +2).